Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Hutofolyadek ingadozas?

Hutofolyadek ingadozas?

Figyelt kérdés
Kimostam a kiegyenlito tartalyt mert koszos volt. Nem engedtem ki a vizet a hutorendszerbol, csak leszedtem a tartalyt, ami a tartalyban volt azt kiontottem es felontottem min es max koze. Ez volt tegnap. Kozben figyelgettem, nem fogyott belole. Ma pedig minimum alatt volt miutan sokat futkostam vele. Kicsit kihult a motor ugy neztem. Felontottem maxig, mire hazaertem joval max jelzes felett volt. Elotte nem ette a vizet, mi okozhatta ezt? Hengerfejes lenne? Vagy esetleg szamit hogy meleg motornal ontottem fel vagy meleg motornal neztem eddig a szintet? Es most mitol ment fel max fole mire hazaertem? Vagy esetleg levegot kaphatott amikor leszedtem a kiegyenlito tartalyt?
2016. jan. 13. 20:13
 1/4 A kérdező kommentje:
befolyasolhatja a hutofolyadek fogyasat hogy le volt szedve a kiegyenlitotartaly?
2016. jan. 13. 21:27
 2/4 anonim ***** válasza:

A zárt hűtőrendszernek a hűtősapka szelepéig tele kell lennie vízzel, akkor működik jól. A kiegyenlítőtartály szerepe az, hogy ezt a szintet mindig meg lehessen tartani. A hűtősapka szelepe kettős működtetésű: van egy külső, amit nagy rugó feszít elő, ez állítja be a hűtőrendszer üzemi nyomását. Ha a folyadéknyomás eléri az üzemi nyomásértéket, megemeli a szelepet és a fölös folyadékmennyiség elindul a kiegyenlítőbe. Ha a nyomás lecsökken, először lezár a szelep, majd egy alacsonyabb nyomásértéknél kinyit a belső, kis szelep, ami beengedi a folyadékot a kiegyenlítőből. Így a hűtő (és vele együtt a hűtőrendszer) mindig teljesen tele van folyadékkal, ráadásul légköri fölött van a nyomása.

Mikor hideg a motor, a kis szelep általában nyitva van, a hűtőrendszer légmentességét az biztosítja, hogy a kiegyenlítőben bőven van folyadék. Ha leveszed a kiegyenlítőt, levegő jut a hűtőrendszerbe. Ez ilyen kis mennyiségben nem jelent gondot. Ám mikor visszateszed a tartályt és újra feltöltöd minimum és maximum közé, először a levegőbuborék fog eltávozni a hűtőből, a helyére meg hűtőfolyadék folyik. Ezért lecsökken a szint. Ha rátöltesz, a motor melegedésével a szint növekszik.

Nem az számít, hogy működés közben hogy változik a szint. Persze hidegen maradjon létyó a kiegyenlítőben, melegen meg ne hányja ki a sapka alatt, de nem ez a lényeg. Azt kell figyelni, hogy fogy-e belőle a folyadék. Mondjuk 2-3 napon át minden reggel, első indítás előtt megnézed, meddig van lével. Ha ugyanoda áll vissza a szint, nincs baj, de ha reggelente egyre alacsonyabb, akkor fogy a folyadék, valami baj van.

Ja, és még valami: általában ha a kiegyenlítőtartály koszos, az a hűtőfolyadéktól koszolódik be, tehát maga a folyadék sem túl tiszta. A koszos folyadékot meg nem nagyon szereti a motor. Én például eddig mindig csak folyadékcsere idején takarítottam a kiegyenlítőtartályt, nem is volt olyan gondom, mint amit leírtál.

2016. jan. 13. 21:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/4 A kérdező kommentje:
Ha attol lehetett kevesebb mert levego jutott a rendszerbe, azt szukseges legteleniteni? Vagy ez nem fog gondot okozni?
2016. jan. 13. 21:42
 4/4 anonim ***** válasza:
Szintet mindig hideg motornál nézünk.
2016. jan. 14. 12:12
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!