Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Miért van az hogy egy nyomaték...

Miért van az hogy egy nyomatékosabb autót ott hagy gyorsulásnál egy kevésbé nyomatékos?

Figyelt kérdés
milyen adat játszik még közre? Teljesen laikus vagyok
2014. aug. 17. 17:07
 1/4 anonim ***** válasza:
Többek közt a teljesítmény, tömeg, váltó áttételezése, légellenállási együttható.
2014. aug. 17. 17:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 anonim ***** válasza:
Am milyen autokra gondoltal?
2014. aug. 17. 17:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/4 anonim ***** válasza:

Ez a kérdés általában dízel vs benzin vitában szokott felmerülni. Azonos üzemanyaggal működő autók esetében 99%-ban a nagyobb nyomatékkal rendelkezőnek nagyobb a teljesítménye is. A gyorsulásnál meg ez igazán lényeges, talán a legfontosabb.


Persze, a többi korábban felsorolt tényező is számít.


Attól, hogy egy autónak nagy a forgatónyomatéka, még nem feltétlen lesz nagy a teljesítménye, és akkor nem fog mocskosul gyorsulni.

2014. aug. 18. 03:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/4 anonim ***** válasza:

Ez a feltevés így nemigaz. egyszerű példa, egy 4 literes szívóbenzinesnek nagyobba nyomatéka mint eg 2 literes szívóbenzinesnek, és állva is hagyja annak rendjén.


De tényleg van olyan, hogy a kisebb nyomatékú jobban megy, ez leginkább dízel és benzines között szokott fennálni. És leginkább azért van, mert hasonló autók esetén a gyorsulást leginkább befolyásoló tényező az a teljesítmény. A gyárilag megadott nyomatékadatok ugyanis a főtengelyen mérve értendők, és egy 2 literes turbódízel hiába tud 300 nm-t 2000-es forulaton a motor főtengelyén, egy 2 literes benzines meg csak 200-at kb., de a benzines ezt kb. 4-5 ezres fordulatzon produkálja, tehát kisebb nyomatékot, de kb. 2x olyan fordulaton, és ha ezt leáttételezed egy lassítóáttétellel, akkor keréken már ugyanott lesz a nyomatéka, ha nem több. Ugyanis az autót a kerékre leadott nyomaték, illetve az abból származó vonóerő (súrlódási erő a kerék és az út között) gyorsítja.


a nyomaték az egy pillanatnyi erőkifejtés, ha úgy tetszik egy "csavaróerő" konyhanyelven fogalmazva, a teljeítmény pedig fizikailag egységnyi idő alatt végzett munka, tehát hiába van egy nagy nyomaték, ha azt csak kis fordulaton tudja a motorod, lásd traktor. Persze most hasonló autókró beszélünk, ezer más dolog befolyásolja még ezt, pl. nem csak a csúcsnyomaték meg csúcsteljesítmény számít, hiszen az csak egy adott fordulatszámról ad infot pontosan, hanem a nyomaték és teéjesítménygörbe, az autó súlya, légellenállása, a váltó áttételezése, de nagyvonalakban, leegyszerűsítve a teljesítmény az a mérvadó gyorsulásnál, ahol mindkét autóból kihozzuk a maximumomot.

2014. aug. 18. 23:58
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!