Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Létezhet ez a probléma?

Létezhet ez a probléma?

Figyelt kérdés

Van egy 1.4-es Opel Astra classic 2008as évjáratú kocsink. 160 ezer van benne. Létezik-e az hogy ha alaposan felpörgetem a motort váltásnál (kb olyan 5-6 ezer) akkor valami gáz lesz vele?

Mert minthogyha úgy emlékeznék rá hogy már volt ilyen gondunk és akkor szerelőhöz kellett vinnünk :S Ha jól emlékszem rá akkor talán a hengerfej szétnyomódott vagy valami ilyesmi és hengerfejet kellet benne cserélni de ez nem biztos. Elsősorban olyanok válaszoljanak akiknek ilyen típusú gépkocsijuk van vagy autószerelők.



2015. jan. 24. 20:23
 1/9 anonim ***** válasza:
100%
Ha üzem meleg motornál teszed, akkor semmi baja nem lesz tőle. Időnként nem is árt kihúzatni egy kicsit. De vigyázz, mert attól, hogy a vízhőfokmérő már esetleg beállt a normális értékre, még nem melegedett be, csak a víz. Az olaj ami a legfontosabb, csak később fogja elérni az üzemi hőfokát és vele együtt az ígért viszkozitást és a többi tulajdonságát. Azzal motorral én olyan 5-10 km-t mennék mielőtt állatkodni kezdenék vele.
2015. jan. 24. 20:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 A kérdező kommentje:
Értem, köszi a választ :D
2015. jan. 24. 20:47
 3/9 Dávid421 válasza:
Üdv! Ha ki akarod ennyire pörgetni a motort akkor figyelj rá hogy ez ne az olajcsere periódus végén legyen mert ha az olaj piszkos már hamar szétkoptatja a motort ekkora megterhelésnél!!! HA JAVASOLHATOM: Cseréljétek az olajat legalább 10 ezer kilométerenként és nem lesz baja a motornak.(autószerelői tanács)
2015. jan. 24. 22:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 A kérdező kommentje:
Hú de jó hogy írsz :D Ettől a témától teljesen függetlenül meg kéne hogy nyugtass engem. Tegnap elvittem a kocsit de max csak 3000-ig pörgettem ki 2x talán 3x elsőbségadásnál majd egy idő után felvillant az olajnyomást jelző lámpa akkor kiszálltam és megnéztem. Nem volt benne olaj egy csepp se (4000 kilométer van még az olajcseréig és az általános karbantartásig) elmentem benzinkútra utántölteni és raktam bele 2 litert mire elérte a nívópálca 3. csíkját viszont észrevettem hogy szökik belőle az olaj és csupa olaj volt a motor azon része ahol az olajnyomás jelző van. Onnan szivárgott az olaj kis mennyiségben (ez még történt tegnap este) Viszont ma reggelre eléggé komoly olajtócsa volt a kocsi alatt esővízzel keveredve és amikor felnyitottam a motorházat akkor már nem szivárgott belőle az olaj. Na most feltételezem ha éjszaka szivárgott belőle az olaj feltehetően az olajnyomás mérőnél akkor reggelre miért szűnt meg? Be is indítottam akkor sem szivárgott és volt is benne olaj. Azóta délelőtt megint szivárog de nem foglalkoztam vele.. Lehet komoly a gond?(természetesen hétfőn irány a szerelő)
2015. jan. 24. 22:56
 5/9 anonim ***** válasza:
Azért csak néha szivárog az olaj, mert csak az olajgombánál szivárog (Ezt te mondtad) Az pedig nem a motor alján van, tehát csak a járó motor nyomatja ki magából. Ez pedig, mikor hazamész, és leparkolsz vele, lecsorog a földre. Reggelre azért szűnt meg, mert lefojt az összes a motorról. Délelőtt megint szivárgott, mert megint jártál vele.
2015. jan. 25. 01:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 A kérdező kommentje:
De amit kinyomott az már javarészt lecsöpögött út közbe, annyi nem volt a motoron. Ja és az még egy fontos információ hogy lejtőn lefelé álltam meg vele annak lehet hozzá köze?
2015. jan. 25. 09:54
 7/9 Dávid421 válasza:

Általában a motorból a tömítéseknél folyik az olaj, valószínüleg elrohadt a tömítés. Ha leejtőn állsz akkor sem szabadna folyni az olajnak.


ÍGY TUDOD MEGNÉZNI HOGY HENGERFEJES-E: Hűtőfolyadék tartály kupakját letekered beleszagolsz. HA BENZINszagot érzel az már rossz, ha van olaj a tetején azis rossz,ha az olajba víz kerül habosodik(fehér-barnás buborékos olaj a nívópálcán)-> hengerfejtőmítést kell valószínüleg cserélni.

Majd írd meg mi volt a baja!!!

2015. jan. 25. 10:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 A kérdező kommentje:
Holnap kapok rá választ hogy mi a baja, remélem nincs nagy gond
2015. jan. 25. 10:40
 9/9 A kérdező kommentje:
Megvan a probléma forrása. Olajgomba csere. Szerelő megmutatta hogy azért nyomta rendesen kifele az olajat, ez tipikus Opel betegség mint a 2 havonta izzó csere is.
2015. jan. 26. 11:00

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!