Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Autómata váltós autoba a fék...

Autómata váltós autoba a fék egyben a kuplung is?

Figyelt kérdés
kulonben pl ha csak uresben akarok gurulni ,amit manuális nál kinyomott kuplungal lehet (pl.parkolás)akkor azt automataval ,hogy kell?

2014. aug. 27. 19:53
 1/9 anonim ***** válasza:
93%

Nem, a fék nem a kuplung. A kuplungot az "autó" kezeli helyetted.


Parkolásnál ha nem állsz egy pedálon sem akkor nagyon-nagyon lassan, alapjáraton gurul az autó.

2014. aug. 27. 20:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 A kérdező kommentje:
akkor pl fékezésnél automatikusan oldódik a kuplung?minden alkalommal akár kis szakaszos fekezésnél is
2014. aug. 27. 20:16
 3/9 anonim ***** válasza:
68%
Nem, ennél azért jóval okosabb a vezérlés. Amíg szükséges addig használja a motorféket általában fékezés közben. Oldani és "üresbe" dobni nekem pl. inkább akkor szokta ritkán kidobni a gép, amikor leszállok a gázról de nem kezdek el fékezni.
2014. aug. 27. 20:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 anonim ***** válasza:
93%
Ha az új dupla kuplungos és egyéb csodaváltóktól eltekintünk ( DSG,PDK,Powershift stb), akkor a hagyományos személyautós automatákban nincs kuplung. Ott egy teljesen más szerkezet van ( konverter ) ami teljesen máshogy működik, mint a kuplung. A fékpedál benyomása is csak egy jel a váltó ECU számára, amiket figyelembe vesz a vezérlésnél, de alapjában véve sok beleszólása nincs a dologba a fékpedál állásának :D
2014. aug. 27. 21:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 anonim ***** válasza:

Automata autóban egyáltalán nincs olyan szerkezet, amit manuálisban kuplungnak hívnak.

Más elven működik az egész. Automatával úgy kell parkolni, hogy ha haladni akarsz akkor a gázt nyomod, ha megállni, akkor meg a féket :) Automaták egyébként D állásban felengedett féknél "kúsznak", tehát gáz nélkül is gurulnak előre. Ezért van az, hogy látszólag ok nélkül állnak sokan a féken lámpánál. Sokaknak egyszerűbb, mint kirakni mindig N-be.

2014. aug. 27. 21:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 A kérdező kommentje:
#4 akkor DSG,PDK,Powershift ezekbe van egyébként kuplunpedál?
2014. aug. 27. 21:40
 7/9 anonim ***** válasza:
91%
pedál nincs
2014. aug. 27. 21:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 anonim ***** válasza:

Gondolom az előző kérdésedre adott hülye válasz (3. válaszoló) adta az ötletet ehhez a kérdéshez:

http://www.gyakorikerdesek.hu/kozlekedes__autok-motorok__604..

2014. aug. 27. 22:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 anonim ***** válasza:

"akkor DSG,PDK,Powershift ezekbe van egyébként kuplunpedál?"


Nincs, de magában a szerkezetben van, sőt ezek dupla kupplungosak, de ettől eltekintve a váltó felépítése olyan mint a manuális, tehát fix fogaskerékpárok vannak, meg kupplungtárcsa+ kinyomó szerkezet, mint egy robotizált kéziváltó egyszerűen fogalmazva. Ennél motorfékez az autó ugyanúgy mintha te nem kinyomott kupplunggal gáz nélkül gurulsz, és ha nagyon alacsony a fordulatszám, akor oldja a kupplungot.


A "hagyományos" automatánál, mint amilyen a tiptronic, ott nincs ilyen kupplung, az áttételeket sorga kapcsolt bolygóművek alkotják, a kupplung szerepét egy ilyen hidrodinamikus konverter tölti be, leegyszerűsítve egy házban egymáshoz nagyon közel szemben lévő lapátkerékszerű alkatrész van közöttük olajjal, a hajtott "Lapátkerék" ahogy kavargatja az olajat, az örvénylő olaj forgatja meg a másik vele szemben lévőt, ami hajtja a bolygóműves áttételt, a váltás pedig terhelés alatt történik, közben a nyomatékátvitel nem szakad meg. Alapjáraton ha D-ben van a váltókar, akkor alapjáraton kavargatja az olajat ez a hajtott "lapátkerék", némi kis nyomatékot átadva ezzel a másiknak, így szép lassan kúszik az autó előre, lassabban, mint egy manuális váltósnál egyesben alapjáraton gurulva. Közben nyomhatod a féket is, ekkor megáll, de nem fullad le a motor, mert ahogy írtam nincs fix kapcsolat, nincsenek összezárva ezek a "lapátkerekek".


Padlógáznál pedig ált. 3-ik fokozattól kezdve ezt a két "lapátkerékszerűséget" összezárja a váltó így fix lesz a hajtás.

2014. aug. 29. 00:52
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!