Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Hogyan kell elindulni úgy,...

Hogyan kell elindulni úgy, hogy az autóban a lehető legkisebb kárt tegyem?

Figyelt kérdés

Gondolok itt a kuplung kímélésre. Hogyan kell jól elindulni? Csak simán a kuplungot felengedve alapgázon, vagy esetleg 1500-2000-res folyamatos fordulaton, vagy gázfröccsel?

Az tudom, hogy a pirosnál ácsorogva nem célszerű egyesbe tenni és úgy várakozni, ahogy kicsiket előrearaszolni sem.



2016. jan. 12. 23:00
 1/9 Dynamix válasza:
100%
Ugy tutsz szépen elindulni hogy amikor a motor egy bizonyos fordulatszámon van(motortol függ h mennyi kell neki,de olyan 1500 körül) akkor a kuplungot szépen engeded fel!!!Van egy holtjátéka olyan 2 centi a pedálnál!!!Engeded tovább és amikor érzed h az auto mozdul akkor olyankor még szebben engeded ki ugy h sokáig nem csusszon a kuplung!!!Ha gyorsan engeded ki akkor gondolom tudod h le fog fulladni!!!Várakozánál meg kiveszed üresbe és ha a hely egyenes nem muszály nyomd a féket de ha lejtös akk igen!!!Előrearaszolással meg ugy van h ha a forgalom megköveteli akk ugy kell menned!!! :)Ezt az elindulás dolgot otthon ha van kocsitok akk tudod gyakorolni,énis igy kellett tennem!!! :)
2016. jan. 12. 23:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim ***** válasza:

Alapjárattal nagyon finoman kell csúsztatni a kuplungot, hogy elinduljon a kocsi (dízelnél nem annyira, az nyomatékosabb). Szóval egy kietlen helyen csinálhatod ezt, de egy zöldre váltó lámpánál már nem tanácsos...

Úgy kíméled a kuplungot a leginkább, ha érzéssel csúsztatod, a gázadás meg legyen egyenletes (tehát tarts egy magasabb fordulatszámot egyenletesen).

A veszélyek elkerülése érdekében azt is tanuld meg, hogy kell kilőni álló helyzetből.


Amúgy meg a kuplung eleve egy igénybevett része a kocsinak, szóval ha nem úgy használod, mintha versenyautóban ülnél vagy mint egy 100 éves ember, akkor nem fog egyhamar elkopni.

2016. jan. 12. 23:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 anonim ***** válasza:

Én úgy tanultam, hogy természetesen az adott motornak való fordulaton engedem a kuplungot és mikor bemozdul az autó egy picit engedem tovább, amikor már megy az autó nagyon lassan, ott megtartom, vagy nagyon picit visszanyomom, és amikor felvette a fordulatot a motor, akkor engedem fel picit gyorsabban. Így megelőzhető a fulladás. És egyébként szerintem kuplung sem kap nagyot, a motor sem erőlködik vagy forog túlzottan. (Már nem tudom, hogy így indulok-e, mert eleinte persze figyeltem a fordulatszámmérőt, hallgattam a motort, viszont már csak úgy jön)

De ahogy már írták, a kuplung folyamatos igénybevételnek van kitéve, ha rendeltetésszerűen használod, azaz nem rajtolgatsz és nem versenyzel, akkor nagyon sokat bír.

2016. jan. 12. 23:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 Crisopher ***** válasza:

Rövid válasz: rá kell érezni.

És akkor jöhet a hosszú válasz:

Függ attól, hogy benzines, vagy dízeles autóval indulsz, és hogy mekkora erő is van abban az autóban, az se mindegy, hogy lejtőről vagy emelkedőről vagy sík terepről (útról) indulsz el. Mindegyiket máshogy kell. Érezni kell az autót is.

Pirosban valóban nem ácsorgunk 1-esben, üresbe kell tenni, márcsak azért is, mert ácsorgás közben hajlamos lehetsz lelépni a kuplungról, ami nem vezet sok jóra... Mellesleg a kuplungnak sem tesz jót, ha állandóan ki van nyomva.

Szóval, amikor állsz a lámpánál, figyeled a lámpát. Ne az előtted lévőt figyeld, hanem a lámpát, mert ha az előtted lévőt figyeled, akkor annak kapkodás a vége. Ha a lámpa zöldre vált, szépen benyomod a kuplungot, és beteszed 1-esbe a kocsit. Nem minden elinduláskor kell üresbe tenni. Ha például egy elsőbbségadás kötelező tábla miatt állsz meg, és mondjuk megvárod, míg elmennek az autók, akkor nem célszerű üresbe tenni, hiszen lehet, hogy gyorsan kell döntened, de az elindulás alapelve ugyanaz.

