Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Pannónia TLF főtengely szimmer...

Pannónia TLF főtengely szimmeringek melyik oldalra mennek?

Figyelt kérdés
Van egy szimmering tartó pohár amibe belemegy a kisebb szimmering, és van egy nagyobb szimmering, de egyik ábrán sem egyértelmű. A pohár a kihajtás oldalára megy a két csapágy közé, vagy a mágnes oldalára a csapágy külső oldalára?

2015. dec. 20. 15:35
 1/6 anonim ***** válasza:

Sosem kellett ennyire szétszednem, de sorstársként javaslom nézz be a jutubra..ott különféle vezérszavakkal próbálj rákeresni erre, mert van fönt ilyen szerelési videó, az biztos..


járj szerencsével

2015. dec. 20. 15:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 A kérdező kommentje:
Képekről kiderítettem hogy a pohár kerül a két csapágy közé mint távtartó. Jó kis konstrukció ez, egyféleképpen lehet csak összerakni, úgyhogy nem nagy durranás. Köszönöm!
2015. dec. 21. 12:03
 3/6 A kérdező kommentje:
Ja és az "Így gondozd a Pannóniádat" c. könyv tartalmazza a csapágyak és a szimmeringek méreteit, de úgy hiszem a hivatalos méretű alkatrészek kevés motorba kerültek bele, főleg a 61-es TLF-be, felteszem a megszokott szoci módi miatt, mikor is abból építkeztem ami még maradt, vagy a kezük ügyében volt (Lásd Moszkvics típus-káosz). A Főtengely szimmeringekhez a könyv két 25x50x10 méretű szimmeringet ír elő, holott abból egy db kell a pohárba, a másik a mágnes oldalára megy a csapágytól kifelé, ez egy 15x62x8 méretű jó nagy szimmering. A csapágyakat meg szinte lehetetlen berakni anélkül hogy ne kezjden utána zakatolni, vagy mert meg lett ütve a közepe, vagy egy kiló retek megy bele még úgy is hogy fél héten keresztül pucoltam a blokkot...
2015. dec. 21. 12:12
 4/6 A kérdező kommentje:
Javítom : 25x62x8
2015. dec. 21. 12:14
 5/6 anonim ***** válasza:

Habár már megoldottad, tényleg úgy van, hogy a 62-es külsejű megy a gyújtásoldalra. A primerhajtás felé eső alu csodát a kisebbik szimmeringgel legalább 4 féle variációban be lehet rakni: ugye az alu pohár nézhet két irányba és azon belül a szimmering is. De berakni úgy célszerűbb, hogy a szimmering belseje (ahol a rugó van) az elősűrítő tér felé legyen.

A blokkot szépen meg lehet tisztítani, először kívülről lapos puha eszközzel (fa spatula mondjuk) levakarni a dzsuvát, benzinnel elmosogatni nagyjából, szétszedni, ha sok az olajsár ott is lekaparni a nagyját és jöhet a benzin. Én utána Ultradermes vízzel szoktam zsírtalanítani, úgy megy a blokk gyöngyözésre.


A csapágyakat gyönyörűen lehet szerelni szétverés nélkül is: ki kell készíteni minden alkatrészt és elővenni egy mélységmérős tolómérőt. Mindent előzetesen megmérni, kiszámolni mennyit kell hézagolni hogy a megfelelő hézagok maradjanak és a henger középvonalába kerüljön a hajtórúd.

Én utána hőkülönbséggel szoktam szerelni, ha nincs komoly kopás, akkor csapágyragasztó nélkül. Van aki az izomból bekalapálásban hisz, mert ahhoz se hozzáértés, se mérőszerszám, se türelem nem kell.


A szimmeringekre külön figyelmet kell fordítani: ha a főtengely felülete karcos, akkor elég hamar leélheti a tömítőajkat. A kosz ugyanígy, tehát csak tiszta munkaterületen, tiszta alkatrészeket, tiszta kézzel és szerszámokkal összerakni. És ugye a szimmering belsejét kicsit megkenve olajjal, könnyebb lesz neki, mint szárazon.

2016. jan. 13. 00:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 anonim ***** válasza:

Egyébként tényleg létezik és kivitelezhető a főtengely kuplung felőli oldalán a két szimmering beépítése: keskenyebbet kell berakni, az alu poharat alakítani vagy másikat gyártani helyette.

Van aki hisz benne, én nem igazán. Jó tömítőfelületekkel elég az egy darab is.

2016. jan. 13. 00:40
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!