Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Turbós 63kW,85LE kb.1300kg-hoz...

Turbós 63kW,85LE kb.1300kg-hoz elég erős?

Figyelt kérdés

2014. máj. 11. 19:28
1 2 3
 11/21 anonim ***** válasza:
Hát kész vicc, amit a Volkswagen csinál. 1.2 Turbó???? Minek???? És csak 85 lóerő?? Hát ez viccnek is rossz. Az 318ti szívó BMW-m is 140 volt gyárilag, most meg kis turboval 250 lóerő. Anyám Ignise 1.3 szívó 90 lóerő, hát mi ez Volkswagen? Szégyen xDDD
2014. máj. 11. 21:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/21 anonim ***** válasza:

Hidd el, 1500 és 4000 között a turbós 1.2 tsi röhögve odaveri az 1.3-as szívó 90 lóerős swiftet(HA ugyanolyan nehezek, nem tudom melyik hány kg). Mivel a szívómotor nyomatéka meg se közelíti a turbósét...

Tudják az autógyárak mit csinálnak, csak sok a kétkedő, általában ezek az emberek hiszik azt, hogy "turbómotort szarrá kell pörgetni ha haladni akarsz" holott a turbó ennek az ellenkezőjét szolgálja...

Ugyanilyen városi legenda a dízel nyomatékossága... Marhára nem a dízelsége miatt nyomatékos a dízelmotor, hanem a turbó miatt, egy turbós benzinmotor ugyanúgy használható mint egy turbódízel, mivel a nyomatékot a turbó adja ezekbe a motorokba. Némelyik kis turbós benzinmotor 1200-as fordulaton már leadja a legnagyobb nyomatékát, amit egészen 4000 körüli fordulatig kitart, tehát ebben a tartományban a motor ugyanolyan ülésbepréselő nyomatékot ad le mint egy dízel ha odalépsz. Viszont ha azt akarjuk, hogy a motor alacsony fordulattól már jól menjen, és minél kisebb turbólyukkal, akkor bizony alul kell méretezni a turbót, aminek a hátránya az lesz, hogy magas fordulaton bizony kevés lesz a turbónyomás, és szabadesésbe kezd a nyomatékgörbe, amit a csúcsteljesítmény fog bánni, mert hiába pörgeted a motort, nem fog jobban menni.

A nyomatékgörbe határozza meg, hogy egy autó az adott fordulaton mennyire húz, tehát ha mondjuk az általában közlekedésre használt 1500-4000 közötti tartományt nézzük, akkor az 1.2-es tsi lényegesen erősebb, mint egy 1.6-os szívóbenzines, nemhogy egy 1.3-as!


[link]


Látható, hogy a régi 1.6 mpi motorhoz képest mennyivel nyomatékosabb, és csak 5500 körül kezdi elveszíteni a meccset. Itt jön a képbe az alacsony csúcsteljesítmény, mivel a teljesítmény a fordulatszámból és a nyomatékból adódó érték, de az adatokban megadott számok mindig csak a csúcsteljesítményt, illetve csúcsnyomatékot jelzik, az már nincs oda biggyesztve, hogy barátom ahhoz, hogy te élvezd is ezt a 90 lóerőt, 6500-on kell üvegelned a gépet...


Az valóban igaz, hogy a csúcsteljesítmény befolyásolja a gyorsulást, HA azt tekintjük gyorsulásnak, hogy tiltásig elforgatjuk a motort, akkor valóban előjön a szívómotor előnye, de szerintem senki nem 6500-on üvegelve közlekedik...

[link]


Nyugodtan választhatod az 1.2-es turbó motort, gyorsulási versenyben valóban alulmarad, talán még egy 1.3-astól is kikap, de ahol ténylegesen használod a közlekedés során (1500-4000) lényegesen jobban fog menni mint egy 1.6 szívó.

2014. máj. 12. 01:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/21 anonim ***** válasza:

Előző válaszoló!


