Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Simson membránozás után...

Simson membránozás után mennyire kell ablakolni a dugót?

Figyelt kérdés
Megmembránoztuk a 90/6-os simsonomat, (nem sufnitutning, cnc-zet membránház, minden műhelyben lett megcsináltatva) de nem lett az igazi, nagy fordulaton javult a teljesítmény, de kis fordulaton csak ledadog és nem akar kigyorsulni, viszont van egy pillanat, amikor a motor ugy megindul hogy 1-2-be kerékre állna ha maxon húznám. azt szereném hogy kis fordulaton is működjön a dolog, de félek ha kiablakolom jobban a dugót, akkor a 2 segédfelömlő nem tölti majd be a szerepét. valaki tudna segíteni benne hogy hogyan és mennyire kell kiablakolni?

2015. aug. 10. 20:30
1 2
 1/19 joco5582 ***** válasza:

Kicsit zagyva a kérdés ne haragudj. Ha a motor membrános, pont hogy egyenletesebben kellene működnie. Esetleg a kipufogó, karbi, gyújtás egészen biztosan jó?

A kérdésedre a választ a gpracing.hu adja. Itt már mindent leírtak hogy kell kiszámolni. Lesznek progik is.

Remélem segítettem

2015. aug. 10. 22:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/19 anonim ***** válasza:

az mond valamit, hogy szükíteni kell a keresztmetszetet alacsony fordulaton, ezálltal erősebb, nyomatékosabb marad a motor, aztán ahogy jön a fordulat, úgy változik a keresztmetszet és vele az erő?

Az egy dolog hogy te cnc-zet membránházat csináltatsz, attól még nem lesz se erősebb se jobb a kecske ha nincs rendesen felépítve a rendszer, gondolom semmi tudásod nincs a dologhoz csak májer akarsz lenni hogy neked 90/6-os ndk csodajárgányod van és te vagy vele a király

2015. aug. 11. 14:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/19 veterán vas ***** válasza:

Jó tudni, hogy milyen felindulásból jöttél arra a világmegváltó gondolatra, hogy a simson több évtizede működő szívórendszerébe belerondíts, egy egyedi tervezésű "megmembránozással". / jaj de szép szó/

Az főleg érdekelne, hogy mi a koncepciód a membrános üzemanyag-zárás, az ablakos dugattyú és a 2 segédfelömlő egymáshoz hangolása tekintetében? :)

2015. aug. 11. 14:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/19 veterán vas ***** válasza:

Bocsánat, az előző hsz. elejéből kimaradt egy szó.

Helyesen:

"Jó lenne tudni...."

2015. aug. 11. 14:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/19 A kérdező kommentje:
Jó tudni hogy itt valaki nagyonsok szaktudással rendelkezik kedves kommentelő, amint írtam, kiseb fordulaton nem működik a motor, ezért lett bele membrán, onnan jött hogy sok ilyen simson futkározik az utcákon, de senki sem étt hozzá igazán, volt már a kezemben "mester" által készített membrános henger is, de kókányolás volt csak, igy megcsináltattuk normálisan. De a dugattyú nem lett bántva, mivel nem tudtuk összehangolni a 2 segédfelömlővel, de a membránnak minél nagyob ablakra van szüksége hogy ne a dugó, hanem a membrán bezéreljen. Ezért kértem a segítséget.( a normális értelmes emberektől)
2015. aug. 11. 15:59
 6/19 anonim ***** válasza:

Az egy dolog hogy te membránvezérlést akarsz vagy maradsz az eredeti rendszernél, ezenfelül vannak még dolgok amiken változtatni kell ha eltérsz a gyáritól.

Milyen kipufogót készítettél a simsonodra?

Egy 2T motor alacsony fordulaton gyenge, egy simson főleg, ha te még meg is buherálod de csak egyik részét alakítod át, a többi meg marad úgy-ahogy, akkor végképp szar az egész.

