Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Gyújtás sorrend? - na ezt...

MegmonDomain kérdése:

Gyújtás sorrend? - na ezt most nem értem.

Figyelt kérdés

Renault Clio I. 1997, D7F motorral, 1.2

Gyújtótrafó kimenetei meg vannak számozva, kábelek meg vannak számozva. OK. Hengerek sorszáma ha jól tudom vezérműszíjtól indul, 1-2-3-4. OK. (vagy nem OK?, nem vagyok benne biztos) Ennek fényében nem értem az összekötést:

Trafó 1. - kábel 1. - 4. hengerhez

Trafó 2. - kábel 4. - 2. hengerhez

Trafó 3. - kábel 2. - 3. hengerhez

Trafó 4. - kábel 3. - 1. hengerhez


Most akkor mi van?? Autó megy, 5-ben rángat gyorsulásnál kicsit gázzal, benzinnel is. Pl. 60-ról 80-ra, vagy ha később kapcsolok, 70-től 80-ra is. Gondolom ha rosszul lenne összekötve, nem nagyon tudnék vele menni... Csak nem értem mi hogyan van... a számozás megértésében kérnék segítséget.



2015. szept. 18. 10:43
 1/10 veterán vas ***** válasza:
A gyújtási sorrend 1-3-4-2. Mi ebben az érthetetlen?
2015. szept. 18. 10:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 A kérdező kommentje:
Azt tudom, hogy a gyújtási sorrend 1-3-4-2, de nem értem, hogy a trafó és a kábelek számozása milyen viszonyban van egymással? A trafón az 1-es kimenet azt jelenti, hogy "az 1. hengerhez csatlakoztassam" vagy azt, hogy: "1.-es számú kábelt csatlakoztassam hozzá?" Miért van az, hogy a kábelek számozása sehogyan sincs összhangban sem a hengerek számozásával (még ha meg is fordítom a henger sorrendet) sem pedig a gyújtótrafón található számokkal?
2015. szept. 18. 11:21
 3/10 Beviz Elek ***** válasza:

Le van minden írva. Azt mondtad hogy mindenen a száma is szerepel.

Megfogod az 1es kábelt. Az egyik felét bedugod az egyes trafóba, a másikat a 4es hengerhez.

Megfogod a 4es kábelt. Bedugod a 2es trafóba és a 2es hengerhez.

stb

2015. szept. 18. 11:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 A kérdező kommentje:

Jó, most már értem, köszönöm a válaszokat!

Tehát a trafó számozása a hengerre utal, a kábel számozása pedig a sorrendet jelöli. Viszont a hengerek akkor pontosan fordítva vannak, tehát amire azt hittem az 1-es, az a 4. valójában.

2015. szept. 18. 11:42
 5/10 anonim ***** válasza:

A hengereket nem mindig sorban számozzák, van hogy a gyújtási sorrendnek megfelelően. Ha beindul a motor és megy minden henger akkor jól vannak kötve a nagyfesz. kábelek.


Négyhengeres motorokhoz 2 féle gyújtássorrend tartozhat, legelterjedtebb az 1-3-4-3, de létezik 1-2-4-3 is.

2015. szept. 18. 13:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 A kérdező kommentje:

Ennek a motornak 1-3-4-2

Legalábbis itt ezt írják


[link]


Próbáltam keresni a motorblokkon, hengerfejen számozást, nem láttam sehol. Találtam neten kifejezetten ehhez a motorhoz javítási útmutatókat, működési leírást, de nem említik a hengerek sorszámát. Nagyon kíváncsi vagyok pontosan melyik henger melyik sorszámot kapta, érdekel a dolog. A kábelek biztosan jól vannak csatlakoztatva, mert szerintem mindegyik henger megy, kicsit mintha egyenetlen lenne a járása, de ez valószínűleg a 18 év hatása és a 193000 km-é :)

2015. szept. 18. 14:59
 7/10 anonim ***** válasza:
Szelephézagok jók-e? Ha nem, az is okozhat egyenetlen járást.
2015. szept. 19. 19:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 A kérdező kommentje:

Szelephézagra is gyanakszom, de ezt a hengerfej megbontásával lehet csak ellenőrizni ha jól tudom. Esetleg kompresszió végnyomás vagy veszteség méréssel is lehet következtetni egy-egy henger állapotára. Rég volt cserélve a légyszűrő, 1,5 éve, de fél éve "kifújatták" a szervizben, mondván jó még az. Erről utólag olvastam, hogy az nem igazán jó megoldás, főleg tekintve, hogy nem egy nagy érvágás a légszűrő csere...

A gyertyák mindegyike szép állapotú, nem kormos, nem égett, nem olajos, elvileg az égés mindegyik hengerben megfelelő. Benzinnel most még rosszabb mint volt, tankoltam bele 95-ös helyett MOL 100-as oktánszámút, erre jobban rángat...

Fals levegő? Kevés levegő? Gyújtás? Akármi lehet... :)

Lambda szonda is cserélve lett, nem szűnt meg a hiba, csak enyhült.

2015. szept. 20. 09:31
 9/10 A kérdező kommentje:
légszűrő akart az lenni :)
2015. szept. 20. 11:08
 10/10 A kérdező kommentje:

UPDATE*

Vettem a bátorságot (botorságot?) és levettem az összes kábelt, majd átrendeztem logikusan az egész sorrendet. A trafón lévő számhoz párosítottam a kábelen szereplő gyári számot, azt pedig a henger sorszámához (elvileg, mivel nem tudhatom biztosan melyik henger melyik..)

Beindítottam, és ugyanúgy megy mint eddig. Motor hangja nem változott. Ezek szerint a kábel hossza nem is annyira számít? A négyes trafón eddig rövidebb kábel (2-es sorszám) ment a 4. hengerig, most egy hosszabb (4-es sorszám). A kábelhossz csak az elosztófedélen való elvezetés miatt van úgy ahogy van?

2015. okt. 5. 11:05

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!