Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Nyikorgó kuplung, mi lehet a...

Nyikorgó kuplung, mi lehet a gond?

Figyelt kérdés

Volt egy kérdés a Gyakorikérdéseken, ahol a kérdezőnek látszólag ugyan az volt a gondja, mint nekem, egyértelmű választ viszont nem kapott az illető. Igyekszem a lehető legrészletesebben leírni a problémát:

-Felengedett kuplungnál, járó motornál nyikorgó hang a motortérből.

-Egy centi "holtjátéka" van a pedálnak, ott nagyon könnyen mozog. Ha egy centire benyomom a pedált, a nyikorgás megszűnik.

-A hiba hőre érzékeny, mínuszokban, hideg motornál egy centivel lejjebb tolódik a nyikorgó szakasz, a fölső egy centiben szinte teljesen halk. Van, hogy a leghidegebb időszakban egy ideig az egész pedálút nyikorog.

-Az egy centi nyikorgó szakasznál beljebb nyomva enyhe súrlódás hallható. Ez csak teljesen benyomott pedálnál múlik el. (Csak üresben vettem észre, elég halk.)

-A hiba fordulatszámra és fokozatra is érzékeny. 1,2,3-mas sebességben szinte minden fordulatnál, 4-esben sokkal halkabban, inkább alacsonyabb fordulatnál, 5-ösben nem jellemző. Rükvercben szokatlanul viselkedik az autó, ahogy engedem a kuplungot, csak súrlódik, nem húz, egy ponton viszont nagyon hirtelen belekap. A rükverc hangja is más egy kicsit, mint korábban.

-Hármasból indulva nem pörög fel a motor, ha hagynám, lefulladna.

-Teljesítményvesztés vagy van, vagy nincs, nem tudom.


Az alapján, amit olvastam, 3 oka lehet a problémának:

-Kinyomócsapágy

-Nyelestengely csapágy

-Kuplung tárcsa és környéke

Házilag szeretném orvosolni a problémát, mert laikus vagyok az autószerelésben, és szeretném legalább hobbiszinten megtanulni, gyakorolni. Jelen pillanatban az is egy opció, hogy a felsorolt 3 hibalehetőség mindegyikét megjavítsam, de jobb lenne anyagilag, ha nem kellene. Ezért kérdezem, hogy mi lehet a gond.



2016. febr. 3. 21:58
 1/2 anonim ***** válasza:
Kinyomócsapágyra szavazok de csak akkor lehet biztosra menni ha szét van kapva a motor-váltó-futómű együttes. Sok időt vesz igénybe a futómű, váltó kiszerelés, mivel sok berohadt csavart kell meglazítani és ezzel gyorsan repül az idő. Nekem F astrában a motor kivétele 3 napnyi munka volt mivel szerszámhiányom, illetve sok berohadt csavar akadályozott. A kuplungcsere ha minden rendben van házi körülmények között 1 nap, ha rég volt szétszedve akkor ez lazán 2 nap is lehet, szóval javaslom ha nincsen meg a megfelelő szerszám akkor hozzá se fogj és persze ez függ az autótól.
2016. febr. 3. 22:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/2 A kérdező kommentje:
Most úgy vagyok vele, hogy a kinyomócsapágyat és a kuplungot egyben cserélném. De jó lenne kizárni a nyelestengely csapágyat, az megbonyolítja a dolgot.
2016. febr. 4. 15:19

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!