Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Miért rosszabb a gyorsulása a...

Miért rosszabb a gyorsulása a régebbi autóknak, ha ugyanannyi lóerősek, mint egy újabb?

Figyelt kérdés
Pl: adott egy Peugeot 307 2.0 HDi 90lóval, gyári adat:13,6 másodperc ugyanaz a súly ugyanaz a kasztni csak 1.6 HDi 90 ló, gyári adat:12.5s! Annyival másabb az 1.6os, hogy 10Nm errel több van benne! De ezt más autóknál is megfigyeltem!
2014. dec. 9. 21:56
 1/9 anonim ***** válasza:
100%
Ha gyorsulást nézel, a forgatónyomatékon több múlik, mint a lóerők számán. Az a 10 Nm simán jelenthet ennyivel jobb időt.
2014. dec. 9. 22:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 A kérdező kommentje:
Ilyen alapon egy szívó 90 lovas benzines sehol nem lenne egy turbó dízelhez képest...mégis ugyanott vannak..
2014. dec. 9. 22:18
 3/9 anonim ***** válasza:
100%
100 alatt az áttétel is fontos - míg egy 2 literes motort lehet, hogy jobban az autópályázáshoz hangolnak (hosszabb váltó, nagyobb üzemanyagtank, esetleg nagyobb gumikat is kap), addig az 1.6 inkább rövidebb távú közlekedésre van optimalizálva.
2014. dec. 9. 22:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 anonim ***** válasza:
100%

Gyorsulásnál a lóerő/tömeg aránya számít alapvetően. Ezen felül pedig a tapadás, légellenállás, indulás sebessége. Újabb autónak például más a kerék mérete, jobban tapad ergó nagyobb erőt képes átvinni, máris javult a gyorsulás.

Más az áttételezés és régebbi autó kettesbe váltáskor más fordulatszámra esik vissza, messzebb a teljesítménycsúcstól, mindjart nem olyan erős ott a motor, megint csak lassabb.

Más a külső forma, nagyobb sebességnél már van hatása a légellenállásnak, ami négyzetsen nő. ha a régebbi autónak nagyobb az ellenállási tényezője nagyobb erő hat rá ellentétes irányban.

A fizika mindig működik..

2014. dec. 9. 22:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 anonim ***** válasza:

"Ilyen alapon egy szívó 90 lovas benzines sehol nem lenne egy turbó dízelhez képest...mégis ugyanott vannak.."


Azért így ez egy kicsit erős. Egyforma teljesítményű autók egyformán fognak gyorsulni üzemanyagtól függetlenül.


Keress hozzájuk teljesítménydiagramot. Ha az egyik 10 Nm-rel több, akkor nem azonos fordulatszámon adják le a 90le-t. Ha egy picit másabb a teljesítménygörbe, akkor nem kizárt, hogy bár a csúcsteljesítményük ugyanannyi, ettől eltérő fordulatszámokon viszont a 2.0-nál magasabb az 1.6 teljesítménye, ez magyarázná, hogy miért gyorsul jobban.

2014. dec. 9. 22:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 anonim ***** válasza:
100%

teljes nyomatekgorbe es a hajtaslanc attetele is szamit, a csucsteljesitmeny egy adat.

a nagyobb kocsikat meg eleve nem 0-100 ra alakitjak ki, hisz nem varosi furikazas a celpont, ott lehet hosszabb a difi attetel

2014. dec. 10. 05:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 anonim ***** válasza:
100%

2dolgon múlik a dolog

1)teljesítmény/tömeg arány...nyilván minél több lóerő mozgat minél kisebb tömeget annál jobb

2)hajtási veszteségek minimalizálása....lehet egy autó akármilaen erős,ha nem tudja a teljesítményt átvinni a talajra!

2014. dec. 10. 08:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 anonim ***** válasza:
Más a váltó áttételezése.
2014. dec. 10. 10:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 A kérdező kommentje:
Köszi a válaszokat! :)
2014. dec. 10. 10:07

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!