Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Visszaváltogatós motorfékezés...

Visszaváltogatós motorfékezés mennyire terheli le az autót?

Figyelt kérdés

Hallottam egy olyat hogy egy visszaváltás mondjuk 4-ből 3-ba ugyanannyi terhelés a motornak, mint egy kihúzatás 3-ban majd 4-ben váltás. Azért foglalkoztat a kérdés, mert megszoktam, hogy rendszeresen visszaváltogatok, meg muszáj is, mert Erdélyben élek, és itt aztán kell is a motorfék hegyről lefele rendesen. De félek hogy ez nagyon koptatja a váltót meg a kuplungot és a motort is. Van aki azzal biztat, hogy motorféknél a váltó fogaskerekeinek pont a másik fele kopik, és ez jó is mert legalább egyenletesen kopik. Ez igaz?

Tehát a kérdés: megterhelő a motorfékezés a mechanika számára, vagy nincs miért aggódnom?



2015. nov. 20. 12:34
 1/5 anonim ***** válasza:
100%

A kuplungod kopik kicsit jobban.

Motornak mindegy, csak a kompressziót kell legyőznie ez minimális terhelés.

Váltónak sem számít.

Hegyről lefelé pedig szinte kötelező a motorfék, kíméled a féket, nem fog túlmelegedni, és nem kopik annyira el sem.

Tehát bátran használd továbbra is hegyről lefelé. Sík úton visszaváltogatva fékezni viszont nem látom értelmét.

2015. nov. 20. 12:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 Beviz Elek ***** válasza:
100%
Èn ígyis-úgyis mindenhogy visszaváltogatok. Belefér 250-300e km-enként a kuplungcsere :D
2015. nov. 20. 12:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 anonim ***** válasza:
100%

Gázfröccsel válts vissza, az kíméletesebb a kuplungnak.

A kuplungon kívül más nem fog jobban kopni.

2015. nov. 20. 12:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 anonim ***** válasza:
Nem hiszem, hogy mechanikus problémát okozna(én állandóan így vezetek), de egyszer azt olvastam, hogy ilyen stílus mellett kicsit sűrűbben kell cserélni olajat, de már nem emlékszem a pontos magyarázatra.
2015. nov. 20. 15:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 anonim ***** válasza:
Ha megfelelő gázfröccsöt adsz, nulla kopással vissza lehet váltani. Tegyük fel forog a motor 4-esben 3200-at, vissza szeretnél váltani 3-asba, ahol ugyanezen a tempón 4300-at fog forogni. Ha gyorsan adsz egy gázfröccsöt 4300-ig, és ott gyorsan felengeded, egyrészt nem ránt az autó, másrészt a kuplung gyakorlatilag nem is vett részt a váltásban, mert szinkronfordulatra fel lett pörgetve hozzá a motor.
2015. nov. 21. 18:17
Hasznos számodra ez a válasz?

További kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!