Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Citroen c4 - antipollution...

Nakicsoda kérdése:

Citroen c4 - antipollution faulty hiba üzenet. Mi lehet a baja?

Figyelt kérdés

2006 benzines c4 citroen, 5 ajtós


"antipollution faulty" t ir ki. Szerelők már 280e ftért cseréltek benne minden szart, és MÉG MOST is irja. A kocsi lerobban, megáll, menet közben.


Computeres kiolvasás mindig mást ir hibának, gyertyák, henger, elektromos gázpedál.


Legutolsó az volt h elhoztam szervizből és 140km után lerobbantam.


Ha esetleg valakinek volt ilyen jellegű hibája és megosztaná mi a repcept akkor talán nem tolom bele a dunába a kocsit.


Köszönöm

Sziasztok.

Egy kiábrándúlt citroenes...



#Citroën #antipollution faulty
2015. szept. 7. 12:56
 1/3 szántóvető ***** válasza:
szerelők?nem márkaszerviz?ott javítanák a legjobb eséllyel.lehet hogy csak a koromlerakódástól megbolondult néhány érzékelő szezor szopat.egyébként az elvégzett munkára van garancia,kötelesek megjavítani ha 2 nap múlva ugyanazokat a tüneteket tapasztalva megáll az autó.szóval megbolondult a motorvezérlés de kétlem hogy a "gyertyák, henger, elektromos gázpedál"-hármasnál kell a hibát keresni.
2015. szept. 7. 14:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/3 anonim válasza:

2008-as C4 1,6 benzin. Antipollution faulty a kijelzőn. Sárga környezetvédelmi lámpa világít menet közben. Leállítottam, vártam vele 2 órát, újra a fentiek történtek. Mentem vele 40 km-t., alapjárata ingadozott, fuldokolt a motor, gáznál kevésbé gyorsult, de ment gyorsan. Megint leállítottam. Vártam 3 órát télen -5 fok körül. Újra indításnál eltűnt minden hiba.

Elvittem szerelőhöz maszekhez, 4 érzékelőt tisztított meg, 2 főtengely jeladót, ez lesz a lényeg: 2 olyan kis szelepet, ami középen van a motortérben, közvetlenül a motorháztető alatt, az egyik előre, a másik hátra néz. Ez szabályozza szelepnyitásokat, mert különböző terhelésnél más-más szögben kell csinálni. Tele volt szennyeződéssel. Azóta eltelt 1 hónap, rögtön a javítás után 2 lakalommal fordult elő, hogy reggel pöccre beindult és leállt 3-4-szer, utána szépen ment. Azóta minden rendben van.

Hátha nem kell a drága katalizátort cserélni.

2016. febr. 4. 10:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/3 anonim ***** válasza:

Azóta meg már eladtad, mert nem javult meg. Akinek kalapácsa van, mindent szögnek néz. Az a szerelő, akinek nincs kompúteres diagnosztikãja, nem lãtja át a francia gondolkodásmóddal létrehozott szoftver működėsėt, nem kérdez rá a hiba előtörtėnetére, mi több, az esetleges reprodukãlható hibajelenségből nem tudja rögtön, mi a hiba oka, az nem érdemli meg, hogy autót vigyenek hozzã. Ha van villamosmérnöki végzettsėge, tud műszerrel mérni, oszcilloszkópot is hasznãl, akkor van esėly rã, hogy egy ilyen elbonyolított szenzor-processzor-szoftver együttest kimtud ismerni. Sajnos, a franciák fél munkát végeztek, mert nem tanítjãk be a mãrkaszervíz dolgozóit, lehet, hogy műszert sem adnak nekik. A baj abból is ered, hogy az ilyen high tech autókat "szakgimnáziumban" végzettekkel akarjuk javíttatni, holott némelyik hiba megoldása egy villamosmérnök/járműmérnök végzettsėgűt is megizzaszt. Persze, ész nélkül lehet tippelgetni, drãga alkatrészeket cserélgetni és nėha még fokozni a bajt, mert a szakszervíznek Miskolcon nincs egy filléres műanyag patentje, nem tudjãk, miért nem vilãgít a plafonon a lãmpa -ki lehet és be lehet kapcsolni, hogy ajtónyitãskor ne legyen vilãgossãg, elvégre a franciák a nőkhöz értenek -, de ezt, ami a KÉZIKÖNYVBEN le van írva, a "szakszervíz"-ben nem tudják...Az Antipollution error-nak több oka lehet. ok. De a hibatünetekbő, a hibahistoryból már kellene tudni, hogy mi az oka. De mi, tulajdonosok sem vagyunk a topon. Nem írjuk/adjuk meg precízen a hibatüneteket, hibatörténetet, gépkocsijellemzőket, kort, előzetes javításokat, csak odalökünk pár mondatot és elvãrjuk, hogy segítsenek. És gyakran, ha sikerültba javítás, nem vesszük a fãradságot hogy ezeket az előzményeket ÉS a megoldást megosszuk másokkal. Hogy ne csak osszam az észt, leírom az én esetemet.

Peugeot 307 1.4 16 szelep, benzines, KFU kód, 12 éves, Antipolution error. Ha meleg motorral nyáron megãlltam, rövid időn, kb. 5 peren belül indítva jelentkezett a jelzés és leszabályozott, nem engedte az elektronika, hogy hajtsam a motort és a -mint utóbb rãjöttem, rossz gyújtás -miatti rossz égéstermékekkel tönkre tegyem a katalizátort. Úgy gondolom, a katalizátor előtt és utãn lévő lambda szondãk adatai rosszak voltak, ezért jelezte a környezetkárosító kipufogógãzra, azaz nem normãlis égési ės katalizãlãsi folyamatra utaló hibajelzést. Többen a trafó hibãját valószínűsítettėk. Kicseréltem, meg is oldódott a gond. DE csak később, sok hónappal utãna alakult ki az a vėleményem, hogy én tettem tönkre a trafót azzal, hogy nem cseréltem korãbban gyertyãt, vagy legalãbb kisebbre ãllíthattam volna az évek alatt megnövekedett gyertyahėzagot. A Bosch gyergyák színe tökėletes, világosbarna volt, egyedül a gyertyahézag nőtt kb. 25%-ot. Véleményem szerint nagyobb feszültsėggel tudott csak átütni a gyertya, ez megterhelte évek sorãn a trafót, és az, amikor a meleg motorral megálltam, a hűtő ãramló levegő hiányában a motorból bele áramló hőtől változott meg és eredmégyezett kimaradó gyújtást, ami aztán a kipufogógáz megváltozãsát okozta, amit a lambdaszondák érzékeltek és a szamítógép beindította a motor, ill. Katalizátor védő akcióját, azaz Antipollution errort jelzett és korlátozta a motorfordulatot. Azóta új japán gyetyák vannak az új trafó mellett, nem is volt gond évekig. Sajnos pár napja egyik pillanatról a másikra újra Antipollution error és motordiag lamps kigyúlas jelentkezett, a motor erőteljes rángatásával kis fordulaton, lefulladni kezd, de az elektronika visszapörgeti, mikor már majdnem megáll. Ez majdnem rögtön idítãs utãn jelentkezik, és alapjáraton hagyva, 900-as fordulatról esve, periodikusan ismétlődik. A trafócsere - van egy tartaléktrafóm- nem változtatott semmit. Most mások tapasztalatait várom, lambdaszonda? Korrodált lyukas kipufogó?, hőgomba?, gazadás jelado? Más? Leginkább lambdaszondára gondolok...

2018. szept. 17. 08:38
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!