Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Suzuki G16B (1.6 16v) furcsa...

Suzuki G16B (1.6 16v) furcsa jelenség, mi az oka?

Figyelt kérdés
A jelenség a következő. Ahogy melegszik a motor nagyobb gázadáskor (nagy igénybevételnél) rángat. Tehát olyan 1/3 gázadásnál nincs gond nagyobb gáznál elkezd 3 vagy két hengerezni. Tankolni mindig ugyan ott szoktam már 4 éve. Megvizsgálva lett az EGR (tisztítva lett, és a motor is nyitja a szelepet) MAP szenzor is jó mert alapjárat van rendesen. (Üzem melegen egyet egyet kihagy) Sosem áll le, még alapjáraton se. Gyertyák cserélve lettek pont a probléma miatt. TP szenzor mérve, egyenletesen változik az ellenállása. PCV szelep is cserélve lett. Beáramló levegő hőmérő is jó. Mind a négy gyertya fekete tehát nem húz ívet (nincs osztofedél, 2 trafós rendszer, hengerenkénti befecskendezéses) Az AC nak van egy búgó hangja de az már 4 éve változatlan. Vákuumcsöveket átnéztem. Ami furcsa hogy ha hidegen nem vagyok vele óvatos akkor még üzem melegen is 1100 az alapjárat egész addig amíg nem pumpálom egy helyben a féket, utána kicsit felmegy a fordulat majd beáll 600-700 ra. (nyilván mert több levegőt kap és valamiért ilyenkor veszi észre hogy magas az alapjárat). A másik ami tünet lehet hogy közel egy időben jelentkezett az is hogy tankoláskor lassan folyik le a benzin, úgy 3 litereként várni kell 2-3 mp et. Kompresszió jó 11-13-11-13 (gyári határ 11-14) a továbbiakban tanácstalan vagyok. :(

#g16b #rángat nem áll le #vizsgáltan is rossz
2016. jan. 23. 04:16
 1/4 anonim ***** válasza:
Ezt a tankolásos témát nemértem,de én megpályáznék egy injektortisztító adalékot
2016. jan. 23. 06:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 anonim ***** válasza:
A fék pumpálás miatt változik a fordulat.Fék rásegítőnél falsot szív.Lehet a membránon van egy kicsike szakadás.
2016. jan. 23. 07:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/4 anonim ***** válasza:

Rajata vagy a témán, az látszik az alapos elemzésből.

-A tankolásnál fellépő megtorpanás ez elgondolkodtató..a gumicső esetleg megtört, vagy a szellőzőlevegő sző eldugult..bár látom minden csövet átnéztél.

-a másik a hidegindítás utáni fordulat..Nekem 1.5-ös automatám van, nagyon finnyás a hőmérsékletre.. ugyanis a váltó miatt teljesen fel kell melegednie, addig nem is hajlandó feljebb váltani...pár kilométer után még magasabb az alapjárat, de nem tudom miért..pedig kilencven felett áll..

A kompressziód jó, ennek nem lehet köze.Az EGR sem okozhat ilyent, egyébként is jelezné a sárga lámpa.Ha még nem villant fel a motorhiba-jelző, akkor is vidd el egy hibaolvasásra...ötezerbe fáj, de talán beljebb leszel.

szerintem.


Én azt tenném, ha velem fordulna ez elő, hogy teletankolnám mondjuk omv, vagy shell 100-as brutállal, és ehhez töltenék egy flakon STP befecskendező tisztítót..


persze ez igencsak vajákos módszer, de jobban alszom.


nekem ennyire futotta.

2016. jan. 23. 08:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/4 tothp ***** válasza:

A tankolósdi valószínüleg a szuszogó eldugulása miatt van. Ez akár menet közben is felesleges vákuumot okozhat a tankban. bár kicsi az esélye.

Üzemanyagszűrő?

2016. jan. 23. 09:29
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!