Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Diesel motor a városban....

Diesel motor a városban. Milyen következményi lehetnek?

Figyelt kérdés
Vagyis ha napotna 10-20 kilométert megyek csak,akkor ártok a diesel motornak?

2015. okt. 11. 21:03
 1/8 anonim ***** válasza:

A hideg motorral való hajtást a benzin motor megtűri, a diesel nem...


Hacsak ennyire kell akkor inkább benzines motor.

2015. okt. 11. 21:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 anonim ***** válasza:
elvileg 20 kilóméter alatt már be kell melegedni, de ez minden típusnál eltér, ami fontos- kerüld az alacsony fordulati terhelést hidegen, mert még nem épült fel az olajnyomás, ez annyit tesz hogy nincs megfelelő kenés a kopó alkatrészeknél, ezért rosszabbul tűrik a fokozott igénybevételt. Érdemes lenne elgondolkodnod utólagos állófűtés beszereléséről is.
2015. okt. 11. 21:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 A kérdező kommentje:

Hajtás alatt most mit kell érteni? Pörgetni a motort?


Hideg motornál sosem huzatom a motort váltásnál.Amint megvan a kellö fordulat PL:1500 ,azonnal váltok.

2015. okt. 11. 21:30
 4/8 anonim ***** válasza:

Talán jobb lenne a benzines. A dízelek köztudottan kényesek, pláne , ha csak rövid távon vannak használva. Egyrészt nehezebben melegszik fel , ( vagyis jobban kopik,mert többet megy hidegen) , másrészt ha turbó dízelről van szó, akkor nem árt leállítás után 1-2 percet várni (az emberek legnagyobb része ezt pont le..a) ,de igeneis a dízelt járatni kell,hogy visszahülyjön, és ne a tűzforró olajban ázzon a turbó (vagy pedig ne sírjunk turbócserénél!) Üzemanyagszűröt sem árt (pláne modern dízeleknél) 20-30e km-ként cserélni , és ugye alap,hogy csak a legjobb kúton tankolunk, hogy a porlasztócsúcsok ne mocskolódjanak el. Ja igen.. a dízelek (de azért a benzinesek is,csak nem ennyire drasztikusan) képesek a sok alacsony fordulatszám tartományban történő használattól kegyetlenül bemocskolódni , és veszíteni a teljesítményükből. Szóval ha úgy általában vársoban használod (vagy rövid távra) néha , pl. havonta egysezr húzasd meg kicsit hosszabb távokon, úgy,hogy olyan 3-4ezer tartomáynban legyen huzamosabb ideig a fordulatszámmérő. Így elkerülhető az,hogy tiszta koksz meg dzsuva legyen a motor meg a kipufogórendszer.

Inditásnál míg nem meleg a motor (akkor sem üemmeleg az olaj,mikor a hűtőfolyadék már az!) , akkor pedig úgy nyomd a gázpedált,mintha hímestojásokon lépkednél! (persze ez benzinesre is igaz!

Ha úgy érzed, ezeket nem okoz gondot betartani,akkor nyugodtan vehetsz dízelt is,mert akkor a dízel is bírni fogja.

Persze a fentiek (a turbóhűtés kivételével) benzinesre is igazak, csak nem ennyire szigorúan.

2015. okt. 11. 21:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 anonim ***** válasza:

A probléma ott van, hogy hiába melegszik be 20km-en, ha utána állítva is van le. Aztán jóformán mindig úgy üzemel hogy épp be tud melegedni és már le is van állítva. Ez garantáltan nem tesz jót neki.

Lehet dízelt városban is használni, ha megy folyamatosan ( lásd taxisok pl. ), de így iszonyat hamar fog kopni a motor.

2015. okt. 11. 21:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 anonim ***** válasza:
Nagy kérdés persze az is, hogy milyen dízel. Egy klasszikus szívó dízel a melegítésen kívül nem igényel semmi mást. Néha ugyan ki kell járatni, de ennyi.
2015. okt. 11. 22:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 A kérdező kommentje:

4-es Golfi dizelben:) Erröl lenne szó...


Köszi a segitséget fiúk

2015. okt. 11. 22:11
 8/8 anonim ***** válasza:
100%

"másrészt ha turbó dízelről van szó, akkor nem árt leállítás után 1-2 percet várni (az emberek legnagyobb része ezt pont le..a) ,de igeneis a dízelt járatni kell,hogy visszahülyjön, és ne a tűzforró olajban ázzon a turbó "


Mondjuk azért az baxna be,hogy egy átlag autónál átlag hasznalat mellett percekig kéne járatni a motort,hogy visszahűljön az olaj és a turbónak ne legyen baja........úgy látszik ez is egy olyan urban legend ami már sosem fog kikopni a köztudatból!

2015. okt. 12. 08:26
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!