Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Egy dízel autót felesleges...

Egy dízel autót felesleges gyorsulásnál teljesen kihúzatni?

Figyelt kérdés

Úgytudom olyan 3ezerig van a legtöbb nyomaték..vagyis az alacsony tartományban..

Szóval ha egy benzierns ellen gyorsulunk,akkor az nem baj ha én előbb elváltok? Mert a benzines meg kihúzatja teljesen gondolom..Most ez hogy nézne ki?



2013. nov. 3. 13:04
 1/9 anonim ***** válasza:
100%
Attól függ milyen dízel. 4000 fölé már biztosan felesleges pörgetni :)
2013. nov. 3. 13:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim ***** válasza:
100%

Én az autót arra használom, hogy eljussak A-ból B-be és eddig 2 féle kocsit vezettem, de:


Az egyik dieseles volt a másik meg benzines. A dieselest nem kellett annyira kihúzatni, sőt nem is nagyon szerette viszont a benzines legtöbbször elvárja, mert ha túl hamar váltok nem gyorsul.

2013. nov. 3. 13:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 anonim ***** válasza:
100%

Igen. A lényeg, hogy váltáskor is a nyomatékmaximum közelébe essen csak vissza a fordulatszám. Nyilván autótól és váltótól is függ, de 4000 fölé nem érdemes pörgetni a dízelt.

A nyomatékmaximum általában ilyen 2500-as fordulatnál szokott lenni, a maximális teljesítmény pedig 4000 körül. E kettő között érdemes dolgozni vele.

2013. nov. 3. 13:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 anonim ***** válasza:
Van egy határ miután már hiába pörög a motor nem ad le közel sem annyi erőt mert nem birja begyujtani a gázolajat a gyulladási késedelme miatt. Szóval nem olyan mint a benzines hogy a fordulatszámól nyeri az erejét.
2013. nov. 5. 14:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 anonim ***** válasza:
Érezni lehet,hogy hol van az a pont ahol már váltani kell,még fordulatszámmérő sem kell hozzá. Egyébként egy autó gyorsulását,sosem a maximális teljesítmény és fordulatszám határozza meg. Sokkal többet számít,hogy egy adott fordulaton mekkora nyomatékot illetve teljesítményt ad le a motor,ezt konkrétan egy teljesítmény/nyomatékgörbén láthatjuk. Benzinesnél magsabb fordulaton van nagyobb nyomaték,míg a dieselnél alacsonyabbon,ezért nem kell a dieselt kiforgatni,mig a benzines azt szereti inkább ha huzatják,ill akkor megy jobban.
2013. nov. 5. 17:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 anonim ***** válasza:
94%
Dízel szerintem nem nagyon pörög 4500-5000 tovább, de abban sem vagyok biztos hogy 5000-nél ad-e le annyi nyomatékot mint mondjuk 3000.Nekem pl a 320i BMW 4500-tól kezd el rendesen húzni,de hát ez benzines :D
2013. nov. 5. 17:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 anonim ***** válasza:
1.9tdi 5500nál szabályoz,de mivel a nyagyrésze nyomatékát 2-2500nál már leadja,a váltó áttételezése sokkal hosszabb,mint egy benzinesé,ami azt jelenti,hogy nem feltétlen fog sz@arabbul gyorsulni.
2013. nov. 6. 16:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 anonim ***** válasza:

"Érezni lehet,hogy hol van az a pont ahol már váltani kell,még fordulatszámmérő sem kell hozzá."


Persze. Nekem pl van olyan autóm, amin nincs is fordulatszámmérő és így is tudom mikor váltsak. A másikon van, de ott sem a mutatót szoktam figyelni, hogy válthatok-e vagy sem.

Csak számokról sokkal konkrétabban lehet beszélni, mint érzésekről.

Vagyis a váltáshoz nézem a számot és nem a számhoz a váltást.


Nekem egyébként 1.7CDTI-m van és 5200-nál szabályoz le.

2013. nov. 7. 15:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 anonim ***** válasza:

"Úgytudom olyan 3ezerig van a legtöbb nyomaték..vagyis az alacsony tartományban..

Szóval ha egy benzierns ellen gyorsulunk,akkor az nem baj ha én előbb elváltok?"


nem baj, csak lefognak gyorsulni :)


igaz, hogy kb. 2000-2500-nál van a max nyomatéka a dízelnek, de a max teljesítménye azoknak is 4 ezer körül van, és ha max gyorsulást akarsz kihozni egy autóból, legyen az benzines vagy dízel, a max teljesítményhez tartozó fordulatszám közelében kell jártani. az, hogy a dízel már alacsony fordulaton nagy nyomatékot produkál, az arra jó, hogy a max telj. több mint a felét már alacsony fordulaton le tudja adni, ezért nem kell visszaváltani egy előzésnél. Ugyanis a teljesítmény a fordulatszám*2*pí* nyomaték. alacsony fordulaton nagy a dízel nyomatéka, de kicsi a forulatszám, magas fordulaton csökken a nyomaték, de a szorzatot a nagy fordulatszám erősíti, összességében nagyobb teljesítmény jön ki a nagy fordulatszám*kisebb nyomaték kombinációból. Az autó gyorsításakor pedig az autónak mint testnek a mozgási energiáját növeljük. A mozgási energia megváltozása leegyszerűsítve egyenlő a motor által a gyorsítás ideje alatt elvégzett munkával. A teljesítmény definíciója az egységnyi idő alatt elvégzett munka, tehát minél nagyobb a teljeesítmény, annál több munkát végez el a motor egységnyi idő alatt, ergo annál hamarabb gyorsítja az autót a kívánt sebességre. Tehát a maximális gyorsítóképességénél a teljesítmény a mérvadó.

2014. júl. 22. 17:29
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!