Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Miért mondják azt hogy dízel...

Miért mondják azt hogy dízel kocsit akkor érdemes venni ha sokat megy vele az ember?

Figyelt kérdés

Sziasztok!

az érdekelne leginkább hogy milyen alkatrészeket visel meg az ha dízel autót csak városban használom.

Azt tudom hogy a rövid táv a részecskeszűrő eltömődéséhez vezet. De van még más ami miatt fontos a hosszútáv?


2015. okt. 4. 06:38
 1/7 anonim ***** válasza:

Rövid távokon a mototor nem melegszik be. Pláne a modern common rail motorok. Ez fokozott kopást okoz. A turbó szintén. A részecske szűrőt meg már írtad.

Városba benzinest inkább. Abban legalább nem fázol télen.

2015. okt. 4. 07:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:
0%
vagy nem kell megvenni ezeket a fos modern crdi trágyákat, hanem régi, 2001 előtt kiadott TD motoros autókat. AZokat agyon se lehet verni. Ott nincsennek ilyen felesleges marhaságok, hogy részecskeszűrő, stb.
2015. okt. 4. 08:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 Evele123 ***** válasza:
A második hozzászólóval teljesen egyetértek. A "sima" szívódízel jobb és tartósabb konstrukció, mint pl. ami nekem volt a Renault Thaliámban, dCi, azaz közös nyomócsöves F.os!!! A nagy nyomású befecskedezés miatt nagyon nem mindegy, it tankol bele az ember, mert a kavitáció tünkreteszi a fúvókákat, az egész rendszer javíttatása pedig magyar embernek horribilis összeg (fent említett autó pl. 280 ezer forint munkadíjjal együtt). Ezt hívják úgy, hogy megszívni a dízel betegséget. Most egy benzines népautóm van (régi Swift), aminek eddig sei baja nem volt.
2015. okt. 4. 10:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 anonim ***** válasza:
Kár hogy a második nem szívó dízelről beszélt.....főleg hogy évtizedek óta nem is gyártanak már olyan autót..
2015. okt. 4. 10:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 anonim ***** válasza:

Hülyeség.

A modern dízelek is legalább olyan megbízhatóak, mint a régiek. Persze ha városban úgy jártok vele, hogy 1500 felé még véletlenül se menjen a fordulat, akkor hogyne tömődne el a részecskeszűrő. Vagy állandóan 10-15 liter üzemanyaggal a tankban járva, azt is a legolcsóbb f0s kútról véve, persze hogy tönkremegy a magasnyomású meg a befecskendező.

Én a dízelt is nagyon sokat használtam rövid távokra, sokszor csak 1 km-t mentem vele. Igaz néha volt hosszú út is. Most is dízelem van, ráadásul 3 literes, ezzel is van hogy 1 km-t megyek. Mégsincs semmi baja. Ez meg hogy csak évi 30 ezer km felett dízelt, na ezt soha nem fogom megérteni, ne is kezdjétek el magyarázni, mert hallottam elég hülye indokot már.

2015. okt. 4. 10:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 anonim ***** válasza:

a városi dízel problémákat nem úgy kell elképzelni, hogy egyik napról a másikra megkotlik a gép, de ami a legrosszabb benne, hogy egymás káros hatásait fokozzák


1. azt már említetted te is, hogy a részecskeszűrő nem tud regenerálni, ezért eltömődik, nem 2 fillér a tisztíttatása, ez egy dolog...


2. másik dolog, hogy a dízelmotorban a hideg égéstérben, a gázolaj késve gyullad meg, viszont amikor meggyullad, akkor nagyon gyorsan ég el az összes, ettől egy bazi nagyot ráüt a dugattyúra, ha hallottál már dízelt hidegen járni, észrevehetted, hogy hidegen sokkal hangosabban és durvábban kerreg, mint melegen, ez pont emiatt van...


3. eközben, mivel az olaj még hideg és sűrű, nem tud megfelelően felépülni az olajfilm a siklócsapágyakban...


4. na, és akkor jön a kettő kombinációja, az eleve elégtelen olajfilmre, még rájön, ez az extrém mértékű terhelés, amit az égési késedelem okozta nagyobb "durranás" eredményez, a vége az lesz, hogy amikor a hajtókart ütés éri, bele-bele "csiszol" a csapágyba, és szép lassan elkoptatja (renault dCi motorokra ez még inkább jellemző)


5. a turbóban szintén siklócsapágyak dolgoznak, amit a hideg miatt nagyobb viszkozitású olaj nem tud rendesen kenni, ez is megsínyli a hidegen hajtást


6. ezen kívül a soha be nem melegedő olajban az üzemanyag csekély, de létező kéntartalma miatt a kondenzvíz és a kén savas kémhatású vegyületet alkot, a savról meg tudjuk általános iskola óta, hogy gyilkolja a fémet...


innen jönnek még a jellemző tulajdonosi hibák:


7. a savas kondenzvíz nem csak a kipufogót rohasztja ki belülről, hanem lejut az olajba is! és egy idő után az olaj már erősen savassá válik ettől, ezért lenne kötelező a sűrűn hidegen használt autókban akár HARMADÁRA is csökkenteni az olajcsere periódust, extrém csak városi használat esetén akár 5e km-ig is, ezt persze mindenki leszarja, aztán sír a több százezres szervizszámla miatt...


8. másik jellemző vezetői hiba a "hideg a motor, nem pörgetem"

ez addig jó dolog, amíg nem esünk át a ló túloldalára, a nem pörgetem ne azt jelentse, hogy 1500-nál felváltok, és 1100-on szenvedtetem 5.-ben 40-el... ez legalább olyan rossz, mint a padlógáz, a 2. és 3. pontban leírtak miatt, csak ez melegen is fennáll! menet közben tartsuk a fordulatot mindig 2000-2500 körül, max 3000


igazából az a baj, ha odafigyelsz is, akkor sem lesz olyan hosszú életű a gép, mintha bécs-bp utakat pályáznál vele, ezért javasolt NEM közvetlen becskendezéses SZÍVÓ benzinest használni ilyen célokra, az sem szereti a hideget, de lényegesen kevésbé érzékeny rá

2015. okt. 4. 13:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 anonim ***** válasza:

6-os

Tényleg jól összefoglaltad, és igazad van, de 2-3 pontot kivéve ezek a dolgok érvényesek a benzinesekre is. Főleg az új, agyonbonyolított kis turbóbenzinesekre. Legalább olyan ártalmas nekik a város, mint a dízelnek.

2015. okt. 4. 16:26
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!