Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mennyire befolyásolja egy...

Nickx199 kérdése:

Mennyire befolyásolja egy szívó motor élettartalmát, ha rászerelnek egy kompresszort?

Figyelt kérdés
Egy Ford Focus ST170 motorját szeretném átépíttetni. A kompresszor a gyári 173 helyett 230-250 lóerőre növelné a teljesítményét. A Powerworks, és a Rotex elvileg gyárt is hozzá, viszont csak videókat, és néhány képet találtam, beszállítót sehol. A kérdés az, hogy mennyire lenne befolyással ez az átalakítás a motorra, és hol foglalkoznak ilyen átépítésekkel?

2015. ápr. 9. 17:35
 1/4 anonim ***** válasza:
Laikus vagyok, de szerintem egy szívó motor hengerfeje, csapágyai és hajtókarjai nem viselik el a megnövekedett terhelést, esetleg csak rövid ideig.
2015. ápr. 9. 17:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 Dörmögő ***** válasza:
A hőterheléssel lenne legnagyobb gondod, ugyanis a megnövekedett levegőmennyiség bizony több hőt termel.
2015. ápr. 9. 19:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/4 anonim ***** válasza:
Hengerfej csere, szelep csere, tömítések cseréje, plusz olaj hūtõ rendszer. A szívó motor a hengerben eléget 1 egység benzin levegõ adagot 1 szivással. A kompresszor meg kitudja milyen nyomáson akár 2x3x annyi töltetet nyom a hengerbe. Na most neked ez a motor ami 1 egység elégetésére lett kalibrálva te duplázod. Azt a többlet hõt nyomást, energiát a motornak kezelnie kell. Különben a hūtetlen motor, hūtetlen olaj, nem ad kenést a sokkal nagyobb terhelésnek kitett forgó mozgó alkatrészeknek. Nem mindegy milyen motort választasz átalakításra. Általában olyat érdemes ami gyárilag rohadt erõs szívós motor csak butitva van, vagy van a motor tipusodnak turbós v. Kompresszoros változata. Lásd a legendás Toyota Supra. 6 henges 3 literes turbós motor 250-300 lóerös gyárilag. De olyan szinten túl van kalibrálva hogy 4 turbót is gondnélkūl kezel és 1000-1300 lóeröt is kihoznak belõle. Te most egy 1.5ös adagolós motort ne turbósíts.
2021. okt. 12. 19:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/4 anonim ***** válasza:
A kompresszor meg eleve rosz választás gyárilag gyenge motorra ami minimum nem 200-300 lovas mert a kompresszort a motor hajtja ami gyengiti. Érdemesebb egy kis geometriájú 0.5-1 bar nyomást keltõ turbó beépítése. Az kb 20-30%os lóerõ többletet ad.
2021. okt. 12. 19:49
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!