Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » 1.9 Dci (107LE) motornak mi...

1.9 Dci (107LE) motornak mi az ideális fordulatszáma, illetve hol érdemes váltani?

Figyelt kérdés

Eddig 1500-2000 között váltottam. Kollégám szerint 2000 és 2500 között érdemes inkább.


A fordulattal kapcs pedig: városban 50-60km/h környékén olyan 1300-1500 között mozogtam 4-esben. A hangja nem erőlködő, nem hangos, nem is rángat. Kollégám szerint kevés.


Kipróbáltam, hogy 3-asban csináltam ugyanezt (mármint 50km/h), akkor magasabb volt a fordulat, de a hangjában nem voltam biztos, hogy ez így rendben is lenne.


Van valakinek tapasztalata ezzel a motorral kapcsolatban, hogy mekkora fordulatszámmal érdemes működtetni?



2014. máj. 27. 11:55
 1/9 anonim ***** válasza:
Ha nem rángat a motor akkor fölösleges visszaváltani. Viszont ha alacsonyabb fordulatnál akarsz gyorsítani akkor már érdemes, hogy legyen ereje a motornak.
2014. máj. 27. 11:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim ***** válasza:
Attól függ hogy milyen terheléssel megy az autó, illetve milyen erősen gyorsítasz, illetve emelkedőn vagy lejőn váltasz. Terhelten és/vagy emelkedőn pörgesd jobban fel a motor kis terheléssel és/vagy lejtőn kisebb fordulatszámnál is fel lehet váltani.
2014. máj. 27. 12:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 A kérdező kommentje:

Azt megfigyeltem, hogy 4-esben (az említett max 1500-ös fordulatnál) ha nyomom a gázt rendesen, akkor mondhatni elegánsan csendesen kicsit lassabban gyorsít.


Ha ott visszaváltok 3-asba, akkor sportos lesz a tempó meg a hang is.


Ha a lakott terület vége tábla után fel akarok menni 90-re, akkor elég 4-esben nyomnom a gázt, ha előzni akarok, akkor már visszaváltok.

2014. máj. 27. 12:05
 4/9 A kérdező kommentje:

A kérdésben elsősorban sík terepre gondoltam. Emelkedőn érezni, hogy nem mindig elég neki a lendület meg fordulat, akkor visszaváltok igen.


Ha már 1100-1200 közé közeledik, akkor mindenképpen visszaváltok.

2014. máj. 27. 12:06
 5/9 anonim ***** válasza:
1500 alatt én nem használnám. Hiába nem hallod erőlködni a motort és nem rángat, azért ott már dolgoznia kell rendesen a lendkeréknek. Pont ezért nem érzel rángatást, darabos járást. És ez a lendkerék várható élettartamának nem épp használ.
2014. máj. 27. 13:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 A kérdező kommentje:
Nem hangzik jól. Azt nem szeretném egyelőre cserélni.
2014. máj. 27. 13:58
 7/9 anonim ***** válasza:
Nincs ilyen hogy ieális fordulatszám. A motor élettartama szempontjából kerülendő úgy a túl magas, mint a túl alacsony fordulatszám melletti üzem. Logikus az lenne ha mindig közepes fordulaton járna a motor (ez dízelnél olyan 2500 körül van, de az üzemi körülmények igencsak változatosk tudnak lenni, nem lehet és nem is kell mindig tartani ezt. Meg lehet fogalmazni egy ökölszabályt miszerint ha mélyre tapossuk a gázt akkor legyen nagy(obb) a fordulatszám, ha csak símogatjuk, akkor meg alacsonyabb. A kettős tömegű lendkereket és a motor csapágyait kímélendő, ne akarjunk kis fordulatról nagy gázzal gyorsítani, holott ez nagyon kézenfekvő lenne turbómotoros autónál. Ugyanakkor fogyasztás szempontjából felesleges magas fordulaton járatni a motort, ha nem szándékozunk gyorsítani.
2014. máj. 27. 14:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 anonim ***** válasza:

Hülyeség kis fordulaton kíntatni a motort, mert ha erőlködik többet fogyasztás, mintha visszaraknál 1 fokozatot.

Haladj egyenletes sebességgel és nézd a pillanatnyit, hogy mennyit eszik mondjuk 50-nél 4-ben, majd 3-ban. Szerintem 3-ban kevesebbet fog kérni.

2014. jún. 1. 20:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 anonim ***** válasza:
mondjuk attól is függ hogy az az 1.9-es motor mibe van, példának okáért egy Fiat Stilo-ba is 1.9-es motor van és egy Alfa 159-esbe is, de a két autó között van kb 450 kg súlykülönbség, ez is döntő ilyen téren. Tapasztald ki hol a legideálisabb tartani. Volt egy Fiat Doblo pl 2000-2200 környékén a legjobb
2015. jún. 16. 20:01
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!