Ezt légy szíves magyarázd el itt az oldalon a benzinfanatikusoknak is, akik rendszeresen kioktatnak, hogy a 101 lóerős 240Nm-es turbódízel autóm egy sz@r, nincs is gyorsulása, bezzeg az ő 1.4-es 90 lóerős 140Nm-es szívó benzinesük hogy állva hagyná, mert annak milyen überbrutál gyorsulása van!


Nekem nem volt türelmem mindannyiszor ezt így leírni nekik. Párszor megtettem, de aztán feladtam...

2014. máj. 12. 08:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/21 anonim ***** válasza:

Utolsó remélem nem nekem írtad, hogy szidom a dízelt mert nem. Nagyon is jó volt a buszba ami régen a suliba vitt de máshova nem kell nekem :)

Egyébként nincs velük bajom, tudom, hogy jól mennek azok :)

2014. máj. 12. 15:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/21 anonim ***** válasza:

Nem. Nem neked írtam konkrétan. Csak más kérdésnél számtalanszor előjött már az ezzel kapcsolatos vita, amiél egyeseket nem lehet érvekkel meggyőzni, mert akkor is csak a saját magukét szajkózzák.

Szerencsére nem vagyunk egyformák, mert nekem is volt benzines autóm, nem is egy, de már soha többet nem vennék olyat.

2014. máj. 12. 15:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/21 anonim ***** válasza:

" hogy a 101 lóerős 240Nm-es turbódízel autóm egy sz@r, nincs is gyorsulása, bezzeg az ő 1.4-es 90 lóerős 140Nm-es szívó benzinesük hogy állva hagyná, mert annak milyen überbrutál gyorsulása van! "


Eleve hülyeség összehasonlítani 10% teljesítménykülönbségű autókat... :)


Az 1.3-as Ignác 1040kg,93 lóerő és 11.1sec a 100-as sprintje.

Az 1.2 TSI Golf 7 ~1300kg,85 lóerő és 11.9sec.


Lehet, hogy az Ignis minimálisabban jobban gyorsul és pár pacival erősebb, de ez a mákdaráló motor kb ugyanúgy mozgatja a 30%-kal nehezebb kasztnit. Azt meg ne is említsük, hogy 20km/h-val több a végsebessége.


Ugyanebből az 1.2TSI-ből van 105 lovas is, ami már 100-on is 1 másodpercet ver az Ignisre, végsebességben meg majd 40km/h-t :D


A 318ti-t meg felesleges hozzá hasonlítani, teljesen más kategóriában játszott.

2014. máj. 12. 18:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/21 A kérdező kommentje:

Ha jól veszem ki akkor azért ha úgy adódik ezzel is lehet "normálisan" előzni, izgulás nélkül?


Amúgy azt tényleg nem értem miért kell ugyan abból a motorból egy gyengébbet is készíteni.


Ahogy néztem a Polo-ba meg 1.0 sima 60LE motort adnak a kétajtóshoz, de még egy 4 (5) ajtós változathoz is, Golfnál szintúgy!

2014. máj. 12. 19:58
 18/21 anonim ***** válasza:

Azért kell gyengébbet készíteni, mert a gyegébb sokszor olcsóbb. Itt nem tudom mi a különbség de egy sima turbó vs vgt turbó már jelenthet 20 lovat.


Amúgy nem megy ez olyan rosszul:

https://www.youtube.com/watch?v=aS2feuH3OmE

2014. máj. 12. 20:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/21 anonim ***** válasza:
Nem piszkálódásnak, de a videón 70-ig nagyon megy onnan meg elfogy a kraft vagy csak én nem vagyok hozzászokva az ilyenhez?
2014. máj. 12. 20:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/21 anonim ***** válasza:
Szerintem a többi 80 ló körüli autó sem lép nagyobbat. :)
2014. máj. 12. 20:51
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!