Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Egy autónál a maximálisan...

Egy autónál a maximálisan leadott nyomatékot, hogyan kell érteni?

Figyelt kérdés

Ez a motor főtengelyén jelentkező maximális nyomatékot jelenti, vagy a hajtáslánc végén (módosítások után) a féltengelyeken (esetleg kerekek kerületén) jelentkező nyomaték?


Kösz a válaszokat!



2015. aug. 11. 21:31
1 2
 1/14 A kérdező kommentje:
Az autóm 150Le -s (benzin) és a maximális nyomatéka 186 Nm , ami nem olyan sok. Viszont piros lámpától már nem 1 meg 2 , nagyobb dízelt vertem már oda , ezek alapján azt gondolnám,hogy ez a motor maximális nyomatéka , tévedek?!
2015. aug. 11. 21:36
 2/14 anonim ***** válasza:
72%
Attól függ: amit egy adott típus nyomaték görbéjén megadnak a gyártók azt keréken mérik, de motorsportban gyakori, hogy csak magát a motort rakják rá egy fékpadra és önmagában mérik le az értékeit, tehát a főtengelyen a hajtáslánc veszteségei nélkül.
2015. aug. 11. 21:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/14 A kérdező kommentje:
Kösz a választ! Akkor tényleg nem értem.. ahhoz képest elég jól megy az autóm, oké hogy elég könnyű is mellé , de akkor se sok az a 186Nm
2015. aug. 11. 21:41
 4/14 anonim ***** válasza:
100%

Pont fordítva van. A gyártók szokták külön a motort egy padr atenni és ott márik főtengelyen a teljesítményt illetve nyomatékot. utólagos tuningolásnál pedig az egész autót szokták általában görgős fékpadra tenni (rákeresel youtube-on rakás video van írd be hogy akármilyen kocsi dyno). Így a keréken leadott értékeket mérik, de vissza lehet számolni főtengelyre, mivel magának a mérőpadnak az ellenállása ismert, és mikor leforgatták a motort, akkor üresben megvárják hogy vissza lassuljonnak a pad görgői a kocsiu kerekeivel, hajtáslkáncával együtt. Így a szöglassulásból ki lehet számolni hogy mi a hajtáslánc ellenállása.


A 186 Nm-ed amit a gyár adott meg az főtengelyen értendő, de minden kocsinak így adják meg. Ez egy maximális érték, szívóbenzinesnél általában 4-5 ezres fordulatszám környékén szokott lenni, max teljesítmény meg 6 ezer körül.

2015. aug. 11. 21:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/14 anonim ***** válasza:
100%

előző vagyok, még annyit hozzátennék, hogy ha gyorsulsz (versenyzel), és kihúzatod az autót ideálisan, akkor a teljesítménye számít, pl. a te autódhoz hasonló méretű alakú stb. 130 lóerős dízelt oda fogsz verni ha neked 150 lóerőd van, hiába van neki 300 Nm-e. A teljesítmény számít inkább, am,i a nyomaték * fordulatszám * 2*pí, ha SI mértékegységekben számolsz (Nm, 1/secundum --> wattot kapsz).


De nyomaték oldalról is meg lehet közelíteni a dolgot.


A dízelek a nagy nyomatékot 2000-es forulta körül tudják utána egy db-ig állandó majd csökken elég hamar, ezt a csökkenést a fordulatszám emelkedés kompenzálja, így a kettő szorzatával arányos teljesítményleadás elég egyenletes.


vegyünk egy dízelmotort ami 300 Nm-t tud 2000-es fordulaton főtengelyen, meg vegyünk egy benzinmotort ami 180 Nm-t tud 4 ezres fordulaton. most a példában 2x akkora fordulaton tudja a 180-at a benzines, mint a dízel a 300-at. Tegyünk a benzines motorra egy lassító áttételt ami felezti a kihajtás forduzlatszámát, tehát a kihajtás fordulatszáma az áttétel után 2000 lesz ---> a nyomaték a kétszerese lesz, tehát 360 Nm a kihajtáson (az áttétel súrlódási veszteségeit hanyagoljuk most el.) Láthatod hogy ezek után van egy dízelmotor ami direktbe hajt 2 ezres fordulattal és lead közben 300 Nm-t, meg egy benzinmotor ami áttételen keresztül hajt 2000-es forulattal, és lead 360 Nm-t. Miért? Mert a benzines a kisebb nyomatékát nagyobb fordulaton tudja és le lehetett áttételezni.

2015. aug. 11. 22:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/14 cselez ***** válasza:
100%

A forgatónyomaték a motorok egyik mérőszáma, a főtengely végén értendő.

A másik a teljesítmény ugye Le-ben vagy Kw-ban a két szám viszonyából rögtön látszik, hogy miért gyorsulod le a dízeleket.

Persze nem biztos, hogy a lámpánál mindenki tövig nyomja a gázt!

2015. aug. 12. 00:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/14 anonim ***** válasza:
Dízelnél a nagyobb nyomaték nem annyira akkor jön ki ha gyorsulni kell álló helyzetből. Hanem például ha már pályán vagytok, akkor azért megvan az előnye egy dízelnek, ha mondjuk egy LE-ben azonos benzines és dízel autót veszünk.
2015. aug. 12. 00:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/14 anonim ***** válasza:
45%
Nekem 380nm-em van
2015. aug. 12. 09:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/14 A kérdező kommentje:
Köszi a válaszokat , mentek a zöldek! Persze, nem mindeki tövig nyomja a gázt , de sose szoktam lemaradni nagyon még egy 5ös BMW-vel szemben sem , amiben tudom,hogy 500Nm körüli nyomaték van (mostmár azt is tudom,hogy hol..:D) és ezért nem értettem az egészet,hogy az én kis nyomatékommal sokkal jobban le kellet volna maradnom , de ezt betudtam annak,hogy kb 3-400 kilóval könnyebb az autóm.. De még igy is gyanús volt, szóval pont ezért tettem fel a kérdést , amire meg a választ , kösz mindeki!
2015. aug. 12. 11:07
 10/14 anonim ***** válasza:
Sok a nyomatékhuszár, de egy fontos dolog van még: a 150 lóerő az nem veszlődik el, annak köszönheted a jó gyorsulást. Csak gondolom hogy taposod az autónak rendesen.
2015. aug. 12. 17:11
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!