Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Szerintetek a belső égésű...

Szerintetek a belső égésű motorok kora meddig tart még? Ha tippelned kéne, szerinted 5 év múlva mekkora lesz a villanymotorokkal szerelt gépjárművek aránya a közlekedésben?

Figyelt kérdés
A jövő az elektromos meghajtásé lesz vajon, vagy valami másé? A benzin és a dízel ára olyan magas, hogy kezdek azon agyalni, már most valami elektromosat kéne venni. Továbbá: áttérni kocsiról robogóra vagy motorra, akkor is, ha az kényelmetlenebb rossz időben. De én még kibírnám, egészséges és fiatal vagyok. Spórolni viszont sokat lehetne vele.

2014. aug. 7. 10:01
 1/8 anonim ***** válasza:
83%
Az elektromos autók addig nem fogják lenyomni a belső égésűeket amíg órákig tart megtankolni és 2-300 km a hatótávjuk.
2014. aug. 7. 10:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 anonim ***** válasza:
Szerintem elég sokáig, mivel a híresztelésekkel ellentétben még jó ideig van kőolaj, földgáz, persze nem lehet a szőnyeg alá söpörni a problémát. De egyenlőre nem igazán tudják megoldani a hatótáv, és az újratöltési idő lerövidítésének problémáját. Ma is vanna már ugye olyan autók, amik pl. kisebb távú ingázásra alkalmasak, tehát néhány 10 kilóméterre elmegy az ember a munkahelyére, meg haza. De elég drágák nézd csak meg a nissan leaf-et pl. Teljesértékű autónak nem felel meg, még annak is drága, több autót meg nem mindenki engedhet meg, főleg ilyen nagyértékűt. És igazából érdemben nem történt olyan hatamas fejlődés az elmúlt 20 évben sem, ha rákeresel, mr a 90-es évek közepoén létezett ilyen autó, GM EV a neve. az is 100-150 km-t el tudott menni, valamiért mégsem lett elterjedt, hogy miért azon lehet vitatkozni van róla egy dokumentum film is, "ki ölte meg az elektromos autót címmel".
2014. aug. 7. 11:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 anonim ***** válasza:

Kérdéseden lehetne filozofálni, hogy vajon magas-e az üzemanyag ára?

Ásványvizet még a legcsóróbbak is vesznek jóformán, de az átlagember pláne. Kb 150Ft-ért másfél litert, de senki nem sír, hogy "jajjaj, de drága". Pedig a csapból 1Ft/liter áron folyik.


A másik dolog: Hiába "drága", mégis mindenki veszi az üzemanyagot, mert nem hajlandóak a kényelemről lemondani. Vagyis mégsem olyan drága.


A tippeléseket nem szeretem, de egy 2005-ös német tanulmány szerint 2010-re az elektromos árammal hajtott autók aránya eléri a 27-32%-ot. No, ez nem jött be.

2014. aug. 7. 11:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 anonim ***** válasza:

Ilyen tempóban soha nem fognak az elektromos autók odáig fejlődni, hogy úgy lehessen használni, mint egy belsőégésű motoros autót (2 perc a tankolás, stb). És ha mégis bevállalsz egy Teslát mondjuk 80.000 euróért, mit nyújt? Azt, amit például egy dizel Audi 40-50.000 euróért. És a Teslával csak helyben nem szennyezel, de ha utána számolunk, akkor ugyanannyit szennyez az is, mint egy belső égésű motor, hacsak nem szélerőművel állitják elő az áramot, de úgysem azzal állitják. És pár éven belül el kell dobni az egséz autót, a mázsányi akkujával együtt, ami rendkivül veszélyes. Ezeket a dolgokat úgy irom, hogy eddig a Tesla a legjobb elektromos autó szerintem.

Aztán ott van még a BMW i3, i8, amik emlitésre sem méltóak, hiszen a lelkük most is a belsőégésű motor.

És elektromos autóval sokkal drágább autózni, mint benzinessel mondjuk, mert az elektromos autó ára háromszorosa a benzinesének, és emellett a villanyszámla is megsokszorozódik, ha pedig hibridről beszélünk, még tankolni is kell... Az egész egy parasztvakitás.


Talán egyszer a hidrogénes motor lesz megfelelő helyettesitője a belsőégésű motornak. A belső égésű motor még több száz évig a fő energiaforrás lesz szerintem a traktorokban, teherautókban, kombájnokban, de a láncfűrészekben, fűnyirókban, hasonló dolgokban, és legfőbbképpen az autókban is.


