Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Milyen az a duplakuplungos...

Milyen az a duplakuplungos váltó? Miért jobb mint a normál? Miért kell, vagy mi haszna hátránya van a gyakorlatban?

Figyelt kérdés
2016. jan. 8. 08:00
 1/7 anonim ***** válasza:
100%

A duplakupplungos valto az egyfajta automata valto. Tehat annyival jobb mint a normal hogy full automata, magatol valt, nincs kupplungpedal.


A mukodesi elvebe is bele lehetne menni, de messzire vezet.

2016. jan. 8. 08:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 vatafak ***** válasza:
100%
nekünk ilyen van a C-maxunkban (powershift automata), rettentő finoman és gyorsan vált. a duplakuplungnak köszönhetően előre 'bekészíti' a következő sebességet vagy vmi ilyesmi a működési elve...
2016. jan. 8. 08:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 anonim ***** válasza:
100%
Az egyik kuplunghoz a páros a másikhoz a páratlan sebességi fokozatok vannak beállítva!Tized másodperc alatt is képes váltani!Automataként is funkcionál,de ha karod akkor kzzel js bele tudsz nyúlni a váltásokba!Egyébként egy nagyon régi találmány,már az 1950-es evekben is létezett de csak az elmult idoszakban tört magának igazan utat!
2016. jan. 8. 08:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 anonim ***** válasza:
100%

Nem letezett az otvenes evekben, az elvi felepitest szabadalmaztattak valamikor a 40es evekben, az elso mukodo prototipusokat a Porsche epitette a 60as evek vegen, de annyira rangatott hogy nem vittek akkor szeriaba. Utana nehol hasznaltak versenysportban a gyors valtasi ido miatt.


Szeriagyartmanyba a Volkswagen hozta a ketezres evek elejen, utana rengeteg gyartoi kovette, ugyhogy ma mar mindenfele neven aruljak.

2016. jan. 8. 08:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 anonim ***** válasza:
83%
Kényelmes és gyorsan vált ez az előnye, ha gond van vele viszont jó drága, drágább mint egy sima autómata, ez meg a hátránya.
2016. jan. 8. 08:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 anonim ***** válasza:

hát igen...nagyon jó váltó, de ha valaki leérdelteti, akkor bizony aranyáron cserélik...


egyébként szellemes találmány.


a kérdésedre már megadták előttem a választ.

2016. jan. 8. 11:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 anonim ***** válasza:

Ez egy robotizált váltó, nem igazi autómata.

Úgy képzed el, mint egy sima kéziváltót, csak két kuplung van rajta. És az elektronika rendez mindent, ezért nincs kuplungpedál, és olyan minden mintha autómata lenne.

Most nem megyek bele, hogyan működik pontosan. De vannak hátrányai a sima autómatához képest: például nem kúszik mint a hagyományos automata (bár az új autókban ezt már megoldották az ECU-val, hogy adjon egy kis gázt). Elindulásnál nem igazán lehet vele finoman elindulni. Nem lehet vele helyből jól kilőni, mert 1-2 másodpercig gondolkozik, és csak utána indul meg. Menet közben ha lepadlózod, nehezen dönti el, hogy hova váltson vissza. Itt nem is jön ki a duplakuplung előnye, mert visszaváltásnál ugyanolyan lassan vált, mint a hagyományos automata.

Viszont ha egyszer elindult, akkor utána villámgyorsan vált, nagyon jó érzés vele a gyorsulás, mert egy pillanatra sem torpan meg, folyamatosan húz végig. Írtam a hátrányait, de egyébként nagyon jó váltó, és lassan kijavítják ezeket a hibákat. Én bármikor elfogadnék egy DSG-t.

2016. jan. 8. 12:29
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!