Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Simson ducati energia gyújtás...

Simson ducati energia gyújtás beállítását hogyan?

Figyelt kérdés

2015. dec. 11. 06:42
1 2
 11/14 joco5582 ***** válasza:

Nehéz ügy. Szerintem olcsóbb lesz venni egy új lendkereket. Nem én mondom, sokan mások próbálkoztak vele.

Elmondom mi a gond. A Lendkerék és alaplapnak századra pontosan jó helyen kell lennie ahhoz, hogy legyen szikra\jel. Kúpot esztergálni meg nem olyan egyszerű, mint leszedni az közdarabból egy századot, ha meg túl sokat szednek le belőle, akkor előröl kell kezdeni. Nem mondom, hogy lehetetlen, de a gpracing oldalon ott a pontos 100-ak által kipróbált közdarab terv. Mi azt legyártottuk, és semmit nem kellett átalakítani máson.

Szerintem számolj, hogy mennyiből tudod megoldani az esztergálást, plusz próba, idő, utánajárás. És még jön a kábellel való játék, bekötés. Azzal is el lehet időzni.

2015. dec. 11. 16:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/14 A kérdező kommentje:
Esztergályos ismerős olcsón megcsinálja kábelekkel nem lesz gond van autó villamossági szerelő a családban aki segít. A beállítás hogyan fog zajlani stroboszkóppal gondolom de hol vannak a jelölések hogy jó legyen ?
2015. dec. 11. 16:35
 13/14 joco5582 ***** válasza:

Persze. Biztos van sok más módszer de én így csináltam:

Készítettem egy lemezlapot, végül is kemény papír is jó. Ezt felcsavaroztam a lendkerék mellé, jóformán 1 mm illesztéssel. A lap lendkerék felőli része természetesen kör alakban ki volt vágva.

Erre a lapra filctollal bejelöltem, hogy az alaplap jeladó része kb hová esik. Egy középvonalat húztam.

Majd a lendkerék külső felén megjelöltem a jeladás helyét. Ez gyakran már bele van vésve, de jobb azt kiemelni filctollal, hogy minél jobban látható legyen.

Aztán indikátoróra és gyujtástuskó segítségével állítottam egy pontos előgyujtást, mondjuk 1,6-ot.

Ezzel már beindul a motor, de nem lesz pontos, így stroboszkóppal megnéztem valójában mit sikerült állítani. Érdemes egy másik színű filctollal új vonalat húzni, annak megfelelően, hogy mennyire sikerült pontos vonalakat húzni a lemezlapkára.

Érdemes több fordulatszámban is behúzni a vonalakat, mert a Ducati energiában létezik szögeltolós is, és ilyenkor egy átlagértéket kell venni. Legvégül meg lehet erősíteni azt a vonalat, ami a végleges lesz, így egy szétszerelés alkalmával egyszerűbb lesz pozícióba rakni az alaplapot.


Többen azt javasolták, hogy az alaplapra karcoljam a jeleket. Nekem ez nem vált be. Egyrészt az alaplap elég távol van a lendkeréktől, és attól függően milyen szögben néztem rá, máshová esett a vonal. Aztán a karcolást nem olyan könnyű pontosan behúzni, mint egy filctollvonást húzni egy lemezlapra. Azt ráadásul törölhetem, ha új beállítás kell.

Remélem segít

2015. dec. 12. 06:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/14 A kérdező kommentje:
köszönöm.
2015. dec. 12. 07:02
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!