Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Melyek voltak a leggázabb,...

Melyek voltak a leggázabb, legproblémásabb autók/motorok amit a szocialista blokkban gyártottak anno?

Figyelt kérdés
Olyan 60-70-es évektől számítva egészen a rendszer összeomlásáig nézve, szóval a lényeg hogy használtan akár még manapság is beszerezhető legyen, kinek milyen élményei voltak ezekkel? :)

2015. nov. 11. 22:20
1 2
 1/11 anonim ***** válasza:
100%
Hát,a ruszkik tudta alkotni.......autó pl:Zaporozsec...motor pl:Riga/Verhovina
2015. nov. 11. 23:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/11 anonim ***** válasza:
100%
Szerintem könnyebb lenne úgy feltenni a kérdést, hogy melyik nem volt az
2015. nov. 12. 08:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/11 anonim ***** válasza:
100%
105S Skodán tanultam vezetni 1988-ban, reggelente fél órát kellett melegíteni a motorját, mert különben lefulladt és sokszor menet közben pedig felforrt .Az egy kalap sz.rt ért. Még ma sem vagyok hajlandó Skodát venni pedig jól tudom , hogy csak a neve azonos a régivel. A Babetta hasonlóan ipari hulladék.
2015. nov. 12. 08:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/11 anonim ***** válasza:
100%
Oltcit Club 11R, Tavrija, Dacia 1310
2015. nov. 12. 08:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/11 Koaxk Ábel ***** válasza:
100%

#3-as válaszolóhoz csatlakoznék.


Bár én már túl fiatal vagyok a szocialista autókhoz.

Abból tudok kiindulni amit apámtól tudok.

Ő Merkúrtól vett egy zsír új 105-ös Skoda-t, de állandóan lerobbant vele. Hosszabb utakra már csak úgy mert vele elindulni, hogy egy fél autónyi alkatrész volt a kocsi csomagtartójába.


Pozitívumként persze kiemelte, hogy úton útfélen, könnyen javítható volt.


Ő 3 évesen adta el a Skoda-t, ami mai szemmel nevetséges kor egy autónál, de akkor örült, hogy megszabadult tőle.


Következő autója egy nyugati autó volt, egy Ford Escort, ami állítása szerint űrkorszak volt a Skoda-hoz képest.


Én ekkor még nem vezettem, kamasz voltam, szóval elhiszem, hogy ekkora különbség volt a keleti és a nyugati autók között.

2015. nov. 12. 11:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/11 anonim ***** válasza:
100%
Biztisan voltak a Skodákból is szarok,de azért annyira nem vpltak rosszak mint amilyen kép aztán kialakult róluk!
2015. nov. 12. 11:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/11 anonim ***** válasza:
100%

A farmotoros Skodák nem hozhatók fel általánosságban ezen a topikban, mert nem voltak sz*rok. Apámé (családé) közel 20 évet szolgált úgy hogy mindig eljutott A pontból B-be.

Az elöl hűtősök (105, 120) már lehettek problémásabbak, de ez a szakszerűtlen javításnak (na jó, akkor azért nem volt minden az autós boltokban, fagyálló se mindig) tudhatók be.

2015. nov. 12. 13:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/11 veterán vas ***** válasza:
95%

Természetes, hogy fejlődik a technika. Amitől tegnap még elaléltál az ma már megszokott, holnap pedig ósdi. Ezek ellenére semmi értelme visszafelé köpködni.

Két adat a lenézett egykori szocialista autókról:

-a maga idejében a Skoda Felicia közép Európa legkeresettebb kabriója volt(ár/felszereltség/szervízlehetőség)

-1970-ben rendezték meg a London-Mexiko rallye-maratont (25000.km 96 induló 23 célba érő) ahol a csapatversenyt a Moszkvics nyerte.

Persze, hogy voltak "csodás" járművek és berendezések is.

Aki próbált már Dacia műszerfal mögötti kábeldzsungelt kibogozni, az tudja miről beszélek. Vagy aki Zaporozsec benzinkályhát próbált életre kelteni...... ;)

Viszont, azt is el kell mondani, az egyszerűségüknél fogva, sokkal könnyebben voltak javíthatók ezek a járművek.

Trabant kuplungozás kb. fél óra a ház mögött...

Anno elpukkadt a Skoda főfékhengerem, KGST-piac->1000Ft->20 perc múlva életképes.

Más világ volt. Nem jobb, de nem is rosszabb. Más....

2015. nov. 12. 15:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/11 anonim ***** válasza:
nekünk volt anno kispolák, wartyi, meg még valami moszkvics is, de arra alig emlékszem, még kiskölyök voltam... :) kispolákkal elmentünk nyaralni, még épp odaértünk, de az út végéhez közeledve, kiégett a hengerfej tömítés az egyik hengernél, és hirtelen 1 hengeres lett az amúgy sem acélos teljesítményű gépállat, hazafelé már vontatva jöttünk, egy élmény volt... :D
2015. nov. 12. 18:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/11 A kérdező kommentje:
Nem akarom leszólni az összes keleti gyártmányú járművet, gondolom nyugati autók közt is volt rosszabbra sikeredett, problémásabb konstrukció, csak ugye mi a keleti blokkba tartoztunk így inkább ezek jutottak el hozzánk, ezért ezek érdekelnek jobban, például konkrét élményem nekem is Skoda 120l-el volt, nyár, m7-es fehérvár felé, hűtővíz felforrt, de pillanatok alatt átváltottunk gőzmozdonyba, fizika tanáromnak szintén 120-asa volt amíg egyik kereke meg nem előzte, szomszéd szintén ilyennel próbált meg munkába járni annak idején volt hogy beindult aztán 20 méterre a házuktól kampec, ilyenkor kocsit gyorsan visszatolta és rohanás a buszra, és még van pár emlék erről a típusról, szóval bennem ez elég "problémás" autóként maradt meg.
2015. nov. 12. 19:17
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!