Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Simson világítás akkumulátorró...

Simson világítás akkumulátorról hogyan?

Figyelt kérdés
Az a problémám, hogy nagyon gyér a gyári világítás még újra delejezett lendkerékkel is. Szeretnék egy nagyobb izzót beletenni ez hogyan lehetséges? Legyetek szívesek olyan hozzászólásokat küldeni amiben azt írjátok le hogyan lehet meg csinálni. (Bocs ha hülyén fogalmaztam)

2015. máj. 12. 19:29
 1/3 anonim ***** válasza:
84%
Nagyjából és gyakorlatilag sehogy. Az oké hogy akkumulátorra kötöd a lámpát, de akkor meg az akkut kell tölteni olyan intenzitással hogy ne merüljön le. Ehhez a Simson gyári remdszere nagyon kevés, meg amúgy is a motortól annyi teljesítményt venne le az elektromosság előállítása hogy az már zavaró lenne.
2015. máj. 12. 19:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/3 anonim ***** válasza:
100%

Először is kell egy nagyobb teljesítményű izzó. Lehet próbálkozni a 45/40-es gömbizzóval vagy H4-es halogénnel. A H4 előnye az, hogy a HS1 izzóval csereszabatos, tehát a Simson halogéntükörbe pont belemegy. A 45/40-es izzó nem, ahhoz valahonnan keresni kell P45t foglalatú fényszóróbetétet.

Ha megvan az izzó, akkor el kell gondolkodni azon, mi fogja táplálni. A gyári világítótekerccsel legfeljebb 35 W-os izzót lehet meghajtani, nagyobb teljesítményűt hiába építesz be, nem fog jobban világítani. Ez nem olyan, mint a pincében a lámpa, hogy ha nem látsz semmit a 40-es izzóval, betekered a 100-ast és egyből jó lesz minden.

Ha a világítótekercsre kötöd be a nagyobb teljesítményű izzót, nem érsz el semmit, mert az izzó nem a maximális teljesítményén dolgozik. Ha akkura kötöd, akkor viszont le fogja adni a teljes fényerejét. Egészen addig, amíg lemerül az akku, mert a töltőtekercs nem tudja visszatölteni, nincs olyan teljesítménye.

Ilyenkor jön az egyszeri Simson-tulajdonos okossága: töltse a világítótekercs is az akkut! A baj csak annyi, hogy ez nem megoldható. Marad tehát a folyamatos akkutöltögetés.

Nem kell messzire menni a következő okosságért: xenont a Simsonba! Úgyis lehet kapni 35 W-os teljesítményű, H4 foglalatba illeszkedő átalakító szetteket, az pont jó lesz a HS1-izzós 12 V-os Simsonokhoz. Csak éppen a Simsonban a fényszóróhoz teljesen szabályozatlan váltakozó áram érkezik, amit a gyújtóelektronika nem nagyon szeret. De ha bírja is: a parabolatükrös fényszóró HID-fényforrással használva általában botrányos vetítési képet produkál, a fák tetejétől az út menti árok mélyéig mindent megvilágít, csak az utat nem. Főleg, ha valami olcsó, méretpontatlan kínai vacak szettet sikerül beépíteni.

Mikor már minden veszni látszik, jön a következő okosság: a xenon egyébként sem elég menő, a jövő a LED-é! Az elgondolás nem rossz, hiszen fényerő lesz, teljesítményből meg még sok is az a 35 W, ami az első fényszóróra jut. Igaz, a LED se nagyon kultiválja a totálisan szabályozatlan váltakozó áramot. Ráadásul az ilyen LED-es csodákkal is sok a rossz tapasztalat: teljesen más vetítési képet tudnak, mint a gyári izzók, a parabolatükrös fényszóró pedig nagyon érzékeny az ilyesmire.

Hogy mi a jó megoldás? Én azért első körben megnézném, hogy tényleg minden rendben van-e a világításban. A delejezett lendkerék jó, de nem sokat ér, ha használhatatlan világítótekercs fölött forog. A vezetékelésben ne legyenek lógó, oxidos kötések, mindent szépen forrasztani kell. A fényszóró tükre is legyen tiszta és ép, az üveg is (belülről is tud ám koszolódni). Egy 12 V-os, HS1 izzós S51-nek azért elég jó fénye van, ha pörög a motor. Igaz, mindenkinek másak az igényei, más a látása.

Ha minden rendben van, mégsem elég a fény, akkor tartós megoldásként a VAPE generátora jöhet szóba. Már önmagában az is sokat jelent, hogy szabályozott 12 V-ot tud, de a teljesítménye is nagyobb, mint a gyári elektromos rendszeré.

2015. máj. 12. 20:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/3 anonim ***** válasza:
Nekem ducati energia gyújtás van a simsonban és aksiról megy a lámpa, és tölti is.
jan. 16. 11:04
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!