Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Az nagyon rossz az autóknak,...

Mex11 kérdése:

Az nagyon rossz az autóknak, jobban kopik a motorja, ha hosszabb ideig autópályán 190-200 km/h körül megyünk velük?

Figyelt kérdés
Ilyen Audi 3.0 tdire és ilyen kategóriára gondolok
2015. dec. 30. 00:22
 1/10 anonim válasza:
a tdi kifejezetten szereti a magas fordulaton való kocsikázást. De a motor élettartama csökkenhet, valamint az üzemanyagot is jobban kéri.
2015. dec. 30. 00:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 anonim ***** válasza:
nem, ha rendesen van olaj és nem hengerfejes, a 3 literes TDI-nek pedig meg se kottyan, arra való a dízel, hogy tartósan pályázzunk vele. A benzin pedig kifejezetten magas fordulatszámon érzi jól magát.
2015. dec. 30. 01:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 anonim ***** válasza:

Fogyasztásban a 2700-3000-es fordulatszám az ideális ezeknek a dízeleknek. Ha ebben a tartományban tartod, az a jó.

A benzinesenkél a tartós 3000-4500 még ilyen ideális fordulatszám.

Ezeket több külföldi fórumozó írta.

2015. dec. 30. 01:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 anonim ***** válasza:

egyáltalán nem, ezeket pont erre az utazótempóra tervezik, az ártana neki ha tartósan a végsebességgel mennél.

de ha tényleg kipróbálnád, fel se merülne benned ez a kérdés, mert ezeknek az autóknak ez a tempó semmi.

2015. dec. 30. 01:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 anonim ***** válasza:
Amint írták, ha kellően erős az autó motorja és erre van kitalálva, akkor nincs gond, napi szinten nyomhatod Jürgenéknél 200-zal, nem lesz baja.
2015. dec. 30. 05:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 vatafak ***** válasza:
nem a motorja kopik hanem a pénztárcád...ha bemérnek :P
2015. dec. 30. 09:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 anonim ***** válasza:

Igen, minden autó motorja jobban kopik, ha nagy az igénybevétel, 200 az már elég nagy sebesség bármilyen autónak.

De nem mindegy, hogy milyen autó, például egy régebbi 1.9 TDI padlógázzal bírja a 200-at, na ezt hamar kinyírod ha tartósan így mész vele. De egy Audi féle 3.0 TDI, például az A6-ban 200-nál csak 3000-res fordulaton van, és szinte félgáz kell csak hozzá, tehát annyi kb, mint mikor az 1.9-essel mész 130-140-el. Úgyhogy ezek a 3.0 TDI-k bírják hosszútávon is a 200-at, de azért ha jobban kopik a motor, mint 130-nál, az fix.

2015. dec. 30. 10:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 anonim ***** válasza:
Nem a sebesség a lényeg hanem az áttétel. Dízelt tartósan 3000-res fordulat fölött nem hajtanék.
2015. dec. 30. 11:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 anonim ***** válasza:
Én szoktam és semmi baja.
2015. dec. 30. 11:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 anonim ***** válasza:

8-as

Javítsd át a 3000-ret 4000-re, és akkor helyes az állítás.

Egyébként nem a fordulattal van itt a gond. A motor nem a fordulattól kapja az igénybevételt. Nagy sebességhez erő kell, és mindegy, hogy 200-nál 4000-ret pörög, vagy 2400-at (modern soksebességes autómaták), a motor bizony dolgozik keményen.

Mondjuk egy 1.9 TDI-t pörgetsz 3500-on 160 körül, semmi baja nem lesz tartósan sem, de egy új A6-os 250-nél pörög valami 3000-ret, az bizony jobban fog kopni, hiába csak 3000-res fordulat.

2015. dec. 30. 12:06
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!