Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Közvetlen befecskendezés?...

Közvetlen befecskendezés? Többi lent

Figyelt kérdés

Sziasztok!

Szóval motor választás előtt állok.Nézem a használtakat.Nálam fontos szempont a keverékképzés.Az eddig megnézetteknél mindig azt írta,hogy vagy karburátoros vagy injektoros.De mostanában láttam olyat,hogy közvetlen befecskendezés.Ez most akkor karburátoros vagy injektoros vagy egy 3. fajtájú?



2015. máj. 15. 21:40
 1/6 anonim ***** válasza:
2015. máj. 15. 21:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 A kérdező kommentje:
Semmivel sem tudtam meg többet.
2015. máj. 15. 21:54
 3/6 anonim ***** válasza:

Nem jó irányból közelíted meg a dolgokat.

A befecskendezés lehet közvetlen és "indirekt". Az "indirekt" befecskendezés, amikor a szívósorba/örvénykamrába küldöd az üzemanyagot. Ilyen a karburátoros megoldás, a központi injektoros megoldás és a hengerenkénti de szívócsonkba történő befecskendezés.

A közvetlen befecskendezés azt jelenti, hogy az üzemanyagot közvetlenül az égéstérbe fecskendezik be, nem az előkamrába, nem a szívósorba hanem magába az égéstérbe.

Itt is injektorról beszélhetünk, de teljesen már kialakítású, mint a közvetett befecskendezésnél.

2015. máj. 15. 22:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 anonim ***** válasza:
Injektorosak a közvetlen befecskendezésüek is. Az injektorok itt közvetlenül a hengerbe fecskendezik az üzemanyagot. A sima injektorosoknál meg a szelep előtti szívócsőbe és a szívúszelepeken már a keverék megy be a hengerbe.
2015. máj. 15. 22:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 A kérdező kommentje:
Köszönöm a válaszokat.
2015. máj. 15. 22:13
 6/6 anonim ***** válasza:
100%

A közvetlen befecskendezésnek van egy olyan hátránya, hogy a visszavezetett kipufogógáz (az egr szelepen keresztül jön még egy kört) és a kartergázból kicsapódó olajpára rárakódik és ráég a szívó szelepekre és nincs ami lemossa onnan ezeket a lerakódásokat, idővel pedig dugulást okoznak.


A nem közvetlen befecskendezéses motoroknál folyamatosan tisztulnak a szívószelepek. Ezért ebben kis visszalépés a közvetlen befecskendezés.

Van néhány olyan közvetlen befecskendezéses motor, amelyeknél a szívócsőben is van injektor és néha oda is fecskendez üzemagyagot, hogy tisztuljanak a szelepek.

A legtöbb autóban viszont nincs ilyen extra és már 100e km alatt elkezd rendesen gyengülni a motor és csak a szétszedés és a mechanikus kitakarítás segít.

2015. máj. 15. 22:48
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!