Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mi a különbség az injektor és...

Mi a különbség az injektor és a karburátor között? Melyik jobb és mivel?

Figyelt kérdés
2014. júl. 2. 13:11
 1/9 anonim ***** válasza:
100%
Az injektor a motor égésterébe fecskendezi be az üzemanyagot, míg a karburátor a levegő és üzemanyag kevererésével juttatja be az égéstérbe. Az injektoros benzin takarékos a karburátoros meg nem.
2014. júl. 2. 13:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim ***** válasza:

Közvetlen befecskendezéses motornál fecskendez az injektor közvetlenül az égéstérbe. Közvetett hengerenkénti injektoros -egyelőre a legtöbb még ilyen - a szívócsőbe a szívószelepek elé fecskendez. A központi injektoros pedig egy pontba, a közös szívócső elejébe, általában közel a fojtószelephez ( ez hasonlít leginkább a karburátoroshoz kinézetre).

Az injektoros jobb, pontosabban szabályozható > kisebb fogyasztás, nagyobb teljesítmény..

2014. júl. 2. 13:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 anonim ***** válasza:

A nagyobb teljesítményt vitatnám, rengeteg injektoros versenyautót építenek át karburátorosra.

Hétköznapi autóra tökéletes a gyári injektor, de ha teljesítménynövelést akarsz, szeretsz sokat lassítani gyorsítani, szeretet a gyors gázreakciót, akkor én mindenképp hengerenkénti karburátorral próbálkoznék.


Ha nincsenek ilyen terveid, akkor tökéletes az, ami gyárilag van az autódon.

2014. júl. 2. 14:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 anonim ***** válasza:

"A nagyobb teljesítményt vitatnám, rengeteg injektoros versenyautót építenek át karburátorosra. "

Melyik motor/teljesítmény kategóriában?

2014. júl. 2. 14:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 anonim ***** válasza:

2.8-3.0-ig szívóba.

Nem hiába gyártanak direkt versenykarburátorokat, 50-es torokátmérőjű Weber DCOE és társai.

A CV karburátorokkal pedig kiküszöbölhető az a hiba is, hogy alacsony fordulaton kicsi a légsebesség, és szar a porlasztás, így az injektort teljesen ki tudja váltani, annyi különbséggel, hogy nem fog gondolkozni az autó gázadáskor.


Nyilván ha turbot akarsz (rendes nyomással), ott nem játszik a karburátor, tehát ne a 7-800 Le-s driftautókra gondolj.

2014. júl. 2. 15:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 anonim ***** válasza:
Persze az is igaz, hogy ha van egy szobányi pénzed, el lehet költeni hengerenkénti fojtószelepre, meg VEMS-re, csak mire azt bekábelezed, meg felprogramozod, addigra ott vagy, már megbántad 5-ször.
2014. júl. 2. 15:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 anonim ***** válasza:
Aki jobban ért az elektronikai dolgokhoz az előbb fogja megcsinálni a hengerenkénti pillangós injektorost, mint befúvókázni egy sor karburátort, hogy tökéletes legyen a keverék minden fordulaton terhelésen...
2014. júl. 2. 15:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 anonim ***** válasza:
minden fordulaton ÉS* terhelésen, ez kimaradt.
2014. júl. 2. 15:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 anonim ***** válasza:

Ezt szintén erősen kétlem. Pl egy négyhengeres motornál a két kéttorkú(vagy négy egytorkú) karburátort befúvókázni a legrosszabb esetben 2 nap. Szélessávú szondával a gyári szonda helyére csavarozva (Ha van. Ha nincs, kell csinálni egy menetes furatot a kipufogóleömlőbe)


Ezzel szemben, csak mire bekábelezik a vezérlőt, az kb 3 nap. A programozás pedig kb 1 hét.

Nem mindegy, hogy egy-egy fúvókát csavarozol ki-be, vagy programozol hosszú sorokat.


Ha a költségek szempontjából nézzük, egy VEMS, ami a legeslegolcsóbb a piacon, összerakva, felprogramozva 4-500 ezer Ft.

Emellé kellenek még a fojtószelepek, kb 150 ezer, injektorfejek 120 - 250 ezer, szívósor 30-40 ezer, tüte 30-40 ezer

Ezt még valakinek össze is kell rakni.

1 millió alatt nehezen áll meg a dolog.


Karburátornál kell mondjuk 2 Weber(vagy Solex, Dellorto...) a legnagyobb, 50-es Weber 110 ezer/ darab

szívósor 30-40 ezer, tüte 30-40 ezer

Összerakni, beállítani mondjuk 3 nap, 50 ezernél nem több.

Mellé akár mehet egy IGC programozható gyújás 15 ezer+15 ezer

Akárhogy is nézem, ez kb 400 ezer Ft.



Én nem mondom, hogy nem jó a hengerenkénti pillangó, csak ha nincs több mint 1 millád, CSAK az üzemanyagrendszerre, akkor felejtsd el.

Csak most meg ne jöjjetek azzal, hogy igen, kis teljesítményű motornál oké, de mi van a feltöltött akár 1000 LE-s motoroknál. Megmondom, nem turbot, hanem mechanikus kompresszort kell használni, az mehet karburátorral is.



Csak a kérdés meg nem erről a témáról szólt.

A feltett kérdésre annyi a válasz, hogy utcai, hétköznapi autóba, ahol a fogyasztás és a könnyű vezethetőség a legerősebb szempontok közé tartoznak, természeten egy hengerenkénti injektor jobb, mint egy karburátor. Nem véletlenül szorult ki a karburátor az utcai autókból.


Az, hogy megéri-e átalakítani egy karburátoros injektorosra? Kinek hogy. Ha valaki egy ilyen kérdést feltesz, neki nem. Ha ugyanazon a motor van gyárilag karburátoros és injektoros változatban is, akkor egyszerű a dolog. Ha nincs, akkor sem kell kétségbe esni, de vissza nem fogja hozni az árát.

2014. júl. 2. 17:23
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!