Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Melyik konstrukció tartósabb?

Bajer kérdése:

Melyik konstrukció tartósabb?

Figyelt kérdés
Az állandó összkerékhajtás vagy a kapcsolható? Netán ugyanolyan tartós mindkettő? Legyen akár mechanikus, akár elektromos kapcsolású az összkerékhajtás.

2015. nov. 15. 15:00
 1/4 anonim ***** válasza:
a subaru összkerékhajtása magáért beszél..(több évtizede sikeres)
2015. nov. 15. 15:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 anonim ***** válasza:
A legtöbb kapcsolható 4x4 hajtásnál, a lekapcsolt rendszer nem mozog, nem forog egyáltalán, így értelemszerűen az a tartósabb.
2015. nov. 15. 16:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/4 anonim ***** válasza:

Mindkettőt lehet tartósra építeni. Az állandó összkerékhajtásból a központi differenciálműves változatok igazán hosszú élettartamúak. A viszkókuplung hamar elfárad, a Haldex mára már elég tartós lett, de ott meg az elektronika a kényes pont: nem mindig bírja, ha kemény terepezésnél beázik vagy sikerül odaverni az autó alját.

Kapcsolható összkerékhajtásnál a hagyományos, kardánra épített kapcsolószerkezettel szinte soha nincs gond. Kapcsol-kiold, tök jó, semmi baja. Van viszont modernebb kivitel: az első kerékagyakba telepített kapcsolószerkezet. Ez nagyon hasznos, mert lekapcsolt első hajtásnál nem forog az egész erőátvitel, nem növeli a fogyasztást - csak éppen ezek a kapcsolók azok, amikkel baj szokott lenni. A szokásos beázás és kontakthiba mellett van egy egészen egyedi jelenség is ezeknél. Azoknál az autóknál, amikkel ritkán terepeznek, van, hogy nyitott állapotban összerohad a kapcsoló. Ilyenkor meg ha kell, az istennek se tudja bekapcsolni a hajtást, esetleg sikerül neki, de csak az egyik oldalon. Nagy élmény.

Sokan esküsznek a mechanikusan kapcsolható elemekre, nem is ok nélkül. Általában az elektromos ketyerékkel több a baj, ha nehéz körülmények közé kerülnek. Bár elektromosan kapcsolható differenciálzárból is van olyan, ami jól bírja a vizet-sarat-latyakot. A profi technika - legyen akár kapcsolható, akár állandó összkerékhajtás, bármilyen kapcsolószerkezettel vagy központi nyomatékelosztóval - sokáig húzza. A divatterepjárók összkerékhajtási rendszerei meg úgysem folyamatos terepezésre készültek.

2015. nov. 15. 16:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/4 anonim ***** válasza:
Kapcsolható összkerékhajtás tönkre szokott menni néha a terepjárókban, amiket sokat hajtanak kemény terepen. De például az Audiban, amiben hagyományosan állandó összkerékhajtás van, még soha nem hallottam olyan esetet, hogy gond lett volna a hajtással.
2015. nov. 15. 22:19
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!