Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Kis gázzal sokáig pörgetni a...

Kis gázzal sokáig pörgetni a motort? Többi lent!

Figyelt kérdés
vagy egy F astrám 1.4es motorral, szóval az lenne a kérdésem hogy mikor pl 1/3 ig nyomom a gázt, szóval majdnem félig 1-2 ben miért pörög ki akár 5000 ig is a motor? persze a nagyobb fokozatokban már nem, pl 5 ben már fél gáz kell a 3500 as fordulathoz is. szóval kissebb fokozatokban mivel kissebb a terhelés tovább el bír forogni a motor. azon gondolgodtam, hogy ilyenkor mikor 5000-ren pörög a motor, kis gáz mellett, nem kap keveset a motor? mert tudom hogy a szegény keveréktől jobban melegszik és kopik is. szóval ilyenkor mivan? meg ilyenkor ugyan annyit fogyaszt mintha ugyan ennyi gáz nyomnék neki, de elváltanék 3000nél? haverom ladája is így vagy 1-2 ben! és az karbis pedig! szóval hogy van ez? ha igy pörög a motor akkor annyit eszik mintha ennyi gázzal elváltanék hamarabb? és karbisnál? árt ez a motornak? az tudom hogy az 5000fordulatot nem szereti, de akkor legyen 4000. de nem szoktam így csinálni vele, csak kipróbáltam kis gázzal meddig pörög el. szóval árt neki azt leszámitva hogy nagy a fordulat? a kis gáz miatt árthat ez? meg hogy tud kipörögni hogyha egy adott levegő-benzin mennyiséget kap elvileg? akkor hogyan pöröghet így ki alig gázzal?

2015. ápr. 10. 00:41
 1/5 A kérdező kommentje:
persze így lassabban pörög fel a motor mint egy kövérgázra :)
2015. ápr. 10. 00:55
 2/5 anonim ***** válasza:

Nem 2 ütemű motor van ebben hogy a keveréken kelljen parázz :))

Amúgy azért van az egész dolog, mert üresben vagy 1-ben, 2-ben még könnyen pörög a motor, kevés benzinnel is, szóval te kis "gázt" adsz de a motor igy is bir pörögni. Te a gázpedállal a hengerekbe juttatott benzin és levegőmennyiséget szabályozod, nem a fordulatot. 5-ben már sok benzin kell, hogy tartsa a 3500-as vagy bármennyi fordulatot, és ezért kell sok gáz.

És minden a legnagyobb rendben van az autóddal, és az sem baj ha szoktad pörgetni néha, sőt.

2015. ápr. 10. 14:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 anonim ***** válasza:

Hát apám, elég volt megérteni a kérdésedből hogy mit is akarsz, de végülis sikerült.


Azon nem gondolkodtál el, hogy a váltó hogyan működik? Ha megérted a váltó működését, akkor megérted a többi dolgot is. De próbáld ki biciklivel, hogy váltsd fel hátúl a legnagyobb fogaskerékre, és indulj el vele. Röhögve tekered, sőt már annyira tekered hogy a lábod majdnem leszakad. Váltsd lentebb a skerát, már mindjárt nehezebb tekerni, és nem is tudod olyan gyorsan forgatni a pedált mint a nagy fogaskereken. Kocsinál amikor 1-es fokozatban van a váltó, ott a legkönnyebb mozgatnia a kocsit a fogaskerék méretéből adódóan, tehát kicsi "gáz" kell hozzá hogy mozgásba hozza ezért pörög fel tovább, ahogy váltasz fentebb, úgy változnak az áttétek, változik a szükséges erő is.

2015. ápr. 10. 17:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 anonim ***** válasza:
Kisebb fokozatban azért pörög ki a motor kisebb gázra is mert ilyenkor az autó sebessége is kisebb, ehhez pedig kevesebb teljesítmény szükséges, tehát a felesleges teljesítmény a motor forgatására tud fordítódni. Attól nem kell félned hogy baja lesz a motornak ha kis gázzal magas fordulaton járatod mert az injektorok és lambda szondák világában nem szegényedik el a keverék, és a 4 ütemű motor amúgy sem annyira érzékeny erre, mint a kétüteműek (amik ráadásul karburátorosok).
2015. ápr. 10. 19:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 anonim ***** válasza:
Egyébként rossz ötlet a spórolásra ha kis fokozatban feleslegesen magas fordulaton tartod a motort, abban az esetben a motor forgatása is jelentős mennyiségű benzint igényel már önmagában is és akkor még az autót is mozgatni kell, természetesen ez is benzinből lehetséges.
2015. ápr. 10. 19:29
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!