Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Szívó benzin vagy szívó...

Szívó benzin vagy szívó diesel (szerviz szempontjából)?

Figyelt kérdés

Melyiket éri meg jobban? Melyik kényesebb a meghibásodásra?


Íme a két motor(mindkettő 4-es golfban, ha számít):

1,4 55kw 16v

1,9 50kw sdi

És még azt szeretném hozzátenni, hogy nem mennék vele olyan sokat(évi kb. 10e km, de lehet inkább hosszabb távokon, ritkábban).

És még az a kérdésem lenne, hogy a szívó diesel is utálja a rövid utakat(attól eltekintve, hogy sokat fogyaszt)?



2015. dec. 8. 20:28
 1/10 anonim ***** válasza:
Ilyen futasteljesitmeny mellett a dizel garantaltan nem eri meg a felarat es a kenyes motort - kulonosen nem egy ilyen oreg autonal. Es igen, a szivo diesel is utalja a rovid utakat, ha lehet jobban mint a turbo-s.
2015. dec. 8. 20:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 anonim ***** válasza:
52%
Mindenkeppen a 2 leggyengébb motorral akarod büntetni magad!?mindkettő mint a harmat olyan gyenge!!
2015. dec. 8. 21:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 anonim ***** válasza:
58%

A szívódízel az úgy 4.5-5 liter körül eszik, a benzines 7.5-8.5 liter.

De 1.4 helyett 1.6-ot vennék az már jól mozgatja az autót, míg az SDI-vel egy hulla lesz.

Megj.: soha nem vennék Volkswagent mert a beltérben a kemény műanyagok és a hámló gumiborítások nem valami szépek, és dízel autót sem vennék soha. A céges 1.4 benzin G Astra átlagfogyasztása 1000 km-en vegyes használattal 5.7 l/100 km. Jó tudom a dízel Golf még termeli is de na.

Most lehet kövezni és leszavazni.

2015. dec. 8. 21:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 anonim ***** válasza:

a szívó diesel sem rövid utakra lett kitalálva, a dízelmotor eleve rosszul működik amíg hideg, mert a befecskendezett gázolaj késve gyullad meg, viszont amikor begyullad, nagyon hirtelen ég el, emiatt sokkal nagyobb ütést mér a dugattyúra, mint melegen, pontosan kontrollált égés mellett, ezért sokkal nagyobb terhelésnek teszi ki a forgattyús mechanikát, könnyen lesz csapágyas a motor


mellesleg a szívódízelek semmivel sem fogyasztanak jobban, mint a hasonló lökettérfogatú turbódízelek, cserébe viszont kegyetlenül lomhák... egy 70 lovas szívódízel is ugyanúgy, használattól függően 4-6 liter között eszik, mint egy 100-120 lovas turbódízel

2015. dec. 8. 21:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 anonim ***** válasza:
Mindkét motor rossz választás ehhez az autóhoz. Ha már benzines - és inkább ezt ajánlom - akkor az 1.6-nál kezdődik Golfoknál. Többet eszik, mint a szívódízel (olyan 8-9 liter városban), viszont szervíz szempontjából kedvezőbb. A szívódízel ráadásul lomha nagyon ehhez a kocsihoz (meg mindegyikhez), az 1.4-es kettő közül jobb választás, de akkor is inkább ajánlom az 1.6-os motort.
2015. dec. 8. 22:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 anonim ***** válasza:
Hármasnak nem kívánok rosszat de azt a 6.000km-t amit levezetek havonta azt ő egy G-s astrával tegye meg! Köszönöm! Jó éjt!
2015. dec. 8. 22:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 anonim ***** válasza:

Alapjában véve a szívó dízel nem kimondottan bonyolult konstrukció, bár az SDI már EDC-s, elektromos gázpedál, adagolóvezérlő stb..


A szívód dízel sem szereti a rövid távokat, de ott sem fogyaszt sokat. Az SDI-k kifejezetten takarékos motorok, cserébe nem mennek. Városi rohangálásra pl teljesen megfelel, mondjuk a Hungárián nem fogsz vele gyorsulni.


Ha nem 4 személlyel jársz, nem lesz megpakolva akkor sztem vállalható az SDI.


Viszont a Golf SDI az picit másabb, mint a Caddy/Inca SDI-je, legalábbis a váltója biztosan. Így előáll az a helyzet, hogy a Golf4-nél a 90-es és 110-es TDI is picivel kevesebbet eszik, mint a szívódezső :D

2015. dec. 9. 00:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 A kérdező kommentje:

Köszi mindenkinek a válaszát.

De nekem nem az kell, hogy a kocsi menjen, hanem hogy elmenjen A-ból B-be, olcsón. És hogy a szervizre se kelljen sokat fogyasztani.

A rövid távot, csak azért írtam, hogyha néhanapján nagyimat kell valahova vinnem a környékre. Tehát inkább hosszabb távokra lenne, kb. havonta 1-2 alkalommal lenne rövid táv. Mert én inkább elmegyek gyalog vagy bicóval arra a rövid távra.

És félek a turbótól. Nagyon sok rémhírt olvastam róla. És valljuk be, egy ilyen öreg autónál, mert bőven 300-500e km körül áll(na) a k óra(ha nem tekernék vissza).

Tudom, nem km veszünk, hanem állapotot, de most mondja meg nekem valaki, hogy honnan tudom, hogy az előző tulaj, hogyan használta a tdi-s autóját.

Amúgy külföldön élek, ahol a diesel olcsóbb a benzinnél, szóval ott is lehetne spórolni.

Nekem az a lényeg, hogy minél olcsóbb legyen az autó fenntartása.


Amúgy G astrában is gondolkodtam, de azt mondják, sok olajat eszik.

2015. dec. 9. 08:33
 9/10 anonim ***** válasza:

vegyél egy swiftet, annál olcsóbban fenntartható autó nincs... filléres tétel minden alkatrész, fogyasztás 5-6 liter körül, olcsón A-ból B-be jutni tökéletes... nem értem miért erőlteti mindenki ezt a dízel dolgot:

5 literes gázolaj fogyasztással 350 forinttal számolva 10e km üzemanyagköltsége 175 ezer forint, ugyanígy 6 literes benzin fogyasztással 210 ezer, a különbség alig 35.000 forint, ehhez képest, a swiftben egy vezérműszíj csere munkadíjjal kb 25e forint, míg pl egy 110 lovas tdi-ben 90e alatt nem úszod meg...


semmit nem nyersz a dízellel ilyen kevés futás mellett, döntsd el, hogy mi jobb neked, a picit magasabb fogyasztás, amivel tudsz kalkulálni, és mindig annyi marad, vagy az esetlegesen becsúszó, akár 100 ezres "meglepetés" szervizek

2015. dec. 9. 17:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 anonim ***** válasza:
46%
Az sdi előnye,hogy hidegen kis távokra is használhatod,mert nincs turbó,ami ugye nem szereti a hidegüzemet és a közvetlen befecskendezés miatt,mér a hengerfej sem hajlamos a repedésre,továbbá ezek a motorok a kisebb teljesítmény miatt nem lettek annyira megtaposva mint a tdi,k,így magasabb futásteljesítmény mellett is még jó állapotban vannak.Tehát városban szívóbenzinesként használhatóak fele annyi fogyasztással.Nekem több autóm is volt már és biztosra mondhatom,a benzines autók hidegen és a sok megállás elindulás alatt sokkal többet esznek mint egy dízelmotor..országúti üzemben már nincs akkora különbség.
2020. márc. 10. 16:08
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!