A kocsi tehát 1-esben van, és látod, hogy a helyzet alkalmas az elindulásra. Ne kapkodj, mert akkor sosem érzel rá, tehát csak szép türelmesen. Tanuló vagy még, majd ha képzettebb leszel, úgyis gyorsan fog menni. Elkezded a kuplungot felengedni. Lesz egy pont, ahol az érzed, hogy az autó megmozdul. Ezt nem lehet ennél jobban elmagyarázni, ezt érezned kell. Ez lesz a fogáspont. Itt szépen megtartod. És itt jönnek képbe a változók, amiket mondtam. De legyen elég annyi, hogy ha elérted a fogáspontot, akkor finoman elkezded nyomni a gázpedált.

Két dolgot érdemes megjegyezni:

1) Van olyan autó, ami elindul csak kuplunggal, de nem mindegyik.

2) Ha az út eleve emelkedik, vagy pedig forgalom van az úton (ezt vedd úgy, hogy más közlekedők is vannak, akiknek a ritmusához alkalmazkodni kell), akkor gázadás is szükséges az induláshoz.

Ha indulás előtt szükséges volt a fékre lépned (mert amúgy gurult volna az autó), akkor a fogáspont elérésekor kell lelépned a fékről, és rálépned a gázra. Ennek gyorsan kell történnie. A gázpedált nem szabad teljesen benyomni, autótól függ, de ha részben benyomod az már jó. A lényeg, hogy érezd, hogy van húzása az autónak.

És itt jön a legfontosabb, amikor ez megtörténik (körülbelül 1-2 másodperc, amit leírtam ide), még mindig a fogásponton tartod a kuplungot. Érezni fogod, ahogy az autó összeszedi magát. Ezt megint nem lehet jobban leírni, ezt is érezni kell. Ahogy a kocsi összeszedte magát, lassan felengeded a kuplungot. Itt fontos, hogy lassan. A fogáspont eléréséig engedheted gyorsan is, az nem lényeges, de a fogásponton meg kell tartanod. Amúgy gyakorolni kell, akkor fogod érezni.

Tehát még egyszer az indulás:

1) Üresből 1-esbe teszed.

2) Kuplungot visszaengeded fogáspontig, és ott megtartod.

3) Ha szükséges, akkor adsz egy kis gázt.

4) Lassan felengeded a kuplungot.

Erre kell ráérezned. Természetesen, ha út széléről indulsz, vagy a forgalomba sorolsz be, akkor irányjelzés stb. is kell.

2016. jan. 12. 23:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 A kérdező kommentje:

Kicsit félreértettetek, de lehet én tettem fel rosszul a kérdést. Természetesen nem okoz problémát az elindulás az autóval, lassan tíz éve van jogsim és azóta aktívan is vezetek. Az érdekelne, hogy ha kicsit sportosabban indulok ki, akkor az nagyon nyírja a kuplungot? Gondolok itt a 2-3ezres fordulatra, és gyorsabb felengedésre. És visszaváltásnál pl egy 80-as tempónál vissza hármasba, ekkor kb 4 ezerre nő a fordulat ezek mennyire gyilkos dolgok? Nem gyakran, csak egy-egy előzésnél. Persze benzines autóról van szó.

Köszönöm az eddigi válaszokat.

2016. jan. 12. 23:51
 6/9 anonim ***** válasza:

"Gondolok itt a 2-3ezres fordulatra, és gyorsabb felengedésre. "

Attól,hogy kicsit magasabb fordulatról engeded a kuplungot különösebb baja nem lesz,viszont ha csak leugrassz a pedálról,azzal nem csak a kuplungot hanem a váltót meg az egész kihajtást is gyilkolod!

2016. jan. 13. 07:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 anonim ***** válasza:

Tíz éve vezetsz, és most ilyent kérdezel? nemááá..


Én csak leveszem a lábam a fékről, és kellemes ki gázzal indulok...ha valaki mellettem arcoskodik, akkor nyomok egy kövér padlót..


persze mindig D-ben van..

2016. jan. 13. 11:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 veterán vas ***** válasza:

Számomra furcsa, hogy valaki 10 éve aktív vezetés után megkérdezi, hogy "hogyan kell elindulni?".

Vagy azt, hogy a "4.ezres fordulat gyilkos?"


Ha megengeded visszakérdezek:

Az elmúlt "aktív" 10 évben nem sikerült megtapasztalni semmit?

Talán most jöttél rá, hogy eddig rosszul vezettél?


Vagy csak egy újabb troll kérdés? :(

2016. jan. 13. 13:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 anonim ***** válasza:
Minél jobban forszírozod az indulást, annál jobban kopik a kuplung. De az autó tömege (utasok, csomagok) is befolyásolja ezt.
2016. jan. 13. 14:14
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!