Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Legtakarékosabb és legkényelme...

Legtakarékosabb és legkényelmesebb nyergesvontatók?

Figyelt kérdés

Tapasztalt sofőrök!


Melyik nyergesvontató fogyaszt a legkevesebbet és melyiket legjobb / kényelmesebb vezetni sofőr szempontból?

Az alábbi listát hogyan rendeznétek sorrendbe a fenti két szempont szerint? (legjobb legyen felül)


DAF XF 460 Space Cab Euro 6

MAN TGX 18.440 Euro 6

VOLVO FH 460 Euro 6

VOLVO FH 460 Euro 5 EEV

Renault Premium 460 Euro 5


Van a listán kívüli vontató, amit ajánlanátok a két szempont alapján?


2014. dec. 10. 21:36
 1/7 anonim ***** válasza:

A fogyasztásban azonos körülmények között markáns különbségek nem lesznek - azonos póttal, mindegyik kb azonos teljesítményű motor..


A kényelem szempontjából nem csak a fülke mérte hanem a felszereltség is számít. A felsoroltak közül a Globetrotter XL fülkés FH-t és a TGX-et tenném a sor elejére a kényelem szempontjából. A Space Cab XF és a Prérinyúl az hulladék.


Mit ajánlok ami nincs a listán? Actros Gigaspace 1848, Globetrotter XL FH500 euro6 és Scania R480-490-R500 Topline (attól függ, hogy EEV vagy Euro6). Ezek közül bármelyiket hamarabb, mint a listán lévőket :D

2014. dec. 10. 22:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:
A legkényelmesebb a sofőr szempontjából, csak a DAF. A többi mint utána kullog. Az IVECO meg a Prémium, és a VOLVÓ is egy szar kényelmetlen valami. Semmi nem fér benne. Fogyasztás az szerintem kb egyforma.
2014. dec. 14. 13:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 anonim ***** válasza:
Attól függ kinek mik a szempontjai a kényelmet illetően. Ha neked a DAF jön be ám legyen, de szerintem nem tudsz írni 10 objektív indokot, hogy miben jelentkezik ez a nagyobb kényelem :D
2014. dec. 14. 13:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 anonim ***** válasza:
Amikor a kollégámmal együtt mentünk Volvóért, Dafból kipakoltunk. Kb fél köbméter cucc nem fért bele a Volvóba. Én unióztam a Daffal. És bekellett vásárolni. Az ágy alá két karton víz elfért, meg egy csomó apróság. A volvó ágy alá semmi. Amikor jön a hétvége abba el lehet férni. Eme a szutyokba semmi nem fér. A fütés-hütésről már ne is beszéljek. A Daf fülke elvan szigetelve. A Dafba minusz 35 fokba nem fáztam. Moszkva. A Volvóba minusz 17 fok volt. Úgy reszkettem mint a vadász kutya. DAf hűtője még egyszer akkora mint a Volvóé. Az ágy olyan puha a Volvóba hogy fáj a derekam. De még azt is leírom neked hogy a Dafba nekem van parabola , beltéri meg tv. Na ott egy régi tv volt, csöves. Betettem a Volvóba és nem fért el a szélvédőtől. Annyival szűkebb ott. Leesett volna. Kikellett cserélnem. Az automata váltó Volvóba , oda nyomom a " P" és majd akkor kapcsol amikor kedve van. A DAF-nak ha ráléptem a gázra rögtön vissza kapcsolt. Nem gondolkozik. Egyébként vezetés szempontjából nincs különbség. Úgy kényelmes mind kettő. Ha kikell menned 3-4 hétre majd megtudod pakolás szempontjából mi a különbség.
2014. dec. 14. 14:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 anonim ***** válasza:
Az előbbi vagyok. Majd azt is nézzd meg hogy előtted az a 3 polc mekkora a Volvóba. A borotválkozós táska alig fér el. A Daf-ba mint egy ruhás szekrény.
2014. dec. 14. 14:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 anonim ***** válasza:

"A volvó ágy alá semmi."

A Volvo ágy alá is befér a két karton víz, sőt még a 15-ös vizes kanna is ( igaz kintről, nem bentről).


"Amikor jön a hétvége abba el lehet férni. Eme a szutyokba semmi nem fér."

Azért akad tároló a Volvóban a szélvédő felett és a felső ágy felett is,középre simán be lehet rakni egy utazótáskát.


"A Daf fülke elvan szigetelve."

A DAFnál még mindig visszatérő probléma az oldalsó rakodóajtók normális zárása és szigetelése. Nem véletlenül faragnak oda nagyon sokan hungarocellt.


"A Dafba minusz 35 fokba nem fáztam. Moszkva. A Volvóba minusz 17 fok volt. Úgy reszkettem mint a vadász kutya."

Ha a Volvoban -17 volt, akkor rossz volt a kályha? Nagyon sok ismerősöm jár Volvoval Oroszországba és Közép-Ázsiába, ők sem fáznak. Az sem kizárt, hogy a Volvoban 1.5kW-os kályha volt, a DAFban meg 3.6-os ( amivel rendelték, az alap mindkettőnél a kisebb ).


"DAF hűtője még egyszer akkora mint a Volvóé."

Literben meg nem mondom, de valamivel ez tényleg nagyobb.


A DAFon kívül szerintem egyikben sem tudod berakni a CRT TV-t a középkonzolra, cserébe a többiben van hely a középkonzol és az ágy között.


"Az automata váltó Volvóba , oda nyomom a " P" és majd akkor kapcsol amikor kedve van."

Az I-Shift pedig jól kapcsolgat, csak tudni kell használni. P-nél mindig elforgatja a maximális teljesítmény közelébe a motort - kivéve, ha úgy úgy gyorsul az autó, hogy szükségtelen. Viszont ha "Power mode" esetén játszol a gázzal vagy nem adsz elég nagy gázt, akkor visszavált "Economy"-ba. A Volvo is ismeri a kickdown funkciót, sőt az I-Shift kickdownol lassítás közben is, ilyet pl a ZF AS-Tronic nem tud.


vezetés szempontjából is van különbség. A DAFnál sok minden nem esik kézre, a jobb tükröt sötétben bizonyos esetekben nem látod..


"Ha kikell menned 3-4 hétre majd megtudod pakolás szempontjából mi a különbség."

Talán sejtem most is ;-)

2014. dec. 14. 14:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 anonim ***** válasza:

"Az előbbi vagyok. Majd azt is nézzd meg hogy előtted az a 3 polc mekkora a Volvóba. A borotválkozós táska alig fér el. A Daf-ba mint egy ruhás szekrény"


A kisebbik sporttáskám simán befért a középsőbe, és a másik kettő sem sokkal kisebb :D

2014. dec. 14. 14:54
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!