Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Nem emel ki a simson kuplung?

Solyom123 kérdése:

Nem emel ki a simson kuplung?

Figyelt kérdés

S51b 3sebességes motorról van szó,évj 1990!

Tegnap vettem a simsont,de nem emel ki a kuplung!

Behúzókarnál a csavar az teljesen kinn van,de egyszerűen alig tudom a kart behúzni,annyira nagyon kemény az ellenállása!

Ha a kuplung kart megnyomom ujjal akkor nincs baj,de azt is csak úgy tudom megnyomni,amerre a bóvden húzná,hogy szinte bele feszülök,na de akkor ki emel!

Lényeg az ,hogy hiába kuplungolok,berakom elsőbe,és kuplung melett el akar indulni a motor,csak csúszva!

Sebesség váltáskor pedig kerrenik a váltó!

Meg észre vettem talán azt is,hogy minden sebesség között van üres...

Mi a tehendő? Hogyan tudnám ezeket én magam kijavítani?



2015. ápr. 8. 19:00
1 2
 11/18 joco5582 ***** válasza:

Hát sajnos jöhet a zaj a hajtókartól is. Vegyél egy új hajtókar tűgörgőt és egy csapszeget. Ha a hajtókar furata már ki van kopva, és a zaj jelentősen nem csökken akkor új hengert rátenni szerintem nem érdemes.

A boltban kapható 60as henger szerintem nem lesz olyan jó mint az, amit a jelenlegiből ki lehetne hozni.

Az égésteret és a felömlőket a gyáriból is ki lehet alakítani. Tartósabb erősebb olcsóbb lesz.

Privátban tudok ajánlani valakit aki az enyémet csinálta.

2015. ápr. 12. 22:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/18 A kérdező kommentje:

Hát szét kapni nem igazán akarom a blokkot,mert ahhoz nem is nagyon értek konkrétan!

Motort múlt hétvégén vettem,és azt állítják,hogy nagyon jó állapotú a főtengely!

Ma pl lekaptam a hengert,megpillantani,hogy milyen állapotú a főtengely, de lefele tolásnál nem kotyog,és csak oldalra is minimálisan tér ki kb 1-2mm-rt

És miután visszatettem a hengert akkor kezdett enyhén csörögni a henger!

Új tűgörgőket nem veszek bele,meg sztm egy régi alap furatos hengert nem akarok fel ujítani!!!

Rakok a fel újítás árához plussz 2ezret és veszek egy komplett hengert dugóval és gyűrűvel együtt!

Fel újítás alatt pl a fúrást értem!

2015. ápr. 12. 22:58
 13/18 joco5582 ***** válasza:

Persze, majd látod. Csak a korrektség kedvéért, van egy két fogalmi zavar.

Csapszeget mindenképpen cserélned kell, az új hengerhez is mivel azt mindig adják a dugattyúhoz. Ehhez nem kell a blokkot széthúzni, mivel a hajtókar végén van. A régi tűgörgőt visszarakni igazán nem éri meg, mert száz forintos tétel.

A hengertalp alá érdemes lenne új papírtömítést rakni. Pasztát nem szabad használni (ha a miértek érdekel kérdezz bátran :) )

Mivel most vetted a motort és nem akarod széthúzni, szerintem sokat dobna a motoron, egy méretben hozzá illő új dugattyú új gyűrűkkel. Még egy kopott hengert is életre kelt. Szerintem vehetsz Ambikát (kb 2000ft). Sokan szidják, hogy a kúpossága meg a puhasága, de többünk használta már és semmi panaszom nem volt rá. Jó a nyélgáznál, 7000fordulat felett ragadásra hajlamos stb, stb de szerintem te nem akarod így használni a motort. Még most nem :).

A hengered aligha lehet alapméretes, legalábbis gyári hengerrel nem életszerű. Már csak a koránál fogva is. Ha tolómérővel megméritek, látni fogod, hogy mennyiszer fúrták már meg. Max 42mm-es dugó méretre lehet felfúrni a hengert. De 41,5-42mm es dugóméret esetén már 60-as hengernek szokás nevezni.


Remélem segítettem

2015. ápr. 13. 08:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/18 A kérdező kommentje:

Ma vettem rá egy vadonat új hengert,és dugattyút!(60ccm) dugó méret 41mm!

Dugattyú valami RAM márkájú...

Persze cseréltem a henger alatti talp tömítést,meg mindent..

Viszont a gyári henger fejjel használom a 60as hengert!

De szerintem ez tényleg gyári henger volt,mert naqgyon nagy különbség van dugó méretileg is!

2015. ápr. 13. 21:13
 15/18 joco5582 ***** válasza:
Az jó, egészséggel használd el. Viszont a 60-as hengert nem szabad a gyári hengerfejjel használni. Azt mindenképp cserélni kell.
2015. ápr. 14. 08:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/18 A kérdező kommentje:

Nekem viszont az eladó azt mondta,hogy nem halott olyant,hogy 60 as hengerhez 60as fej.. Azt mondta hogy tökéletesen megfelelő a gyári hengerfej rá,és soha nem.is kapott a Szállítótól 60 as fejét.

Lényegtelen már ez..

De ami annyira életbe vágó,hogy tényleg komolyan muszáj azt az 1000kmert betartani?

Azt alá írom hogy kell idő míg kopik a.dugó gyűrűje hogy ne feszuljon annyira a hengerbe de picit sokallom az 1000km-ert.

Végül olyan 40-50kmert mentem összesen de emberből vagyok magyarul kíváncsi hogy mit tud ezzel a hengerrel szóval egyszer egyszer meg huzattam amit bír...de nem azonnal padloztam! Csak megnéznem hogy mennyire dinamikus...végre nem megy annyira jobban de viszont.jobban gyorsul..és szép hangja van a hengerek nem csörög!

2015. ápr. 14. 20:37
 17/18 joco5582 ***** válasza:

Nem lesz belőle baj. Lehet azt érezni hogy mikor ragad a motor. Ilyenkor erőtlen lesz és a kipufogóból látványosan több füst jön. Ha jön mögötted egy haver látni fogja.

Szerintem okosan érzéssel bátran használhatod. Inkább az intenzív gyorsítást kell kerülni. Az ilyenkor sokat árt 😃

2015. ápr. 16. 07:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/18 A kérdező kommentje:
Egyenlőre pihen most,mert fényezés alatt áll :D
2015. ápr. 16. 22:56
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!