Fentebb már leírtam, de leírom mégegyszer. A kipufogóban lennie kell egy olyan dolognak ami alacsony fordulaton leszűkíti a kipufogó csatorna keresztmetszetét, tehát biztosítja alacsony fordulaton a nyomatékot. Aztán ahogy elkezd növekedni a fordulat, ennek hatására nyít a szepel és növeli a keresztmetszetet hogy a megnövekedett fordulaton is tökéletes legyen a gázcsere a hengerben tehát teljes átöblítés valósul meg. 50 köbcentis motoron nem használnak ilyet mert nincs értelme, de ahogy nő a köbcenti, annál több gáz keletkezik, tehát nagyobb köbcentis 2T motorokon használják. Nekem az Aprilia-n van ilyen szelep, power szelepnek hívják, 7000-es fordulat felett nyít, alatta csökkenti a keresztmetszetet hogy a motor nyomatékos maradjon. Simsonnál más beállítást igényel mert nem megy olyan fordulaton, de tetszőlegesen lehet beállítani hogy hol nyisson és hol zárjon. Ennek a vezérlése lehet elektronikus vagy mechanikus.

2015. aug. 11. 16:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/19 veterán vas ***** válasza:

Téves megközelítés, hogy "a membránnak minél nagyobb ablakra van szüksége".

Először is: a keverék hengerbe való bejuttatásánál két meghatározó méret van. Egyik a torok belső átmérője, másik a porlasztó és a blokk közötti távolság. Ha Te az említett membrán ablakot -vagyis a belépési pontot- elkezded növelni, csökken a szívóerő.(ami egy kétütemű szívómotornál nem a leghatékonyabb tunning) A membránház beiktatása, valószínű csak a karbi áthelyezésével oldható meg. Tehát ez a méret is erősen el fog térni gyáritól, ami jelentős hatásfok csökkenést eredményezhet. Ezen az állapoton a dugó ablakolása, és a segédfelömlők bővítése is csak ronthat. Nagyon sok munka után, lesz egy vezérlési pontatlanságoktól durrogó, gázlengéseknek és torlónyomásoknak fittyet hányó 50 köbcentis retteneted, ami megeszi a 10-12 litert.(feltéve hogy beindul...)


Vagy -gondolkodjunk pozitívan- lesz egy iszonyú erős motorod, ami az első pár kilométeren eltépi a kuplungot, vagy a láncot, és 11000-es fordulatnál szétrobbantja a forgattyúsházat.

Hmmmm :)

2015. aug. 11. 17:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/19 A kérdező kommentje:
Ezt eddig is tudtam, varga robi féle vrezó van fent, power picit macerás lenne, mivel ahhoz megint a fél blokkot szét kell marni. a motor kb 9000-13000 közti tartományban húz, alatta max 1-2 ben picit de ha eléri a fordulatot akkor nagyon megugrik és murváson nem motorozható mert kivagdalja a hátulját és kapar. A másik meg az hogy nem lehet vele egy sebességet tartani, vagy forgatni kell vagy csak lassul. A membrán meg azért kell mert 24-es beömlőn igen televerte a légszűrőmet, kisebb fordulaton pedig nyomatékosabbá teszi a motort. de eddig a kérdésemre még senki nem adott konkrét választ, hogyan kell a dugót kiablakolni úgy hogy a 2 segédfelömlő is működőképes maradjon? Mert ugye a membrán úgy tud igazán működni ha a dugó vezérlő szerepét minél jobban lecsökkentjük, vagy teljesen elvesszük.
2015. aug. 11. 17:41
 9/19 A kérdező kommentje:
#7 13 körül forog, és harmadikba 120-ig veri az órát hegynek felfele is. De mint írtam terepen nem használható mert nyomaték nincsen kis fordulaton.
2015. aug. 11. 17:44
 10/19 veterán vas ***** válasza:
.... látom, megviselt a meleg. :)
2015. aug. 11. 17:49
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

További kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!