Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Az EU hosszutavon kinyirja a...

Az EU hosszutavon kinyirja a motorsportot?

Figyelt kérdés

Egyre tobb autogyarto olyan autot akar epiteni, amelyben a motor csak az akkumlatort fogja tolteni. A BMW a napokban jelentette be hogy a kovetkezo kibocsajtasi normak miatt mar csak ilyen kocsikat fog gyartani a 3mastol felfele csak ilyen lenne.


"A német luxusautó-gyártó állítólag olyan új építési elveket dolgozott ki, amelyekkel a a 3-as és az 5-ös sorozat szén-dioxid-kibocsátását is 50 g/km körüli értékre szoríthatják le. A kulcs az elektromos hajtáslánc, amely belsőégésű motort csak a hatótáv kiterjesztésére használna. A gyáriak szerint a tervekben szereplő rendszert a 3-as BMW-től a Rolls-Royce Phantomig mindenféle méretű típusban használhatnák."


Tehat x ev mulva mar nem is lesz mivel versenyezni ugymond? Divat lesz a formula-e, tovabba teljesen lonek a sok motorsportnak a kontinensen?


2015. jan. 11. 23:18
 1/6 anonim ***** válasza:

Miért nyírná ki az EU a motorsportot? A világ nem csak a BMW-ből áll. Ez a gyár egyébként a legproblémásabb a három német prémiumgyártó közül, nekik kell a legtöbbet küzdeniük a károsanyag-kibocsátási flottaátlagért. Ezért van, hogy a motorok egységesítésében a BMW bőven a másik két gyár előtt jár (lassan mindent ugyanarra az 500 köbcentis hengerre építenek fel) és más területeken is ők erőlködnek a legjobban.

De ez nem azt jelenti, hogy ne lenne motorsport pár éven belül. A motorsport magas szinten teljesen független az utcai autóktól, még a túraautóknak sincs sok közük az utcai megfelelőjükhöz. A Forma-1-et sem lehet csak úgy kinyírni, nagyobb biznisz az annál, mint ahogy a DTM és a GT-versenyzés sem a végét járja. A raliban még szó sincs hibridhajtásról és egyébként is: ott a kisebb autók dominálnak, amikből még csak sokára lesz kizárólag range extenderes változat. Ez a hajtáslánc ugyanis igen drága, az olcsó kisautóknál nem éri meg használni. Oda még jó darabig a belsőégésű motorok valók. Nem kell temetni a motorsportot, van még jövője. De az tény, hogy ott is egyre inkább az energiatakarékosság lesz a jövő útja. Teljesen kihalni azonban nem fog, nagyobb üzlet az annál.

2015. jan. 11. 23:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 A kérdező kommentje:
Az igaz hogy nem ugyan az mint a szeria de altalaban a gyari ontven blokkot hasznaljak. A forma1nel megint mas de pl a dtm-ben ugy tudom hogy szinten a szeria blokkok vannak kelloen megpiszkalva. Mondjuk en ugy kepzelem hogy lesz 1-2 gyarto ami csak ontveny blokkot gyartana le a tobbi meg a versenycsapat dolga.
2015. jan. 11. 23:41
 3/6 szántóvető ***** válasza:
nem a motorsportot nyírja ki hanem a V6,V8 motorokat.mosógép motoros autók lesznek agyonturbózva meg villanymotor,ez a jövő.az F 1-es autó már most szánalmas,rontani már nem nagyon lehet rajta.
2015. jan. 12. 01:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 anonim ***** válasza:

"... pl a dtm-ben ugy tudom hogy szinten a szeria blokkok vannak kelloen megpiszkalva"

Nem. A DTM-ben használt motoroknak semmi közük a szériához, teljesen egyediek. Ezért nincs gond a csúcskategóriákkal: azok az utcai autóktól teljesen független szabályozással mennek.

2015. jan. 12. 08:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 anonim ***** válasza:

Téged miért zavar az, hogy egyre inkább visszaszorul az a mérhetetlen pazarlás, ami az autó- és motorversenyeket jellemzi?

Engem egyáltalán nem zavar ez, annak ellenére, hogy szívesen nézek ilyesmit.

2015. jan. 12. 09:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 A kérdező kommentje:
Ha a forma 1-es autoknak olyan hangja lenne mint az audi s1-nek akkor maradhatna reszemrol :D
2015. jan. 12. 09:06

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!