Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Van valakinek tapasztalata a...

Van valakinek tapasztalata a Poliuretán motortartó bakkal? Jobb mint a sima gumi? Hol lehet venni?

Figyelt kérdés

2016. jan. 3. 17:26
 1/5 anonim ***** válasza:
Nincs, de egy gyári bak kibír 10-15 évet. Veszel bele ugyanolyat, mint volt és az autót túléli.
2016. jan. 3. 17:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 anonim ***** válasza:

A PU motortartó bak akkor jó, ha a gyárinál erősebb motorod van. A régi, gumi motortartóknál gyakran előfordult, hogy az erősebb motort nem bírták a gumibakok, folyamatosan elszakadtak, mindig cserélgetni kellett őket. Mondjuk ilyet az új, hidraulikusak is tudnak. Erre megoldás a poliuretán bak, ami keményebb, így az erősebb motor nem tudja annyira összenyomni, tovább bírja az igénybevételt. Cserében kevesebb rezgést nyel el, jobban rázza a bódét. Versenyautónál ez nem gond, nem a kényelem a lényeg és úgyis megerősíted a motortartó bekötését (is), utcai autón viszont sok bajt okoz. Több rángatást, remegést kap a bölcső, hamarabb elfárad és kényelmetlen, hogy a motor jobban rázza a bódét.

Sok Okos Jóska mégis ezzel oldja meg, ha megadja magát a gyári motortartó bak. Ránéz az árlistára: a gyári, hidrós belekerülne darabonként 30.000-be, a PU-ból meg lehet, hogy kijön egy tízesér' a szett. Ó, há' hülye lesz ő a gyárit megvenni, amúgy is alig 120.000 km alatt szétszakadt (amit ő 120.000-nek hisz, az inkább 350.000, de mint tudjuk, magánszemély sosem tekeri az órát), a PU meg jó, mer' az jaó maszív, nem szakad széjjel, nem engedi el az olajat!

Be is pattan a PU motortartó bak a rezgéstől repedezett, kissé rohadt bölcsőbe, Okos Jóska elégedetten mosolyog, hogy milyen sokat megspórolt, aztán ha időben eladja az autót, nem neki fog leszakadni a bölcsőről a motortartó bak alsó rögzítése.

2016. jan. 3. 17:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 A kérdező kommentje:

Nekem sima gumi van és szeretném ha több rezgést nyelne el.

Akkor ezek szerint hidrósra kell, hogy kicseréljem...

2016. jan. 3. 20:43
 4/5 anonim ***** válasza:

Nem biztos, hogy létezik az adott típushoz hidrós bak. A régi, kívül gumi, belül csavarrugó bakokat fokozatosan váltották fel a hidraulikusok, de egy típuson mindig csak egyfélét használtak.

Egyébként a gumibakok cseréje sokszor meglepő dolgokat produkál. Ahol csavarrugó van a bakban, ott igen gyakran előfordul, hogy a jótékonyan takaró gumi mögött a rugó elrohad, darabokra törik és onnantól kezdve a gumi egymagában csillapít, úgy meg nem sokat ér. De a gumibak öregedése is rontja a csillapítását: egy idő után sprőd, repedezett lesz, kinyúlik, semmit nem nyel el. Ilyenkor cserélni kell, de lehetőleg egyszerre az összeset. Hosszmotoros autóknál néha szokott úgy járni az egyszeri autószerelő, hogy kicseréli a motor tartóbakjait, a váltó bakjáról meg megfeledkezik (már ha egybe van építve a motor a váltóval). Utána meg jön a csodálkozás, hogy továbbra is zörög, kopog a hajtáslánc, remeg minden. Egyszerre ki kell cserélni az összes bakot, azt is, ami látszólag semmit sem tart, akkor lesz jó.

De azt figyelembe kell venni, hogy a régi gumibakok sokszor nem tudnak olyan tökéletes zaj- és rezgéscsillapítást, mint a modernebb hidrósok. Nem véletlenül találták ki az olajos motortartót.

2016. jan. 3. 20:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 anonim ***** válasza:
2016. jan. 3. 23:08
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!