Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Kuplung felengedése nagyobb...

Kuplung felengedése nagyobb tempónál? #súrlódási pont#?

Figyelt kérdés

Üdv! Lenne egy elméleti kérdésem, ami a gyakorlattal rendelkezőknek egyszerű lesz. Tehát elindulásnál a kuplungot fel kell engedni addig a bizonyos surlódási pontig és gázt adni. Eddig egyértelmű, azonban pl 40-nél 3-4. fokozatban amikor fékezésre készülünk és benyomjuk a kuplungot, de a fékezésre nincs szükség akkor hogy térténik a kiengedése?


A. Úgyan úgy, mint elindulásnál, tehát a surlódási pontig gyorsan aztán egyenletesen fel a gázadással egyidejűleg?


B. Egyszerűen csak hirtelen felengedem és utána kezdem el nyomni a gázt. Ilyenkor nem fullad le?


Valahogy eszembe jutott, és mivel még nincs jogsim a kipróbálás tárgytalan. :D


2015. márc. 5. 20:58
 1/10 A kérdező kommentje:
Nagyobb tempónál nem szokás fékezés előtt kuplungolni, gondolom ott tárgytalan. :D
2015. márc. 5. 20:59
 2/10 anonim ***** válasza:

Hát hallod, fogalmam sincs :D

Szerintem simán visszaengedem gyorsan és nem szórakozok a surlódási pontokkal.

De sosem rántgat úgyhogy valszeg jól csinálom.

2015. márc. 5. 21:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 A kérdező kommentje:
Látom zavarba lehet hozni a tapasztaltabbakat is. :D De ha nem rángat akkor jó az úgy. :D
2015. márc. 5. 21:05
 4/10 anonim ***** válasza:

B. Nem fog lefulladni. Olyan mintha üresbe tennéd ugye ilyenkor megszűnik az üzemi fék az autót a lendület hajtja.

Nyilván ha állsz a gázpedálon (magas a fordulat) mikor leugrasz a kuplungról akkor rándulni fog egy nagyot az autó mert újra van hajtás nem csak magában pörög a motor.

2015. márc. 5. 21:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 anonim ***** válasza:

Ha nem hirtelen engeded fel, akkor nem ránt.

(Illetve az is segíthet egy kicsit, ha felpörgeted a motort a sebességnek és sebességi fokozatnak megfelelő fordulatszámra, de ez nem túl lényeges a mai autóknál.)


Lefulladni nem nagyon tud menet közben, ha van lendületed.

2015. márc. 5. 21:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 anonim ***** válasza:
Kicsit mehet gyorsabban mint elindulásnál , viszont ha kímélni akarod az autódat, akkor nem érdemes dirket leugrani róla se , mert ilyenkor egy kisebb dinamikus ütés éri az alkatrészeket , és ha spórolni akarsz az alaktrészeken , hosszabb távon ezt jó kerülni , de amúgy nem tudna lefulladni , hiszen a kerekek már forgásban vannak nagy sebességgel..
2015. márc. 5. 22:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 anonim ***** válasza:

a kuplungot mikor már az autó a megállás határán van csak akkor kell ki nyomni ! csúsztatni csak el indulásnál utána bármilyen sebességi tartományba van az autó akkor már intenzíven kezelheted a pedált!!

ha az autódat be lassítottad x sebességre akkor annak megfelelően kapcsolod a sebességi fokozatot!ilyen egyszerű!

2015. márc. 5. 23:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 anonim ***** válasza:
Mindig a fékezéssel kell kezdeni, és utána akkor kuplungolsz, amikor vissza kell váltani, utána meg már értelemszerű.
2015. márc. 5. 23:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 anonim ***** válasza:
Olyat soha nem csinálsz, hogy mész 50-el 4.be, de meglátsz valamit és benyomod a kuplungot, 40-re lassítasz, majd kiengeded és mész tovább. Ha nem kell visszaváltani, akkor csak fékezel.
2015. márc. 5. 23:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 anonim ***** válasza:

Nem fog lefulladni 40-nél.

De ez igazából autótól függ. Például egy kettős tömegű lendkerékkel szerelt autó ritkán rángat, nagyon falábú kell legyél, hogy rángasson az autó, annál például nem nagyon kell csúsztatni a kuplungot semmilyen esetben, csak elindulásnál (persze ha kimélni akarod, akkor csúsztatod egy kicsit).

De egy kis szimpla benzines autó már berángat, ha 40-nél 4-ben lekapod a lábad a kuplungról, pedig a motorféke szinte 0. Azokkal finomabban kell bánni.

De mindegy milyen autót vezetsz, ha kimélni akarod a technikát és rángatásmentesen akarsz vezetni, akkor kuplung felengedésnél mindig 0,5-1 másodpercig tartod a kuplungot a fogáspontnál, és közben már adhatsz egy kis gázt is. Mondjuk ha már éppen 5-be vagy 6-ba váltasz fel, akkor nem kell, de más esetekben igen. Vagy ha éppen schumaherest játszol, és villámgyorsan váltasz, akkor sem csúsztatod a kuplungot, viszobnt akkor jó nagy gázt kell adni, hogy ne rángasson az autó.

2015. márc. 6. 09:33
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!