Turbós 63kW,85LE kb.1300kg-hoz elég erős?
Hidd el, 1500 és 4000 között a turbós 1.2 tsi röhögve odaveri az 1.3-as szívó 90 lóerős swiftet(HA ugyanolyan nehezek, nem tudom melyik hány kg). Mivel a szívómotor nyomatéka meg se közelíti a turbósét...
Tudják az autógyárak mit csinálnak, csak sok a kétkedő, általában ezek az emberek hiszik azt, hogy "turbómotort szarrá kell pörgetni ha haladni akarsz" holott a turbó ennek az ellenkezőjét szolgálja...
Ugyanilyen városi legenda a dízel nyomatékossága... Marhára nem a dízelsége miatt nyomatékos a dízelmotor, hanem a turbó miatt, egy turbós benzinmotor ugyanúgy használható mint egy turbódízel, mivel a nyomatékot a turbó adja ezekbe a motorokba. Némelyik kis turbós benzinmotor 1200-as fordulaton már leadja a legnagyobb nyomatékát, amit egészen 4000 körüli fordulatig kitart, tehát ebben a tartományban a motor ugyanolyan ülésbepréselő nyomatékot ad le mint egy dízel ha odalépsz. Viszont ha azt akarjuk, hogy a motor alacsony fordulattól már jól menjen, és minél kisebb turbólyukkal, akkor bizony alul kell méretezni a turbót, aminek a hátránya az lesz, hogy magas fordulaton bizony kevés lesz a turbónyomás, és szabadesésbe kezd a nyomatékgörbe, amit a csúcsteljesítmény fog bánni, mert hiába pörgeted a motort, nem fog jobban menni.
A nyomatékgörbe határozza meg, hogy egy autó az adott fordulaton mennyire húz, tehát ha mondjuk az általában közlekedésre használt 1500-4000 közötti tartományt nézzük, akkor az 1.2-es tsi lényegesen erősebb, mint egy 1.6-os szívóbenzines, nemhogy egy 1.3-as!
Látható, hogy a régi 1.6 mpi motorhoz képest mennyivel nyomatékosabb, és csak 5500 körül kezdi elveszíteni a meccset. Itt jön a képbe az alacsony csúcsteljesítmény, mivel a teljesítmény a fordulatszámból és a nyomatékból adódó érték, de az adatokban megadott számok mindig csak a csúcsteljesítményt, illetve csúcsnyomatékot jelzik, az már nincs oda biggyesztve, hogy barátom ahhoz, hogy te élvezd is ezt a 90 lóerőt, 6500-on kell üvegelned a gépet...
Az valóban igaz, hogy a csúcsteljesítmény befolyásolja a gyorsulást, HA azt tekintjük gyorsulásnak, hogy tiltásig elforgatjuk a motort, akkor valóban előjön a szívómotor előnye, de szerintem senki nem 6500-on üvegelve közlekedik...
Nyugodtan választhatod az 1.2-es turbó motort, gyorsulási versenyben valóban alulmarad, talán még egy 1.3-astól is kikap, de ahol ténylegesen használod a közlekedés során (1500-4000) lényegesen jobban fog menni mint egy 1.6 szívó.
Előző válaszoló!
Ezt légy szíves magyarázd el itt az oldalon a benzinfanatikusoknak is, akik rendszeresen kioktatnak, hogy a 101 lóerős 240Nm-es turbódízel autóm egy sz@r, nincs is gyorsulása, bezzeg az ő 1.4-es 90 lóerős 140Nm-es szívó benzinesük hogy állva hagyná, mert annak milyen überbrutál gyorsulása van!
Nekem nem volt türelmem mindannyiszor ezt így leírni nekik. Párszor megtettem, de aztán feladtam...
Utolsó remélem nem nekem írtad, hogy szidom a dízelt mert nem. Nagyon is jó volt a buszba ami régen a suliba vitt de máshova nem kell nekem :)
Egyébként nincs velük bajom, tudom, hogy jól mennek azok :)
Nem. Nem neked írtam konkrétan. Csak más kérdésnél számtalanszor előjött már az ezzel kapcsolatos vita, amiél egyeseket nem lehet érvekkel meggyőzni, mert akkor is csak a saját magukét szajkózzák.
Szerencsére nem vagyunk egyformák, mert nekem is volt benzines autóm, nem is egy, de már soha többet nem vennék olyat.
" hogy a 101 lóerős 240Nm-es turbódízel autóm egy sz@r, nincs is gyorsulása, bezzeg az ő 1.4-es 90 lóerős 140Nm-es szívó benzinesük hogy állva hagyná, mert annak milyen überbrutál gyorsulása van! "
Eleve hülyeség összehasonlítani 10% teljesítménykülönbségű autókat... :)
Az 1.3-as Ignác 1040kg,93 lóerő és 11.1sec a 100-as sprintje.
Az 1.2 TSI Golf 7 ~1300kg,85 lóerő és 11.9sec.
Lehet, hogy az Ignis minimálisabban jobban gyorsul és pár pacival erősebb, de ez a mákdaráló motor kb ugyanúgy mozgatja a 30%-kal nehezebb kasztnit. Azt meg ne is említsük, hogy 20km/h-val több a végsebessége.
Ugyanebből az 1.2TSI-ből van 105 lovas is, ami már 100-on is 1 másodpercet ver az Ignisre, végsebességben meg majd 40km/h-t :D
A 318ti-t meg felesleges hozzá hasonlítani, teljesen más kategóriában játszott.
Ha jól veszem ki akkor azért ha úgy adódik ezzel is lehet "normálisan" előzni, izgulás nélkül?
Amúgy azt tényleg nem értem miért kell ugyan abból a motorból egy gyengébbet is készíteni.
Ahogy néztem a Polo-ba meg 1.0 sima 60LE motort adnak a kétajtóshoz, de még egy 4 (5) ajtós változathoz is, Golfnál szintúgy!
Azért kell gyengébbet készíteni, mert a gyegébb sokszor olcsóbb. Itt nem tudom mi a különbség de egy sima turbó vs vgt turbó már jelenthet 20 lovat.
Amúgy nem megy ez olyan rosszul:
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!