Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Tényleg tönkremegy egy autó,...

Tényleg tönkremegy egy autó, ha két évig áll?

Figyelt kérdés
Egy afrikai országban dolgozom kb 2 évig, és addig otthon egy garázsban áll az autóm (újként vett, 8 éves). Azt mondta itt valaki, hogy inkább adjam el, mert teljesen tönkremegy a hosszú állás miatt. Mondta is, hogy mitől, de azt nem nagyon értettem. Persze eladni se tudom, mert nem vagyok otthon. Biztos, hogy tönkremegy?
2015. nov. 19. 16:17
1 2
 1/11 anonim ***** válasza:
98%
Ha nem szeretnéd eladni, akkor szerintem valakit megbízhatnál, hogy amíg nem leszel itthon, járassa, tartsa karban. Természetesen így néha a saját dolgára is elmehetne vele. Ha sokat áll, nem tesz jót, szerintem ez a legjobb megoldás, amiről már írtam. :)
2015. nov. 19. 16:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/11 anonim ***** válasza:
71%
Dehogy megy! Teljes mértékben hülyeség. Maximum az ismerősöd megakarja venni, azért mondta. Lehet hogy lesz kisebb baja, Mondjuk eldugul a karbulátor, stb. De ez nem nagy gond, szerelőhöz elviszed és átnézi, áttisztítja a motort. és igazából ennyi:) ha megtartod az akksi saruját mindenféleképpen csatlakoztasd le és vedd ki a kocsiból. :)
2015. nov. 19. 17:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/11 anonim ***** válasza:
100%
ha sokáig áll egy autó mozdítatlan állapotban, van aki alá szokott bakolni, hogy kerék a gumik és a lengéscsillapítók ne merevedjenek be
2015. nov. 19. 17:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/11 anonim ***** válasza:
100%

Hogy mi és milyen gyorsan megy rajta tönkre, az részben típuskérdés is.


Ha a kerekein áll mondjuk két éven át megmozdítás nélkül, akkor a gumikat lehet cserélni amikor újra használatba akarod venni, mert szép tojás alakúak lesznek és érezni lehet majd hogy ráznak.

Az olajat is érdemes hosszú állás előtt lecserélni, mert a keringetése közben mindent összeszed és az égés melléktermékeit is felveszi, így árthat hosszútávon.

Hasonlóan a kenési körben lévő víz is - ami ugye belekerül és ha nem éri el az üzemi hőmérsékletet, akkor nem "forr el", azaz nem tud távozni. Úgyhogy a frissen cserélt olajjal szép, száraz időben érdemes vele menni egy hosszabb kört, hogy rendesen felmelegedjen és úgy beállni vele a tárolóhelyre.


Viszont tévhit, hogy érdemes bent a garázsban beindítani, pár percet járatni és leállítani. Az inkább árt, mint használ. Szóval inkább havonta egy hosszú kör (lehetőleg száraz időben és ahogy írtam rendesen melegedjen be a motor), mint a hetente beindítás.


Elég gyakori példa például a Suzuki 1.3-as motorja (régebbi Swift, WagonR+ és társaik): a szelepszárak szimmeringjei fél év állástól is megadhatják magukat. Utána nem képesek rendesen zárni, hideg motornál beindítás után kékes árnyalatú felhő jön a kipufogóból, ami bemelegedéssel elmúlik. Egész télen álló bácsi-autóknál vagy a kereskedés murvás placcán fél éven túl rohasztott példányoknál elég gyakori, elég komoly olajfogyasztással járhat.

2015. nov. 19. 17:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/11 A kérdező kommentje:
Köszönöm. Így árnyaltabb a kép. Eddig nem gondolkodtam róla, de talán lesz aki járassa is néha, bár elég macerásan megoldható.
2015. nov. 19. 17:55
 6/11 anonim ***** válasza:
100%

Csak annyi, hogy minimális mennyiségű üzemanyaggal tedd el aztán majd ha újra használni kezded akkor csinálj egy olajcserét és tölts bele néhányszor tíz liter üzemanyagot mielőtt beindítod.

A többit már leírták.

2015. nov. 19. 20:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/11 anonim ***** válasza:
44%
Sokat árt neki, de 2 év alatt nem megy tönkre.
2015. nov. 19. 20:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/11 anonim ***** válasza:
52%

Garázsban felbakolod, valakit megkérsz, hogy két hetente pár percre indítsa be. Ha van klíma, egy percre azt is adja rá, aztán kicsit járassa a szellőzőventilátort is, hogy leszáradjon a klíma hőcserélője. Az egész procedúra 5-6 perc. Az olaj is megfordul benne párszor, az akkura is rátölti azt, amennyit az önkisülés kivesz belőle. Ez két év alatt összesen max. 4-5 üzemóra, erre pár liter üzemanyag bőven elég. Ha hazajöttél, olajakat, fagyállót lecseréled, és mész tovább vele, mintha semmi sem történt volna.


Az első szentgotthűrdi magyar Astra F is 20 év állás után lábon ment haza a gyárba:

[link]

2015. nov. 19. 21:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/11 Topor G ***** válasza:
74%
Egy autó rengeteg alkatrészből áll, és van egy csomó, ami az állásban is öregszik (pl. gumik, szíjak, olaj, akku, benzin!). Nem tudhatod, hogy mi adja meg magát annyira, hogy 2 év múlva nem indul. Legjobb, amit a #4-es is írt, hogy 1-2 havonta megy vele valaki (megbízható, autós tapasztalattal) egy nagyobb kört (10-20 km). A heti 1x 4-5 perc járatás szerintem is inkább árt, mint használ (pl. akkunak nem ad annyi töltést, mint amennyit az önkisülés és az indítózás kivesz...)
2015. nov. 20. 15:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/11 anonim ***** válasza:
100%

Ad. Indítás: 300 A 5 másodpecig. Töltés: 30 - 40 A 300 másodpercig.

A többi csak matematika.

2015. nov. 20. 17:12
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!