Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Piaggio Typhoon robogómba...

Piaggio Typhoon robogómba vettem egy H4-es foglalatú 55/60W kékes színű izzót. Miért van az, hogy egyáltalán nem kéken hanem sárgán világít?!

Figyelt kérdés
( Előző izzó ami benne volt 35 W-os ) Mi lehet a baj? Egyszerűen nem értem..
2015. szept. 26. 21:51
 1/4 anonim ***** válasza:

Ha gyárilag 35 W-os izzó kell bele, akkor hiába szereled be a 60/55-ös izzót, nem fog normálisan működni. Az autók, motorok elektromos rendszere ugyanis kicsit más, mint otthon a "kettőhúsz". Felkattintod a szobádban a lámpát: nem látsz semmit. Lekapcsolod, kitekered az izzót: 40 W-os, nem elég a teljesítménye. Betekered a 60-asat, azt' egyből látsz, nem is érdekel, hogy honnan jön a 20 W-tal nagyobb teljesítmény, az erőműveknek meg se kottyan.

A motoroknál viszont más a helyzet, ott helyben meg is kell termelned a felvett elektromos teljesítményt és egy 100 W alatti teljesítményű generátornak nem mindegy, hogy a fényszóró 35 W-tal vagy 55-tel terheli-e. Ha akkora a teljesítmény, hogy a 35-ös izzót pontosan meg tudja hajtani, az 55-öshöz kevés a kraft, nem izzik eléggé, sárgás-vöröses fénye lesz. Akkor meg hiába a ficsúr kék bura, nem látják messziről, hogy milyen hótt' menő xenonhatású izzód van, csak a szentjánosbogarak kergetik egymást a lámpában. Tessék szépen kicserélni 35 W-osra, jó kék burával, aztán majd csodálkozz el, hogy miért nem látsz semmit a gagyi kék tuningizzóval. Az ilyenek festett burája ugyanis hatékonyan nyeli el a kibocsátott fény egy részét, ehhez jön, hogy az izzószál szinte soha nem ott van, ahol lennie kellene, a tükör nem tud rendesen fókuszálni.

2015. szept. 26. 22:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 anonim ***** válasza:
Soha nem láttam H4-es izzót 35W-os kivetlben. Na mindegy nem is ez a lényeg, hanem az amit leírt itt már egy válaszoló. A motor úgymond termel egy bizonyos mennyiségű elektromos energiát, ez egy 35W-os izzónak elengendő ahhoz hogy elérje a tervezett fényerejét, de egy 60W-os csak pislákolni fog, mert annak meg kevés lesz az a mennyiségű elektromos energia. Elvileg megteheted azt hogy tekercset cserélsz és több energiát nyersz ki a rendszerből, csak az meg jobban fogja majd a motort, mert az energiatermelés nem a semmiből történik, ahhoz belső égésű motor esetén plusz üzemanyagot kell elégetni, illetve nem jut majd annyi energia a jármű hajtására.
2015. szept. 27. 09:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/4 anonim ***** válasza:

Én meg H4-es izzót nem láttam még motorban. A régiekben P26, az újabbakban pedig H8-as szokott lenni. Na ez utóbbiból van 35W-os is, meg nagyobb is.

Természetesen ha a generátor teljesítménye kicsi, akkor tökmindegy, hogy H4, vagy H8, nem fog rendesen világítani a tuning cucc!

2015. szept. 27. 09:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/4 anonim ***** válasza:

Létezik motoron H4-es izzó. Ha máshol nem, hát az MZ ETZ-ken. A halogén fényszórós Trabant fényszóróbetétjéből világít a H4, ha épp van töltés.

Egyébként a H4-ből valóban nincs 35 W-os kivitel. A H4 csak 60/55 W-os lehet (12 V-os kivitelben), viszont van egy rá nagyon hasonlító izzó HS1 néven. Ennek ugyanúgy P43t foglalata van, az izzó is ugyanúgy kétszálas, kis üvegfejjel, de mindkét izzószála 35 W-os. A különbség csak annyi, hogy a HS1 talpának alsó részén (mármint ami beszerelve lefelé néz) van két fémbütyök, ami arra hivatott, hogy ne tudd beszerelni a H4 helyére. A HS1 foglalatába viszont bemegy a H4 minden további nélkül.

2015. szept. 27. 10:26
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!