Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Melyik tisztít jobban?

Melyik tisztít jobban?

Figyelt kérdés

1991 VW Passat 1.9 TD motorja nem füstöl, nincs gond a hűtésével, de mivel hiába cserélek olajat, sosem lesz méz szinű az olaj a nívópálcán ezért tisztító adalék helyett raknék bele Eneos olajat. Elvileg ez nagyon kitisztítja a motort és jobb mint az adalék. A motor kb 5 éve lett generálozva, szóval elvileg nem kellene feketének vagy sötét barnának lennie, ha frissen cserélem is.

Nem tudom, hogy van e értelme ennek, vagy mivel régi szívódízel ezért mindig feketébb/sötétebb marad az olaj és hagyjam inkább.


Előre is köszönöm a válaszokat.


2016. márc. 6. 22:22
 1/5 anonim ***** válasza:

"elvileg nem kellene feketének vagy sötét barnának lennie, ha frissen cserélem is."

Pedig olyan lesz csere után az új olaj is.

2016. márc. 6. 22:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 anonim ***** válasza:

Nincs szükség semmilyen tisztítóra.

Dízelnél ( az újaknál is ) leljesen normális, hogy olajcsere utáni napon már fekete az olaj.

Ez nem jelenti azt, hogy ott bármilyen probléma lenne.

A dizel nagyon kormol, az olaj magába fogja a szennyeződéseket, ez a dolga, amit majd az olajcserénél leeresztenek az olajjal együtt.

Használd hozzá az előírt olajat és cseréld a megadott időközönként.

2016. márc. 6. 22:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 anonim ***** válasza:
Azt' miért kellene olajcsere után az olajnak sárgásbarnának lennie? Miért baj, ha fekete vagy sötétbarna lesz? Régen tanultam már az autószerelést, azóta már biztosan változott a tudomány, a fotel- és internetmérnökök kitaláltak valami újat, nem kizárt, hogy ma már az is baj, ha az olaj rövid idő alatt felold és lebegtet minden szennyeződést, ettől pedig elszíneződik.
2016. márc. 6. 22:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 anonim ***** válasza:
Egy dízelben kutya kötelessége az olajnak rövid időn belül "koromfeketének" lenni csere után, különben a korom a motorban fog lerakódni. Ne várj méz színű olajat a csere előtt.
2016. márc. 7. 08:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 anonim ***** válasza:

Ha szeretnéd tisztának látni az olajat betöltés után, akkor át kell mosni a motort. Egyszer a régi olaj + "flush" adalék vagy gázolaj. Utána nagyon olcsó olajjal kiöblíteni a "flush" utáni maradé fekete lét, illetve magának a "flush" folyadéknak a hígító hatását - ekkor már lehet új az olajszűrő. Ennek leengedése után mehet bele az új olaj. Jó esetben a megjáratás (30mp) utáni első szint-ellenőrzésnél még hasonlít a színe a betöltéskorihoz. De, mivel a dízel kormol, utána úgyis fekete lesz.

PD esetén, mivel annak speciális adalékolású olaj kell a pd rész miatt, ezt nem csinálnám semmiképp, de amúgy meg normál td(i) esetén sincs értelme.


Röviden: a blokkban levő maradék elsötétíti a friss olajat, ezért olyan színü rögtön betöltés után az új olaj is, és max akkor lesz/marad rövid ideig az eredeti színe, ha előbb másik folyadékkal /olaj/ tisztára öblíted a blokk olajjáratait.

2016. márc. 7. 10:06
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!