Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Henger elrendezés?

Henger elrendezés?

Figyelt kérdés
Vegyünk pl egy 4hengeres yamaha-t.. Henger elrendezés: soros, álló. mi a különbség a 2 között? mivel jobb az egyik a másiknál?

2014. júl. 9. 02:46
 1/4 anonim ***** válasza:

Ez egy elrendezés a soros álló.

Van soros fekvő, V, boxer, stb.

2014. júl. 9. 07:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 anonim ***** válasza:

jó a kérdésed,

valóban nem sok jelentősége van,hogy pl a 4 henger sorban van e ,vagy V alakban elrendezve,a 4 henger az így is 4 henger meg úgyis 4 henger,

-ez inkább a mérnöki munka szépsége,hogy hogyan pakolják,

(hasonló mérnöki értelmetlenség a Kőröshegyi autópálya híd,a tervező a két domb között ,nyíl egyenesen is átvihette volna,sokkal-sokkal egyszerűbb lett volna megcsinálni,de nem ,ő tett bele egy ívet,mert csak így lehetett a híd,a Közép Európa Leghosszabb ÍVES hídja )

[link]

2014. júl. 9. 07:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/4 anonim ***** válasza:

A "soros" és az "álló" között nem az eltérést kell keresni, utóbbi az előbbinek egy fajtája. Ugye attól soros, hogy a hengerek középvonalai egy síkban vannak. Ezt a síkot lehet (közel) függőlegesen elhelyezni, ekkor "álló". Lehetne (közel) vízszintesen is, akkor lenne "fekvő".

Például a Rába gyártott itthon soros fekvő Dieseleket. Például Ikarusokba, ahol kellett a motor feletti hely az utastérnek.

Álló megoldásnál ugye nagyobb a beépítési magassága a blokknak, azaz több helyet foglal felfelé. A példában szereplő Yamahánál abban az irányban jobb elhelyezni, lévén a motorosnak illik elérnie a kormányt, nem lehet tetszőlegesen hátra ültetni hogy elférjenek fektetve a hengerek. A súlypont magasabbra kerülése sem okoz gondot, lévén a sornégyes Yamahák jellemzően nem alacsony sebességű, éles szlalomozásra vannak, hanem nagyobb tempónál egyik kanyarból a másikba "dobálásra". :)


"mérnöki értelmetlenség"


Aha. Végülis mindegy, hogy soros, álló elrendezésben van a 4 henger vagy boxer elrendezésben, nem lesz más a súlypont magassága a járműben, nem lesz eltérő a főtengely hossza meg ezer más paraméter... Vannak tényleg értelmetlen dolgok, de inkább tájékozódj alaposabban ilyen kijelentések előtt. :)

De azt meg kell hagyni, a völgyhíd tényleg nem biztos hogy a jó döntés kategóriába tartozik. Ahogy itthon minden útépítés olyan, mintha valakinek a diplomamunkája lenne: túl van díszítve, felesleges dolgok belevéve, néha hibás elképzelések szerint...

2014. júl. 9. 09:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/4 anonim ***** válasza:
Temérdek oka van. Mindenre kihatással van, nyomaték, erõ rezgés tömegelosztás, hengerek száma hengerürméret , minnél több ponton hajta a duhattyú a fõtengelyt annál jobb az erõátvitel kiegyenlitett járás, kevesebb erõ vész el kevesebb a kopás lásd csillag motor. A hengerek dõlésszöge meghatározhatja a teghelyek vezérmūtengelyek megoldásait szelepek számát, legkiegyenlítetebb motor a boxer motor meg a dupla V motor ahol már 16 henger van. A boxert elõszeretettel a porsche meg subaru alkalmazza.
2021. okt. 12. 21:43
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!