Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Előny a magasabb oktán számú...

Előny a magasabb oktán számú benzint tankolni?

Figyelt kérdés
A párommal állandó konfliktusba kerülök,mert ő megvan győződve róla,hogy ha magasabb oktán számú benzint tankol,az mennyire jobb.Én ennek nem örülök,mert drágább is,és a kocsi is már 13 éves.Szóval tényleg van előnye vagy teljesen mindegy?

2016. ápr. 24. 02:31
 1/6 anonim ***** válasza:
Hétköznapi autók esetében semmi különbséget nem lehet észrevenni, alapvetően 95-ös benzinhez tervezik a motorokat, ECU is ahhoz igazodik.
2016. ápr. 24. 04:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 anonim ***** válasza:
0%
Kérd meg a párodat, hogy bizonyítsa be hogy érdemesebb "jobb" benzint tankolni. De azt mondd meg neki hogy a "hidd el, mert tényleg" érvelés az nem ér.
2016. ápr. 24. 10:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 anonim ***** válasza:
64%

Ha 13 éves az autó akkor 99% hogy van benne kopogásszenzor.

A kopogásszenzorban egy kis piezo kristály található. A működési elvét tekintve úgy működik, mint egy öngyújtó szikráztatója. Ha megnyomod, feszültséget generál.

A kopogásszenzor a motorblokk oldalára van szerelve, itt a "megnyomást" a benzin öngyulladásával keletkező mini "robbanás" okozza. (A benzin ég, nem robban, de így könnyebb elképzelni). Ha halottál már kopogva járni egy motort, tudod miről beszélek.

Na tehát történik egy öngyulladás a hengerben, ez elektromos áramot generál a kopogásszenzorban, ez a jel befut az ECU-ba (motorvezérlő), ami mivel megkapta a jelet hogy kopogásoségés történt visszább veszi az előgyújtást.

Most nem kezdem el magyarázni a gyújtáskarakterisztikákat, legyen elég annyi, hogy: Nagyobb előgyújtás, nagyobb teljesítmény!

Valamekkora előgyújtás minden motornál szükséges, mert idő kell a benzinnek, mire meggyullad. Optimális esetben a felső holtponton történik meg az égés. Ha hamarabb, akkor kopogásos égésről beszélünk.

A nagyobb előgyújtásnak egyetlen dolog szab határt és ez a benzin kompresszió tűrése. Ezt látod te oktánszámként a kutakon, és a számlán. A kisebb kompresszió tűrésű benzin nagy előgyújtáson túl hamar ég el.


Rátérek a lényegre: ha magasabb oktánszámú benzint tankolsz, nagyobb előgyújtás adható, amitől nő a teljesítmény (minimálisan).


Ha esetleg zavaros az írásom ( nagy rá az esély), akkor rengeteg szakirodalom fellelhető a neten, ebben a témában. (Nem a vezess.hu és társairs gondolok)

2016. ápr. 24. 11:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 anonim ***** válasza:
46%
Az oktánszámról beszéltek csak, de arról megfeledkeztek, hogy sokkal komolyabb adalékok vannak a 100-as benzinben, mint a sima 95-ösben. Ettől sokkal jobban működik a motor, sok esetben akár takarékosabb is.
2016. ápr. 24. 11:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 anonim ***** válasza:
0%

Semmi értelme...

200 lóerős kocsiba rakok 100-as vagy 95-öst ugyanúgy fog menni, erről nem lesz gyorsabb, és nem fog kevesebbet se fogyasztani.

2016. ápr. 24. 12:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 anonim ***** válasza:
44%
Ha gyárilag erre lett kitalálva az autó akkor mehet bele ( magasabb a sűrítési aránya ), ha nem akkor felesleges.
2016. ápr. 24. 13:28
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!