Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Ha folyamatosan végsebességgel...

Ha folyamatosan végsebességgel megyünk egy autóval az rosszat tesz a motorjának? (Gondolok itt egy dízelre 4ezres fordulaton)

Figyelt kérdés
2015. máj. 18. 13:27
1 2
 1/13 anonim ***** válasza:
Hát, jót azt nem.
2015. máj. 18. 13:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/13 anonim ***** válasza:
fokozott igenybevetelnek van kiteve. Altalanos ervenyu kijelenteseket nehez tenni, de egy jol megcsinalt tipusnal semmilyen kart nem okoz, amennyiben a motor/jarmu muszaki allapota rendben van.
2015. máj. 18. 13:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/13 SándorÚr ***** válasza:
rosszat, a Cobra 11-ben is volt hogy padló gázzal mentek sokáig egy régi Fiat Pandával és meg is főzték a motort.
2015. máj. 18. 13:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/13 anonim ***** válasza:

Ha egy általánosságban jó műszaki állapotú autóval teszed ezt, nem tesz rosszat. Elvégre erre találták ki. Balesetveszélyes jármű nem jöhet ki a gyárból. Márpedig, ha végsebességen haladva ha valami beadja a kulcsot, csak mert nincs elegendő biztonsági tényező, az eléggé balesetveszélyes. Persze, ha nincs feltöltve rendesen olajjal, hűtőfolyadékkal, vagy elhasznált, elhanyagolt állapotú, akkor felfőzheted, csapágyasra hajthatod... De az már a szervizelés hiányából adódik.


Természetesen, mivel teljes terhelésen jár a motor, az alkatrészek igénybevétele nagyobb, ezért a kopásuk, is számottevő, élettartamuk is lecsökken. Tehát pl az olajcsere periodusa lerövidül, a gyűrűk jobban kopnak, a vezérműlánc hamarabb nyúlik...

2015. máj. 18. 14:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/13 anonim ***** válasza:

Ha egy általánosságban jó műszaki állapotú autóval teszed ezt akkor is rosszat teszel neki.

Először is A motornak van egy üzemi fordulata.Ez az ahol a legjobban üzemel.

Sem ez alatt,sem e felett nem tesz jót az üzemeltetés.


"PL:egy 4000-es maximális fordulatú autónak mondjuk 1500-2500 fordulat/perc között van az ideális üzemeltetése.

Tehát váltás előtt ne haladjuk meg 2500-at ütána pedig ne essen a fordulat 1500 alá.Tehát ezen az intervallumon belül használjuk a motort.Ettől eltérni káros.

Ez csak egy példa volt.

A dízelautóknál jellemző,hogy mondjuk egy másodikban gyorsításkor hiába nyomok padlógázt a motor nem fogja megkapni a lehető legtöbb kaját,mert az terhelés alapján kapja.Pl vákum,vagy electronika szabájozza.


Végsebességen haladva semminek nem tesz jót!

Nem tesz jót a 2015-ben vásárolt autónak sem!

Lehet,hogy nem fő meg a motor,lehet,hogy nem ragad meg/könyököl ki,de biztos hogy az élettartamának adtunk rendesen amit egy olajcsere nem fog soha visszaadni!


A dieselnél meg fokozottan igaz,mert azok általában rendesen kiperdülik magukat végsebességen így mivel ott erőlködik legjobban a motor ott kapja a legnagyobb terhelést.

2015. máj. 18. 15:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/13 anonim ***** válasza:

Még valami.Ha megveszel mondjuk egy 20 éves autót rámész az autópályára megküldöd rendesen jó eséllyel lesz valami baja.

Ha ezt nem tetted volna meg lehet elment volna még kb 20-30 ezer kilométert gond nélkül.

Ha annak a 20 éves autónak ettől kifingott a motorja.Nagy a valószínűség,hogy egy 5 éves autónak ha "folyamatosan" végsebességgel mész jó pár ezer kilométerrel rövidítetted meg azt az időt ahol hibamentesen futott volna.

2015. máj. 18. 15:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/13 anonim ***** válasza:
49%

"Tehát ezen az intervallumon belül használjuk a motort.Ettől eltérni káros. "


Hulyeseg.

2015. máj. 18. 15:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/13 anonim ***** válasza:
Nem a fordulattal van a baj, hanem mondjuk 5-ben folyamatos padlógáz, na ez gallyra vágja a motort. Végsebességhez a motorból a maximumot hozod ki, és ugye ez sokáig nem mehet.
2015. máj. 18. 15:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/13 anonim ***** válasza:

# 7/8


Látom te is tanultad a szakmát :)))

2015. máj. 18. 16:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/13 anonim ***** válasza:

"Látom te is tanultad a szakmát :)))"


Te is, az biztos....


"Először is A motornak van egy üzemi fordulata.Ez az ahol a legjobban üzemel.

Sem ez alatt,sem e felett nem tesz jót az üzemeltetés.

PL:egy 4000-es maximális fordulatú autónak mondjuk 1500-2500 fordulat/perc között van az ideális üzemeltetése. "


Ezt hol hallottad?

Bizony, van egy üzemi fordulatszáma. Ez az alapjárat, és a maximális fordulatszám között lévő fordulatszám tartomány. Sem alatta, sem pedig fölötte nem tesz jót neki a használat.

De hogy jobbat mondjak, közben sem tesz jót neki, ha jót tenne, akkor örökéletű lenne minden motor.


A gond, ahogy írta is valaki, nem a fordulatszmmal, hanem a terheléssel van. De ahogy már kifejtettem, ez csak annyit jelent, hogy a (kopó) alkatrészek csereperiodusa lecsökken. Vedd úgy, hogy 100 km alatt nem 100 km-t teszel bele, hanem 200-t.


Ezen kívül semmilyen károsodás nem fog történni, - ha nem feltételezünk anyaghibát, és ha nem egy bontószökevényt hajtasz, ami már amúgy is a végét járja - mert az alkatrészek úgy vannak méretezve, hogy a maximális terhelésnél valamivel nagyobb terhelést is kibírjanak. Ha nem így lenne, akkor az első padlógáznál kikandikálna a hajtókar a blokk oldalán.

2015. máj. 18. 20:33
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!