Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Létezik akkora méretű turbó...

Létezik akkora méretű turbó ami kb ökölnyi?

Figyelt kérdés
Robogó optikai tuningot találtam ki, hogy egy alacsony nyomásértékű lefújószelepet akarok felrakni, hogy amikor viszaengedem a gázt, akkor ugyanúgy szisszenjen. Ehhez lenne szükségem kis méretű turbóra, hogy egyáltalán vmi kiinduló pontom legyen

2014. szept. 24. 02:18
 1/5 anonim ***** válasza:
Létezik ilyen turbó, sőt, még kisebb is. De szívómotoron nem fogsz lefújószelepet használni, kétütemű robogóra pedig nem fogsz turbót építeni. Sőt, még négyüteműre sem, mert ha csak a hangjáért kell, akkor is hatásosan teszi tönkre az áramlást a szívó- és kipufogóoldalon.
2014. szept. 24. 07:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 anonim ***** válasza:
-így van ,egy turbó ráépítése a nem turbós motorra,az akár 100 ezer forint is lehet,és nem mindig megoldható,
2014. szept. 24. 07:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 A kérdező kommentje:

P*csába! Ötlet, hogy mégis mi tudja ugyanazt a hangot leutánozni?

A sima kompresszoros és mágnesszelepes az nem jó, mert a turbónál ugye azonnal leesik a nyomás, a kompresszornál meg még percekig csak sziszeg de nem változtat a hangmagasságon. Meg ha játszok a pirosnál, akkor viszont valahogy fel kellene termelnie is egyből.

Esetleg egy tartály nélküli, csak a csövekben fenntartott magasnyomású levegő?- elvileg azt gyorsan fel is tudja pumpálni is, nem?

Akinek van ötlete kivele! A robogóban van egy 55 Ah-ás kocsiakksi, tehát cunder van :DDD

2014. szept. 24. 07:50
 4/5 anonim ***** válasza:

Ha pontosan ismered a lefújószelep működését, tudod is utánozni. Turbós motor esetén a szívócsőben nagyobb a nyomás, mint kint, a légkörben. Gázelvételkor légritkulás keletkezik a fojtószelep mögött, ennek hatására kinyit a lefújószelep és elengedi a levegőt, ami azonnal, nagy nyomással süvít kifelé.

Ezt kell utánoznod. A kompresszor így, önmagában nem jó, ezt láthatod. Nem gázelvételkor kell elkezdeni építeni a nyomást, akkor már nagy nyomásnak kell lennie. Tehát a kompresszorhoz kell egy kis légtartály, ezt kell gázelvételkor kinyitnod. A következő gázelvételig ez újratermelődik.

Ajánlom figyelmedbe a VW AG-nél annak idején előszeretettel használt levegős központi zárat. Ennek a csomagtérben van egy kis, 12 V-os kompresszora és egy hozzá tartozó, rugalmas falú légtartálya. Ez elég lehet, 2-3 szisszenést kibír, aztán meg úgyis utántölti a kompresszor.

Már csak azt kell megoldani, hogy gázelvételre engedd ki a levegőt. A karburátorra épített mikrokapcsoló és a mágnesszelep jó megoldás, de akkor alapjáraton is sziszeg a motor, pedig nem kellene neki. Jobb, ha a fojtószelep mögötti vákuum kapcsol, ez esetben akkor fog sziszegni a motor, mikor tényleg kellene neki.

2014. szept. 24. 08:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 A kérdező kommentje:
Ez jó ötlet volt, köszi szépen, most már kezdem magamban összerakni a dolgot! :))
2014. szept. 24. 09:26

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!