Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Miért fogyaszt sokat a diesel...

Miért fogyaszt sokat a diesel Megane Kombim?

Figyelt kérdés

2007-es, 1.5 dci, 106 lóerő. 8,5 liter/100 km-t fogyaszt, csak városban használom, csúcsidőben. Az eladó és többek szerint sem kéne többet fogyasztani 6,5 liternél.

Mit csinálhatok rosszul? Próbálom figyelni a váltásokra, hogy ne pörgessem, stb, de a 8,5 liter/100km nagyon soknak tűnik.


2014. szept. 16. 09:13
 1/6 anonim ***** válasza:
34%
lesz ott nagyobb gond is, ha csak városban szaladgálsz a dízellel...
2014. szept. 16. 10:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 anonim ***** válasza:
25%
Ha csak városban használsz egy dízelt, akkor hamarosan komoly problémáid lesznek vele. Lehet, hogy ez a fogyasztás már ennek a kezdete. Amúgy is az 1.5dCi nem a dízelgyártás csúcsterméke. Városba csakis benzines a használható.
2014. szept. 16. 11:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 A kérdező kommentje:

köszi az infokat, de lehetne, hogy nem rébuszokban beszéltek? Kerek-perec irjátok le, hogy mik lesznek a problémák, mert azzal segitetek. Különben (lsd a Pusztitó idevágó jelenetét :-)) kénytelen leszek egy új kérdés nyitni, hogy: "Miért nem jó, ha városban használunk diesel autót".

:)

2014. szept. 16. 11:15
 4/6 Koplárovics Béci ***** válasza:
Ha ez a fogyasztás kb úgy jön ki, hogy a reggeli csúcsban elmész vele dolgozni, a délutániban meg hazamész, és ez a távolság max. 2x10km, akkor annyi, hogy nem tud rendesen bemelegedni. A dízelek rövid utakon nem (vagy legalábbis alig) fogyasztanak jobban a benzineseknél. Ezen óvatoskodással már nem nagyon tudsz faragni.
2014. szept. 16. 12:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 anonim ***** válasza:

1. részecskeszűrő el fog tömődni, mert nem tud regenerálni, ehhez 20-25 percen keresztül 2000-2500-as fordulat fölött kellene haladni közepes terhelésen, városban ez lehetetlen... kezdeti stádiumban ez okozhat magas fogyasztást, mert folyton próbálja regenerálni, de mindig megszakad, majd elerőtlenedés fog következni a dugulás miatt, később ki fog gyulladni a motordiagnosztika visszajelző is...


2. a turbó egy nagyon precízen illesztett szerkezet, nem szeret hidegen működni, mert ekkor nem megfelelőek az illesztések, mivel a motor illesztései hézagait üzemi hőmérsékletre készítik, nem hidegre... előbb utóbb meg fog dögleni, a gyárilag saccolt 200-300e km-es élettartamot ilyen használat mellett esélytelen, hogy elérd

3. a kettőstömegű lendkerék indításkor kapja a legnagyobb terhelést, mert az önindító kb 300-as fordulaton pörgeti, ekkor hatalmas lengéseket kell kiállnia, ez öli leginkább...

4. hajtókarcsapágyak eleve gyenge pontjai az 1.5 dCi motornak, hideg olaj mellett nincs megfelelő olajfilm a csapágyakban, így még hamarabb meg fognak dögleni

2014. szept. 16. 12:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 anonim ***** válasza:
100%
érdemes lenne elmenni vele egy párszáz km-es útra autópályán, nem szét taposni a lelkét, hanem 1-2 órát lenyomni 100-130-as tempóban 2500-3000-es fordulat környékén egyenletes terhelésen, mert van rá esély, hogy segítene rajta, legalább ki tudná tisztítani a részecskeszűrőt
2014. szept. 16. 12:42
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!