Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » BMW e36 318i/320i-re mekkora...

BMW e36 318i/320i-re mekkora felni-t lehet maximum rakni? (pl.17col? )

Figyelt kérdés
A kérdésem adott, gyárilag tudtommal mind a két típuson R15-ös van, ezt le lehet cserélni R17-re? Illetve műszakin ez mennyire elfogadott? (Kezdő vagyok a témában, légyszives ehhez méltóan válaszoljatok.)

2015. nov. 20. 13:42
1 2
 11/16 A kérdező kommentje:

Köszönöm az infókat mindenkitől! :)


320i a kiválasztott számomra is, a 6henger miatt (is).


Illetve 318is-t nézegettem még, ami már 16 szelepes, ~140 lovas. Decemberben kiderül, mire esik a választás.


A felnihez visszatérve: Természetesen nem szeretném sem a felnit, sem a gumit tönkrevágni az utak miatt. Tehát ha egy 17es felnire cserélném, 205/45/R17-es típusú gumival, remélem nem lesz életveszélyben egyik sem. Vagy inkább csak egy 16-oson gondolkozzak?

2015. nov. 24. 14:04
 12/16 anonim ***** válasza:

Ismét én:)


Én 195/65 R15 helyett használok 225/45 R17-et kb 60-65.000 km-t mentem vele, semmi gond. Komfort szinte semmit nem csökkent, fogyasztás mintha a téliek lennének fent, teljesen jó

2015. nov. 24. 14:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/16 anonim ***** válasza:

Kérdezőnek:


Valahol olvastam, talán Totalcar-on, egy összehasonlítást (emlékeim szerint Nepperűzőben... passz , nem emléxem), 318is vs. 320.

Valami olyasmit írtak, hogy a 318is fürgébb, pörgősebb, a 320 kicsit lomhább, nyugisabb.... de már megkoptak az emlékek.

Én egyértelműen sor6-ra szavazok, a hangja isteni, javaslom próbáld ki.

Viszont valószínű iszákosabb is lesz. Az enyém is zabál, de engem nem zavar (nagyon), mert pont az élmény miatt vettem.

Plusz állítólag a BMW sor6-ok strapabíróbb jószágok. Ezt rebesgetik, tapasztalatom nincs, az enyém 275ezer km és szépen duruzsol (gyors le is kopogom). Az alublokkosak tán 500ezernél könyökölnek ki jellemzően, elfogy a nikazil bevonat a hengerfalról. Ha nem vigyáztak rá, vagy magas kéntartalmú üzemanyagot öntöttek bele, hamarabb. Erre figyelni kell vásárláskor, a gyűrűzés ilyenkor nem megoldás. Vasblokkosok előnyben.


205/45R17-ről pedig, szerintem vigyázz ezzel a mérettel. A 17-es felnik jellemzően 8-as szélességűek. Arra pedig nem praktikus 205-öt tenni. Azokra a 225, 235 az ideális.

Nem tudom mennyire hiteles, de itt találsz infót:

[link]

A 205 a 8-ason feszített lesz kissé és kanyarokban könnyen felfeküdhet.

Szerintem bandukolj el minimum 2-3 egymástól független gumishoz és kérdezz tőlük. Ők azért gumi-felni témában eléggé otthon vannak. Azért 2-3, mert minden szakmában vannak hozzá nem értők.


Azért nem kell megijedni sem a 17-től, sem a 18-tól. Kis odafigyeléssel azért minimalizálható a sérülés veszélye.

Én csak tényeket közöltem: kisebb oldalfal = sérülékenyebb felni és gumi.

Ha te 17-est szeretnél, mert erre vágysz, vedd meg nyugodtan. Csak annyi, hogy érdemes kicsit jobban vigyázni rá.


Az én ideológiám: nem akarok széles gumit, mert drágább, vezeti az útborda és tapad.

Márpedig a tapadás és a sperr difi üti egymást :-)

17-es felniben olyat én eddig nehezen találtam, ami 7,5-es, pláne 7-es. De az is igaz, hogy én nem újakat néztem.


Egy apró megjegyzés: jellemzően a gyári felnik keményebbek, strapabíróbbak.

2015. nov. 25. 09:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/16 anonim ***** válasza:

Másik válaszolónak:


Valóban, nem /25, /30, ebben igazad van, "csak" /35, /40, /45.


Én nem azt mondtam, hogy belehuppansz az autóba és máris ripityomra tört felni.

Szimpla fizika, alacsonyabb oldalfal = nagyobb sérülékenység.

Ennyi.

Az egyik jobban bírja, másik kevésbé és több odafigyelést igényel. +komfort csökkenés.

Eddig minden szervizes, gumis, felnis, tapasztalattal rendelkező tulaj (nem 2-3, hanem 8-10) ebbéli véleményemet igazolta.


Kommentjeidből azt veszem ki neked min. 17, vagy inkább 18-asod van. :-)

Nincs azzal gond, te ezt szereted, neked ez tetszik, ez a fontos, hát hajrá! Ízlések és pofonok.

Nekem is a fejemhez vágják folyton, hogy atyaég, 2,5-ös benzines blokk, az zabál, mint a fene.

Válaszom: igen, tudom, de engem nem érdekel, mert a hang és a dinamizmus kárpótol. Ezért vettem, lovakat etetni kell, na bumm.

Kinek a pap, kinek a papné, akinek fontosabb a fogyasztás, istenments, hogy sor6-ot vegyen, neki a 316-ost javaslom. Szépen ketyeg, próbáltam, bőven elég a hétköznapokban, felesleges a nagyobb motor.


Akinek fontos a kinézet, az csinosítgassa az autóját kedve szerint, mert ebben leli örömét. Azt - az átlag autóst talán jobban érdeklő - következmények aligha izgatják, mint ahogy engem a fogyasztást.


Én pedig arra bukok, hogy adok egy gázfröccsöt, a motor felhörög és tolja ki a seggét :-D

2015. nov. 25. 10:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/16 anonim ***** válasza:
205/45 nem lesz jó, nem váltóméret. 225/45 viszont az. A 215/45 még határeset.
2015. dec. 1. 16:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/16 anonim ***** válasza:

Szerintem jó a 205/45R17 is, még éppen, eltérés átmérőben -11mm a gyári 205/60R15-höz képest, az 2%. A 205/50R17 pedig +10mm.

A 215/45R17 szinte ideális, -2mm. Ennél jobb nem is kellhet.... szerintem.

2015. dec. 2. 08:52
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!