A robogó meg csak alternativ megoldás, nem helyettesiti az autót. Ja, és benzinnel megy.

2014. aug. 7. 12:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 A kérdező kommentje:

Elektromos robogóra gondoltam, mint ez: [link]

30km napi ingázásra (15-15) szerintem egész jó már egy elektromos robogó. Csak még túl drága, amit megtakarítok a benzinen, elviszi a vételár.

2014. aug. 7. 12:23
 6/8 anonim ***** válasza:
4-es! azért nem teljesen parasztvakítás, csak a helyén kéne kezelni a dolgot. Tudod az átlag ember, aki azt se tudja mitől megy az autó, annak fogalma nincs arról, hogy szénerőmű állítja elő az villamos energiát, és hogy a villanymozdony meg a metro is szennyez, csak nem lokálisan. Abban azért van igazság, hogy egy komoly technológiával, nagy méretben, beruházásnak épült erőműben sokkal jobban lehet kontrollálni a károsanyag kibocsátást, mint sok ilyen-olyan beállítású, nem szigórúan ellenőrzött műszaki állapotú, és kevésbé precíz, rosszabb hatásfokú járművek üzemelése esetén. Tehát alapvetően nem hülyeség, de nem is megoldás. A kőolajból még üzemanyagot csinálsz, annak is van energiafelhasználása, plusz még maga a szénhidrogénszármazékú üzemanyag rossz hatásfokú elégetése, így ez duplán rossz. A villanmyautó azonban igen jó hatásfokkal üzemel, ezért ha több villanyt is fogyasztasz vele, átszámolva ennek költségét benzinre, vagy gázolajra, jobban jösz ki te mint felhasználó is. azt hogy most behozza-e az árát, nem számoltam ki, de egy tesla roadster mondjuk a maga kategóriájában sportautónak nem rossz, hiszen kb. 20 millióba kerül, egy lotus elise, vagy exige, aminek alapjaira épül és hasonló menetteljesítményekkel rendelkezik, szintén a 10-15-20 milliós kategória. az hogy az akkumulátor kb 150 ezer km-t bír jelenleg, nem elhanyagolható, de elhasználódása után az egész kocsit azért nem kell elhajítani, és rengeteg egyéb szervízköltsége pedig nincsen, úgy mint vezérlés és olajcsere pl., és a motor, aminek részei kisebb igénybevételnek vannak kitéve, figyelembevéve, hogy nem egy dugattyú mozgást kell forgássá alakítani, nincsenek állandó lökésszerű fárasztó igénybevétlnek kitéve a motor főelemei, a csapágyazáson kívül más nem igen kopik benne, és a regeneratív fékrendszer miatt kevésbé kopik a féktárcsa és a betét is. A legnagyobb probléma tehát tényleg a hatótávolság, és a nem rugalmas újratöltési lehetőség, és a töltőállomáshálózat kiépítetlensége, tehát még lassan tölteni is csak nagyon kevés helyen lehet. A hidrogéncellás megoldás sem jobb semmivel, hiszen a vízbontáshoz megint csak villamos energia kell, ott vagyunk ahol a part szakad, és ott még a hidrogén tárolása sem oldható meg olcsón és biztonságosan.
2014. aug. 7. 23:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 anonim ***** válasza:

4-es vagyok


Igen 6-os, valóban igazad van, az erőművek sokkal hatékonyabbak, de hosszútávon ez sem megoldás, szerintem az energiamegtakaritás igy is csak minimális. A Tesla nekem is tetszik, ha nagyon gazdag lennék, vennék is egyet, csak azért irtam azt, amit irtam róla, mert úgy gondolom, hogy hosszútávon ez sem megoldás, figyelembe véve, hogy az eddigi legjobb elektromos autó.

2014. aug. 8. 07:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 anonim ***** válasza:
Nem megoldás, ezt én is aláírom, de nem is feltétlen haszontalan parasztvakítás. Próbálkozásnak nem rossz, főleg mint olyan sportautó, amivel nem munkát végzel, hanem örömautózol egyet hétvégén, mész vele 100 km-t aztán leteszed azt jólvan, mint gyerekkoromba a távirányítás autók... :D
2014. aug. 8. 09:37
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!