Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Miért kell a motorkerékpárhoz...

Miért kell a motorkerékpárhoz más olaj, mint az autóhoz?

Figyelt kérdés

Mi történik a motorkerékpárral (olajos kuplung)hosszú- illetve rövidtávon, ha mégis autóba való olajat teszek bele? Csak jobban fog kopni, vagy a működése is megváltozik? (pl.csúszni fog a kuplung?)

[Aki nem ért hozzá, ne írjon választ, köszi.]



2014. júl. 11. 02:34
 1/4 anonim ***** válasza:
Igen, az olajfürdőben működő kuplung más adalékolású olajat igényel mint ami kuplung nélküli erőátviteli rendszerekhez kell. Az olaj koszlebegtető hatása is más a motorkerékpárokhoz és az autókhoz való olaj esetén. Autóolajat ugyan olcsóbban találsz mint motorhoz valót, de a spórolásnak ára lehet, ezt nem árt szem előtt tartani.
2014. júl. 11. 06:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 anonim ***** válasza:
Leginkább azért, mert a motorok nagyrészének (nem csak a sportmotoroknak) nagyobb a fajlagos teljesítménye, nagyobb fordulatszámon üzemelnek. de nem mind1 milyen motor, egy 1200 ccm-es, 40 lóerős chopperre ez pl. nem igaz. A négyütemű motoroknál egyféle olaj kell bele, az szolgál váltóolajként, és az olajos kupplunghoz is. Kétüteműeknél más a helyzet ott külön van váltóolaj, és külön motorolaj egy tartályban, ami ugye folyamatosan üzemszerűen fogy. az megint evidens hogy teljesen más, mint egy standard, utcai autóba való olaj. A kupplung nemhinném hogy csúszna a nem belevaló olajtól, de minden más tekintetben hátrányos... Olyan olajat tegyél bele, amit a gyártó javasol szerintem...
2014. júl. 11. 09:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/4 anonim ***** válasza:

Egy motor sokkal magasabb fordulaton üzemel, mint egy autó, a teljesítménye is a többszöröse.


Nekem a 600RR 117 lovas, 2,7 liter olaj kell bele, és 4-6000 km után cserés, mert 5-15 ezres fordulaton üzemel.


Az 1.2-es 80 lovas Puntomban 2.8 liter olaj van és kibír 10-15 ezret, mert 2-4 ezres fordulaton van használva.

2014. júl. 11. 12:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/4 anonim ***** válasza:

Na itt aztán már írtak mindent előttem.

Persze, az is számít hogy a fajlagos teljesítmény más. De nem ez a fő szempont.

A fő szempont a kuplung. Ugyanis a nem megfelelő olajtól csúszhat vagy tapadhat is. Ezért kel speciális adalékólasú olaj.

Na meg emellett 4T-nél az keni a váltót, a főtengelyt és a hengert is. Tehát hőterhelésnek is ki van téve.

2T-nél valamivel jobb a helyzet, ott kevesebb hő éri az olajat és csak a váltót és a kuplungot keni. De oda is fontos a megfelelő olaj.(máskülönben vagy csúszni vagy tapadni fog a kuplung)

2014. júl. 11. 13:28
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!