Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Benzines autót is érdemes...

Benzines autót is érdemes járatni (nem turbós) hosszú utazások után, vagy csak a turbó dízeleket?

Figyelt kérdés

Arra lennék kíváncsi van-e esetleg valami jótékony hatása ha pl. egy 2l-es benzin motort egy 500km-es út után nem egyből állítok le,hanem kicsit 1-2-3 percig hagyom járni alapjáraton , vagy ez benzinnél tök mindegy?


Kösz a válaszokat!



2015. szept. 8. 14:00
 1/10 anonim ***** válasza:
100%
Érdemes, de ne annyi időre, csak olyan 20 másodpercre
2015. szept. 8. 14:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 anonim ***** válasza:
100%
Ha nem 500 km autópálya után satufékkel állsz meg a benzinkúton akkor sok értelme nincs. Jó esetben lakott területen belül lassabban mész, elsőbbségadás stb, szépen lehűl ha esetleg jobban felmelegedett
2015. szept. 8. 14:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 anonim ***** válasza:
100%
Nem kell járatni tök felesleges főleg egy turbó nélküli benzinest. Turbó dízelből a Peugeot 2.8 HDI-t azt biztosan nem kell ez tapasztalat, 200 e-nél ültem bele 680-nál adtam le, rengeteg pálya rengeteg cím télen-nyáron egy pillanatig nem járattam, idő se lett volna rá 10 címnél fél óra veszteség. A turbó és a motor teljesen rendben volt végig. Sőt még most is megy az autó :D
2015. szept. 8. 14:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 anonim ***** válasza:
100%

Semmi értelme. Akkor lenne rá szükség ha mondjuk fél órát mennél hegymenetben, 1-es fokozatban és elhagyná a vízhőfokjelző a középállást, esetleg kigyulladna a piros a műszerfalon. Akkor megállsz, alapjáraton megvárod míg visszahűti a ventilátor és leállítod ennyi. Egyébként teljesen felesleges.

A hűtőrendszer bőven túl van méretezve, a fent leírt jelenséggel se nagyon fogsz találkozni.

2015. szept. 8. 14:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 anonim ***** válasza:
100%

Én a turbó dízelt sem szoktam, hacsak nem autópályán állok ki egy pihenőnél vagy kútnál.

240.000km van már az autómban és eddig nem panaszkodott, hogy így csinálom. (Jöhet a lepontozás...)

2015. szept. 8. 15:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 A kérdező kommentje:
Kösz a válaszokat, elég egyértelműek voltak , mentek a zöldek:)
2015. szept. 8. 17:01
 7/10 anonim ***** válasza:

"(Jöhet a lepontozás...)"


Egy normális, a kasztnihoz méretezett teljesítményű dízelmotornál pályázás során sem lép fel akkora terhelés, hogy komoly gond lépjen fel, ha megállsz a kútnál tankolni. Nyilván a középrésznek jobb, ha 20 másodperccel tovább lassul olajban, de nem ettől fog lehalni. Egy 120-140 lovas dízelmotornak nem kihívás egy átlag autót 130-cal vinni pályán..


Talán a változó geometriájú turbóknál érdemesebb picit odafigyelni erre.

2015. szept. 8. 22:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 anonim ***** válasza:
100%
101 lóerős az autóm és 1,3 tonna, változó geometriás turbóval.
2015. szept. 9. 11:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 anonim ***** válasza:
Ritka az olyan szituáció, hogy csapatsz padlógázzal, és 5 másodpercen belül leállítod az autót és úgyhagyod. Például mikor megállsz egy autópálya pihenőben, akkor elkezdesz ugye lassítani, és eltelik akár 1 perc is, mire leparkolod az autót és a motort leállítod, közben gázt alig adsz. Ennyi hűtés elég is.
2015. szept. 10. 21:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 anonim ***** válasza:
A változó geósnál arra érdemes figyelni, hogy visszaváltogatásnál kisebb gázra is gyorsabban fog forogni, mint a nem változó geós feltöltő. Ha visszaváltogatva lassítva áll meg az ember akkor ott előfordulhat, hogy leállításkor 20-50%-kal is magasabb lesz a fordulatszám, mint ha csak 5.-ben begurult volna a lassítósávról a kútoszlopig. :)
2015. szept. 11. 00:12
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!