Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Nissan Almera alapjárati...

Nissan Almera alapjárati probléma?

Figyelt kérdés
Az következő problémával szeretnék hozzátok fordulni, hátha tudtok rajtam és az autómon segíteni: Van nekem egy 1999-es évjáratú Almerám 1,4 GX, Motorkód: GA14DE 64 KW Benzin 1392 cm3 219. 000 km van benne, óra szerint.3 éve van nálam az autó, olajat 10. 000 km-ként cseréltem benne, mióta nálam van. Eddig nem volt semmi gond kopó alkatrészeken kívül. és nem modanám, hogy nem foglalkozom karbantartás szempontjából az autóval. (indításkor és máskor sem csörög a lánc, bár nem tudom, hogyha az lenne megnyúlva akkor adna-e egyáltalán hangot) Az utóbbi időben elkezdte azt csinálni, hogy hideg indításnál az alapjárat ingadozott, majd a későbbiekben pedig ha megálltam piros lámpánál leállt a motor, néha mindentől függetlenül felvillant a check engine lámpa, ekkor leállt a motor, de újraindítás után ment, mint ha mi sem történt volna. Lehet, hogy, hülyeség, de úgy vettem észre, hogy akkor áll le, amikor üresben van a váltó és kanyarodok. Benzinszűrő kb. egy éve lett cserélve. Két hete kitisztítottam a pillangószelepet és környékét, a légtömegmérőt, persze óvatosan, nehogy elszakadjon a vékony szál az érzékelőben és kb, teljesen szétszedtem azt a részét amiben a pillangószelep meg a légtömegmérő meg a többi cucc van. Patika tisztaság van most azon a részen, és biztos, hogy mindent ugyanúgy raktam össze ahogy volt. Látszott rajta, hogy a motornak azt a részét még pályafutása alatt egyszer sem szedték szét. Mondanom se kell, hogy teli volt az egész olajos trutyival, de tényleg paitka tisztaságúra kipucoltam. Ahogy észrevettem szerintem a kartergáz csőből visszajövő "gáz" vagy nem tudom szaknyelven hogyan mondják trutyizta nekem össze az egészet. Ha a kartergázcsövet lehúzom a csatlakozóról és befogom a cső végét, nem nől a nyomás benne és nem is "buffog". Autószereléshez amúgy csak hobbi szinten értek, a motor lelki világába még nem ástam bele magam ilyen szinten, hogy csípőből tudjam a választ, de egy fékbetétcsere, vagy egy szíjcsere nem fog ki rajtam. Amióta kitisztítottam, a kocsi megy mint a hülye, érezhetően jobban húz, de viszont az alapjáratom mindjárt indításnál 1500 körüli és meleg motornál sem megy lejjebb. Ha sebességbe van a motor, akor visszaesik a fordulatszám, de ha kiteszem üresbe rögötn 1500-re felugrik. Mondjuk azóta le sem áll, és nem is jön elő a check engine lámpa, de szerintem egy hideg motor nem feltétlen szereti az 1500-as alapjáratot. Ebben kérném a segítségeteket, hogy hogyan lehene az alapjáratot újból normál fordulatszámra belőni?

2015. febr. 23. 19:31
 1/9 Beviz Elek ***** válasza:

:D

Nekem Primerám van és pont fordítva csinálja. Sebességben magas a fordulatszám, üresben visszább esik.


Egyébként nincs ötletem. Esetleg nissanfanclub.hu

2015. febr. 24. 01:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 Beviz Elek ***** válasza:

Megyek neked 2 sörrel!


Nekem üresben volt az alapjárat a kelleténél picit magasabb, sebességben pedig 1300-ra ugrott fel (akkor is ha álló helyzetben csak pakolgattam). Mondanom sem kell, nem hogy motorfék nem volt, hanem 3.ig felváltottam gázpedál használata nélkül, majd haladtam 35-40-nel.


Olvastam a kérdésedet, a kartergáz elvezető csövet leszedtem, a szelepfedélben pedig van egy szelep ami az egyik irányba engedi a levegőt, a másikba alig egy picit. 1 nap benzines áztatás majd kifújás nem segített, de beleraktam egy másikat a donorból, és láss csodát, minden szuperül működik! Mivel a Nissanos szaki nem tudott segíteni, ezért magamnak próbálgattam, állítgattam át pár dolgot, kicseréltem pár szenzort a donorból, de erre a szelepre sosem gondoltam volna! Mindent vissza kell állítgatnom és tökéletesen jár a motor!


Köszi mégegyszer, sosem gondoltam volna erre!

2015. febr. 26. 10:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 anonim ***** válasza:

A kartergáznak elméletileg nem lett volna szabad összeköpködnie a szívóoldalt, mert pont a légszűrő előtt van bevezetve a légszűrőházba, vagy valami rossz minőségű szűrő volt benne régen, és átengedte az olajat, vagy szűrő nélkül ment.

Ha hagyod világba lógni a kartercsövet, akkor is ugyanígy viselkedik? Egy ismerősöm lehúzott csővel járt, mert úgy jobban ment a kocsi, bár az utastérbe is bejött a szaga (Skoda Favorit volt). :D

Okos ötletem sajnos nincs.

2015. márc. 3. 20:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 Beviz Elek ***** válasza:

Ez a cső a fojtószelep után csatlakozik vissza, tehát a szűrőt bőven kihagyja!


A szelepeknél maradt trutyi és olajkeverék tömítette el, a szelepfedélből sem jutott ki a gáz.


Hogy mi köze ahhoz, hogy sebességben vagy üresben van az autó, azt nem tudom, de mióta kicseréltem tökéletes!

2015. márc. 3. 22:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 anonim ***** válasza:

A GA14-nél még a légszűrő előtt van, de lehet, hogy több helyen is visszavezették:

[link]

Itt be van tekerve a helyére egy csavar:

[link]

2015. márc. 3. 23:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 anonim ***** válasza:

Amúgy engem is meglepett a megoldás, a légszűrőn vettem észre az olajos pacát, akkor kezdtem el keresni a forrását.

Nekem QG15 van, abban is közvetlenül van visszavezetve, szűrés nélkül:

[link]

2015. márc. 3. 23:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 Beviz Elek ***** válasza:

Én a másikra gondoltam, ami szemből nézve a szelepfedél baloldalából jön ki. Amire te gondolsz, sr20nál a légszűrőt kikerüli, de a folytószelepet nem. Amire én gondolok, az mindkettőt kikerüli, egyenesen a szívósorba megy vissza, onnan pedig (gondolom) az égéstérbe.

Amire te gondolsz, azt én is pucoltam, de nem volt vészesen koszos. Holnap csinálok képet, megmutatom melyikre gondoltam;)

2015. márc. 3. 23:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 anonim ***** válasza:
Á, értem, gyanús is volt az a másik ugyanolyan gumicső. :)
2015. márc. 4. 08:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 Beviz Elek ***** válasza:

Kis késéssel, de eljutottam a képig:)


Na engem (és 2 szerelőt) a pirossal bejelölt szelep szivatott meg rendesen: [link]

2015. márc. 6. 16:20
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!