Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Az amerikai autókban és...

Az amerikai autókban és kisteherautókban miért vannak olyan nagy motorok?

Figyelt kérdés

Lassan egy éve az USA-ban élek. Eddig is tudtam, hogy az amerikai autóban jóval nagyobb hengerűrútalmú V6-os V8-as V10-es motorok vannak. Na de nem értem, hogy miért? Sokan azt mondják, hogy azért mert olcsóbb a benzin. Szerintem ez butaság. Számos más országban is olcsó a benzin és mégis a kisebb (európai szabványú) autók járnak.


Csak egy példa:

Otthon EU-ban pl. a Ford Transitokban 2000 és 3000 köbceti közötti sima soros motorok vannak. Itt USA-ban egy Ford E150-esben, ami ugyanolyan zárt áruszállító de azért látványosan kisebb mint a Transit, minimum V8-as és 4000 köbcenti feletti motor van. Miért?? Miért kell jóval nagyobb motor egy kisebb autóba? Itt a személyautók nagyobb része is minimum V6-os motorral megy. Amikor meséltem egy amerikai barátomnak, hogy Európában az áruszállítóban 2500-as motorok vannak, el volt csodálkozva. Itt az emberek soha nem vennének meg egy Ford Transitot amiben 2500-as motor van. Amikor meséltem, hogy otthon 1300 ccm-es autóm volt, azt mondták, hogy itt csak a 16 éves korosztálynak meg a félig hajléktalanoknak van olyan. Egy másik amerikai barátom visszakérdezett: "A normál motor volt a kocsiban 1300-as, vagy az ablaktörlő lapát motorja? :D



2014. szept. 3. 08:49
1 2
 11/17 anonim ***** válasza:

9-es

Azok a BMW-k amik kapnak 200.000-ret egy évben, 3 éve korukban már menthetetlenek.

Nálunk is mennek a 100 lóerős 1.6-ok monjuk 300.000-ret. De ez nem sok. Mert Amerikában az ilyenek 800.000-1.000.000-ót szoktak menni. És nekik 150-200 lovas autóik vannak, de a 200 lóerőt nem 2.5-ös motorból hozzák ki, hanem 5.0-ból. Nem hinném hogy nehéz látni a különbséget.

Amúgy Európában tényleg mindenkit csak a számok érdekelnek, például a 90-es években a 750-es BMW 5.4-es motorral "csak" 300 lóerő volt, és már akkor támadták, hogy az kevés. Pedig lehet hogy jó volt a kevesebb lóerő, mert az a motor nem kopik el 300.000 km alatt.

2015. jan. 7. 10:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/17 anonim ***** válasza:
Neem hát nézd én láttam már olyan BMW-t amit új vettek használtan, 1 éves volt és 200.000km-er és az ég adta világon semmi baja nem volt! Úgy tudom hogy azóta beleraktak már 80-90e km-ert! Tehát igazából megéri mert ugyanannyit biztos bele tudsz majd rakni,de itt is igazából szerencse is kell,elvégre egy gyilkolt motor amiben már 200e van már nem fogja sokáig bírni,de az már a teszteléskor kiderül hogy fú hát ez a motor nem is húz,pedig 150LE-tól többet vártam,na ha ez már felmerül valakinek az agyában akkor ne vegye meg semmikép sem! De vannak olyan állapotuak hogy nem igaz,például ha hölgy volt a tulajdonosa akkor nyugodtan megveteted,persze itt nem a fekete hajú rocker lányra gondolok aki ki sem látszik a tetkóból.
2015. jan. 8. 17:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/17 anonim ***** válasza:
De itt nem 200.000 km-ről van szó, hanem millió kilóméterekről.
2015. jan. 8. 18:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/17 anonim ***** válasza:
Na és?! Ha felújítod a motort mert nyílván Amerikában is hozzá kell nyúlni a motorokhoz,akkor itt is elmegy 1 millió km-ert is.Ha nálunk a kamionok és a buszok több millió km-ert elmennek akkor egy személygépkocsi motorja is bír annyit,csak nyilván olyan autót kell venni aminek jó a motorja,tehát nem francia kocsit.De amúgy érthető hogy odakint mért ennyire erősek a kocsik,odakint a motorokat nem igen fejlesztik,ők nyers dolgokkal oldják meg a dolgot míg Európa dollármilliókat költ motorok fejlesztésére aminek meg is lett az eredménye,sokkal kisebb teljesítményen sokkal környezetbarátabb motorokat gyártunk aminek a teljesítménye azonos az odakinti V6-os kocsik motorjával.
2015. jan. 11. 09:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/17 anonim ***** válasza:

14-es

Pont arról van szó, hogy Amerikában nem kell hozzányúlni 1 millió km-ig.

2015. jan. 11. 15:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/17 anonim ***** válasza:

Te hülye vagy és nem is fogok veled veszekedni,ne meséld már be hogy hozzá sem nyúlnak a motorokhoz 1 millió km-ig,még egy vacak vezérműszíjat sem kell cserélni -_-"

Gondolkozz már mennyire megérné a gyáraknak ha olyan kocsikat állítanának elő ami soha nem romlik el,össze omlana a szervízhálózat és a szererőkről nem is beszélek...

Szóval nem kell a mese,egyszerűen Amerika egy pazarló ország és kész,bár megteheti de attól még nem igy kéne felfogni,bár kit érdekel dögöljenek meg Los Angelesben is a szmogban ami már mindennapos.

2015. jan. 11. 18:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/17 anonim ***** válasza:
Ja ok, nem gondoltam, hogy nálad a kötelező szervizelések is motorhoz nyúlásnak számitanak. Ugyanis a vezérműszij az kopó alkatrész, és rendszeresen kell cserélni, mindenben!
2015. jan. 11. 21:51
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!