Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Heló Mindenki. BMW 318i...

DebAlex kérdése:

Heló Mindenki. BMW 318i E46-ost szeretnék vásárolni. Akinek van ilyen kocsija, annak szeretném ismerni a véleményét. Minden érdekel. Megbízható?

Figyelt kérdés
Tudom,hogy drága az alkatrész meg a szerviz, de a családban van autó szerelő így a szerviz ingyenes az alkatrészekre meg van 40-50% kedvezmény.
2015. ápr. 27. 15:02
 1/8 anonim ***** válasza:
2004-es évjárattól fölfelé szabad csak megvenni őket, a korábbi évjáratokban típushibás motorok vannak és hamar megbánja a kedves rokon, hogy felajánlotta az ingyen szervizelést és a beszállítói kedvezményét. Ha nincs legalább 2004-es, akkor be kell ruházni valami más autóra.
2015. ápr. 27. 15:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 anonim ***** válasza:
Az első évjáratok M43 jelű, 8 szelepes motorjainál nem nagyon tudok típushibáról. Ott viszont több lehet a rozsda, meg voltak hátul a bölcső kiszakadás problémák, bár az talán már javítva lett ennyi idős korukra.
2015. ápr. 27. 22:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 anonim ***** válasza:
Tele van a web ezekre vonatkozó panaszokkal, szinte kötelező jelleggel tönkremennek a 318i-k 2003-al bezárólag. Minden előzmény nélkül elszakad a lánc és szétveri a motort, ezek mind M43 és N42 motorok. Ezen kívül ezek a korábbiak előszeretettel korrodálódnak, szintén 2003-al bezárólag.
2015. ápr. 28. 10:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 anonim ***** válasza:
Az N42-nél tényleg ugrik, szakad a lánc, de az M43-ról ilyet soha, sehol nem hallottam vagy olvastam. Van barátoknál belőle pár darab, soha nem volt velük gond, pedig az egyiken turbó is van. Mindegyik hangtalanul, hibamentesen fut, pedig nem mai autók. Ezek bot egyszerű, 8 szelepes motorok, se Vanos, se Valvetronic.
2015. ápr. 28. 12:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 anonim ***** válasza:
Mert a barátok biztos, hogy autómániások és már megoldották. Lásd turbósítás, ami nem kis munka és költség. Kb mindenki aki ért hozzá és úgy vesz ilyet, az elvégzi a lánc cserét (akkor már a felszítők és minden egyebet is), csak egy átlagember nem hinném, hogy vétel után már kapásból rá akar költeni sok százezret. Ha rá is költi, van egy 15 éves autója, amin bármikor elkezdődik a rozsdásodás. Míg ha az utolsó évjáratok közül vesz egyet, pl. egy 2005-ös évjáratot, akkor jó darabig még nem kell tartani a rozsdától és alapból nem kell a motorhoz sem hozzányúlni, ráadásul jóval erősebb és kevesebbet is fogyaszt. Igaz drágábbak az újabbak, de a príma autókat meg kell fizetni.
2015. ápr. 28. 20:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 anonim ***** válasza:

Egyik motorban sem volt lánc cserélve. A turbósban is csak hajtókar csapágyakat cseréltek, megelőző jelleggel, minden más gyári benne. M43 már az E36-ban is volt, azokban sem kellett soha láncot cserélni. A rozsda valóban jellemző a korai évjáratokra. Nem tudom, hogy a későbbieknél javult-e a védelem, vagy csak azért nem rohadnak még, mert fiatalabbak.

A N-es motorokkal már nem vagyok annyira képben, tudom, hogy a lánc ugrik bennük, de erről még nem hallottam, hogy az utolsó évjáratok jobban lennének. Azt tudom, hogy lézetik egy sufnis gyári megoldás rá, amivel javították a hibát, ami kb. egy lemezdarab a lánckeréknél, hogy ne tudjon átugorni a lánc. Ettől függetlenül sem tartom jó motornak, úgy tudom hamar kifekszenek a késői négyhengeresek. Én 4-et néztem meg egy ismerőssel, mindegyikből dőlt a kartergáz, bár azt hiszem mind N42 volt. Haver cserélt is valakinek ilyen motort a közelmúltban. Most gugliztam kicsit, az N46 sem problémamentes, a valvetronic is szeret vacakolni, és szintén hajlamos láncfeszítő problémákra.

Akárhogy nézem, E46-ban a korai M43 a legmegbízhatóbb, egyben a legegyszerűbb, de leggyengébb négy hengeres motor. Itt viszont több az esély a rozsdára.

Én hat hengerest vennék, azokkal nem szokott gond lenni.

2015. ápr. 29. 12:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 anonim ***** válasza:
Igen, az N42 elég katasztrófa, de az N46-ok már nem, ezért is (és a jobb környezetvédelmi besorolás miatt is) használta a BMW az utód E90-es sorozatban a 318i és 320i-kben (ha rossz motor lenne, nem tették volna az E90-be sokáig) az M43-al akkor szerencséjük volt azoknak az ismerősöknek, az én ismerőseim nem voltak ennyire szerencsések velük, mert náluk előfordult sima kerregő hangtól a láncátugráson keresztül a szakadásig minden (igaz szakadás ritkábban volt, de az első kettő jelenség gyakori). Egyszóval én azt mondom, hogy N46B20 motorkódút kell venni, azt meg valamikor 2003 közepétől, vagy 2004-től lehetett kapni. Ez a biztos.
2015. ápr. 29. 16:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 anonim ***** válasza:
a faceliftes 318i 143 lovas amit inkább kerülni kell. N-es motorkód ami köztudottan nem a legjobb motor ezeket ne -> N42B18 1793cm3 116 Le és N42B20 1995 cm3 143 le. Ami jó/ jobb: pl.: M43B19 118 Le. Ha HAHUN a 118 lovasokat nézed azok már jók a lóerő alapján tudni fogod melyik motoros. Láncról meg annyit, hogy vétel után ha több százezer km van benne akkor én mindenképp egy lánc cserét beiktatnák, amit újonnan már 30-40 ezerért meglehet venni, de legyen munkadíjjal meg még egy két aprósággal 100.000 ft, és akkor megnyugodhatsz, hogy pár száz ezerig nem kell a lánc miatt aggódni ;) Aki meg ilyet vesz szerintem, ne spóroljon ilyeneken, vársz a kövi havi fizuig aztán kicserélteted a láncot...
2019. febr. 10. 17:16
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!